دانشجویان با حضور در بیت امام(ره) در نجف با ساده زیستی ایشان آشنا شدند دانشجویان با حضور در بیت امام(ره) در نجف با ساده زیستی ایشان آشنا شدند دانشجویان با حضور در بیت امام(ره) در نجف با ساده زیستی ایشان آشنا شدند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دانشجویان با حضور در بیت امام(ره) در نجف با ساده زیستی ایشان آشنا شدند دانشجویان با حضور در بیت امام(ره) در نجف با ساده زیستی ایشان آشنا شدند دانشجویان با حضور در بیت امام(ره) در نجف با ساده زیستی ایشان آشنا شدند دانشجویان با حضور در بیت امام(ره) در نجف با ساده زیستی ایشان آشنا شدند دانشجویان با حضور در بیت امام(ره) در نجف با ساده زیستی ایشان آشنا شدند

دانشجویان با حضور در بیت امام(ره) در نجف با ساده زیستی ایشان آشنا شدند

بیت امام خمینی؛ در کوچه های قدیمی شهر نجف قرار دارد و امام(ره) حدود سیزده سال در آن مستاجر بودند. وقتی ایشان را به دلیل دوری از ملت ایران به ترکیه و سپس نجف تبعید کردند ، ایشان به همراه فرزند برومندشان در این شهر مستقر شدند.

به گزارش لبيك از نجف اشرف،كاروان استان هاي مركزي،قم،سيستان و بلوچستان،تهران،مازندران،آذربايجان غربي و همدان در زيارت ويژه با اماكن تاريخي و مذهبي در نجف اشرف آشنا شدند. كاروان هاي دانشگاهي با حركت به سمت صافي صفا ،بيت امام خميني(ره) و مرقد علامه اميني با شرح حال،زندگي و زحمات آنها آشنا شدند. صافي صفا(اثيب يماني)
مردي از يمن كه وصيت كرد جنازه اش را در نجف به خاك بسپارند. اميرالمومنين علي(ع) او را غسل داد ، بر آن نماز خواند و به خاك سپرد. در مقام صافي صفا، محراب نماز و راز و نيازهاي حضرت علي(ع) نيز قرار دارد.
بيت امام خميني (ره)
اين منزل در كوچه هاي قديمي شهر نجف قرار دارد و امام(ره) حدود سيزده سال در آن مستاجر بودند. وقتي ايشان را به دليل دوري از ملت ايران به تركيه و سپس نجف تبعيد كردند ، ايشان به همراه فرزند برومندشان در اين شهر مستقر شدند.
راوي بعثه مقام معظم رهبري از چگونگي زندگي و مبارزات امام خميني(ره) در ايران و نجف، سبك زندگي ساده ايشان، مهربانيشان نسبت به همسرشان و از چگونگي شهادت فرزندشان براي دانشجويان توضيحاتي ارائه داد.
حجت الاسلام والمسلمين علم الهدي در خصوص شهادت فرزند امام گفت: دشمنان امام خميني(ره) و انقلاب براي اينكه بخواهند راه امام را سد كنند وايشان را خانه نشين كنند، به فكر از ميان برداشتن مشوق و يار امام افتادند. آنها با مسموم كردن فرزند امام و به شهادت رساندشان ، منتظر خانه نشيني امام راحل بودند، ولي امام حتي قطره اشكي هم نريخت و بدون هيچ تغييري در كلاس درس حاضر شدند.
پس از صحبت هاي راوي، دانشگاهيان به بازديد از منزل امام پرداختند.
دانشگاهيان سپس در معيت روحاني كاروان خود به بازديد از كتابخانه و مرقد علامه اميني رفتند و با تلاشهاي ايشان براي نگارش كتاب الغدير آشنا شدند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران