مدیریت فرهنگی سفر زائران بر عهده روحانیان کاروان‌ها است مدیریت فرهنگی سفر زائران بر عهده روحانیان کاروان‌ها است مدیریت فرهنگی سفر زائران بر عهده روحانیان کاروان‌ها است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مدیریت فرهنگی سفر زائران بر عهده روحانیان کاروان‌ها است مدیریت فرهنگی سفر زائران بر عهده روحانیان کاروان‌ها است مدیریت فرهنگی سفر زائران بر عهده روحانیان کاروان‌ها است مدیریت فرهنگی سفر زائران بر عهده روحانیان کاروان‌ها است مدیریت فرهنگی سفر زائران بر عهده روحانیان کاروان‌ها است

مدیریت فرهنگی سفر زائران بر عهده روحانیان کاروان‌ها است

حجت الاسلام والمسلمین نجفی‌روحانی خطاب به روحانیان کاروان‌های عتبات عالیات گفت: برای همه لحظات زائران در این سفر معنوی برنامه جامع، هدفمند و مطلوب داشته باشید.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق امروز در گردهمايي مداحان و روحانيان كاروان‌هاي ايراني عتبات عاليات در كربلا با اشاره به حديثي از امام صادق (ع) بر ديدار دوستانه ميان مؤمنين تأكيد كرد و اظهار داشت: در اين محافل صميمي بايد احاديث اهل بيت بيان شود، كه اين امر موجب پيوند و اخوت بيشتر در جامعه اسلامي مي شود.
وي افزود: اگر به كلام معصومين توجه و عمل كنيم؛ نجات يافته و اگر از اهل بيت فاصله بگيريم هلاك خواهيم شد؛ در حقيقت ذكر و ياد اهل بيت عصمت و طهارت عامل حيات دل‌هاست و براي نجات بايد به قرآن و عترت تمسك كرد؛ زيرا يكي نقشه راه و ديگري راه‌بلد زندگي با معناست.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني با اشاره به ارزش و اهميت عمر به عنوان يك سرمايه گرانبها گفت: بايد عمر را مديريت كرد و براي همه لحظات آن برنامه جامع، هدفمند و مطلوب داشت وگرنه به ميزان اتلاف لحظات عمر انسان خسارت ديده و مغبون مي شود.
وي لزوم مديريت در طول سفر زائران را يادآور شد و از روحانيان خواست تا اين سفر معنوي را مانند كلاسي درنظر بگيرند كه 40 شاگرد در طول يك هفته در اختيار آنهاست.
وي افزود: معلم اگر با انگيزه باشد، مي تواند در آموزش احكام و مسائل اخلاقي، تاريخي و معرفتي اهتمام ويژه داشته باشد.
مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق با تأكيد بر حضور حداكثري زائران در اماكن متبركه و حرم اهل بيت عصمت و طهارت اظهار داشت: لازم است براي زائران برنامه دقيق در حرمين داشته باشيم تا به بهترين شكل از لحظات اين سفر معنوي بهره ببرند.
گفتني است، در پايان اين همايش كه در سالن اجتماعات هتل جواهر كربلا برگزار شد، مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق به سؤالات حاضران پاسخ داد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران