همایش «زبان عربی و وحدت اسلامی» در کربلا برگزار شد همایش «زبان عربی و وحدت اسلامی» در کربلا برگزار شد همایش «زبان عربی و وحدت اسلامی» در کربلا برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش «زبان عربی و وحدت اسلامی» در کربلا برگزار شد همایش «زبان عربی و وحدت اسلامی» در کربلا برگزار شد همایش «زبان عربی و وحدت اسلامی» در کربلا برگزار شد همایش «زبان عربی و وحدت اسلامی» در کربلا برگزار شد همایش «زبان عربی و وحدت اسلامی» در کربلا برگزار شد

همایش «زبان عربی و وحدت اسلامی» در کربلا برگزار شد

آستان مقدس حسینی دومین همایش بین المللی زبان و لغت عربی را با حضور اندیشمندان و استادان مختلف در جوار حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج در كربلاي معلي، دومين همايش بين المللي زبان و لغت عربي با شعار « زبان عربي و وحدت امت اسلامي» به مدت سه روز از سوي آستان مقدس حسيني در كربلا برگزار شد.
انديشمندان، محققان و اديبان عراقي و كشورهاي خارجي در اين همايش با هدف معالجه مشكلات لغوي ادبيات عرب معاصر و گسترش وحدت اسلامي شركت كردند.
حجت الاسلام شيخ عبدالمهدي كربلايي نماينده حضرت آيت الله سيستاني و توليت شرعي آستان مقدس حسيني در اين همايش گفت: ميزباني از انديشمندان و استادان زبان عربي كه زبان قرآن كريم و احاديث محسوب مي‎شود، مايه افتخار است.
وي افزود: زبان عربي داراي ويژگي و امتيازهاي ذاتي است كه موجب شده به عنوان برترين زبان زنده دنيا محسوب شود.
نماينده حضرت آيت الله سيستاني تصريح كرد: زبان‎هاي مختلف در برابر تهديد و نفود فرهنگي و زباني ساير زبان‎ها سالم نمانده‎اند اما در نقطه مقابل مشاهده مي‎كنيم كه زبان قران كريم در برابر هر هجمه‎اي خود را حفظ كرده است.
وي تاكيد كرد: خداوند قرآن و احاديث را به زبان عربي بيان كرد و آن را وسيله‎اي براي ابلاغ معارف اسلامي قرار داده است بنابراين از اين زبان در برابر هر گونه نفوذي و هجمه‎اي محافظت مي كند.


| شناسه مطلب: 66527




وحدت آستان زبان



نظرات کاربران