توصیه‌های سرکنسول ایران در کربلا برای زائران عتبات عالیات توصیه‌های سرکنسول ایران در کربلا برای زائران عتبات عالیات توصیه‌های سرکنسول ایران در کربلا برای زائران عتبات عالیات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توصیه‌های سرکنسول ایران در کربلا برای زائران عتبات عالیات توصیه‌های سرکنسول ایران در کربلا برای زائران عتبات عالیات توصیه‌های سرکنسول ایران در کربلا برای زائران عتبات عالیات توصیه‌های سرکنسول ایران در کربلا برای زائران عتبات عالیات توصیه‌های سرکنسول ایران در کربلا برای زائران عتبات عالیات

توصیه‌های سرکنسول ایران در کربلا برای زائران عتبات عالیات

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر کربلا به تشریح اقدامات کنسولی برای میزبانی از زائران نوروزی عتبات عالیات پرداخت.

حسينيان، سركنسول جمهوري اسلامي ايران در شهر كربلا در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج در كربلا با اشاره به اقدامات كنسولي براي ميزباني از زائران نوروزي عتبات عاليات اظهار داشت: با توجه به اين‌‎كه در ايام نوروز شاهد افزايش چند برابري تعداد زائران هستيم؛ برنامه كنسولگري ايران در كربلا نيز به صورت ويژه ارايه خواهد شد.
وي با بيان اين‌كه پيش‌بيني مي‌شود روزانه حداقل 50 هزار زائر از سراسر كشور وارد كشور عراق شوند، خاطرنشان كرد: از مدت‌ها پيش هماهنگي با مسؤولان عراقي، استانداري كربلا، متوليان اعتبات مقدسه و نيروهاي امنيتي جهت فراهم نمودن آرامش و آسايش زائران ايراني آغاز شده است.
حسينيان با تأكيد بر اين‌كه كاروان‌هاي آزاد كه خارج از سيستم نظام‌مند سازمان حج و زيارت عازم عتبات عاليات مي‌شوند، بايستي رعايت برخي از اصول ايمني و امنيتي را داشته باشند، افزود: با توجه به اين‌كه كاروان‌هاي آزاد فاقد نيروي حفاظت امنيتي هستند، بايستي نهايت احتياط را مسؤولان اين كاروان‌هاي زيارتي داشته باشند.
سركنسول جمهوري اسلامي ايران در شهر كربلا ادامه داد: هتل‌هايي كه از سوي حج و زيارت و شمسا در اختيار زائران قرار مي گيرد، مورد تأييد و استانداردهاي حداقلي است، اما هتل‌هايي كه برخي كاروان‌هاي آزاد در آنها اسكان مي يابند؛ فاقد برخي امكانات و ايمني لازم هستند، چنانكه طي يك ماه گذشته شاهد 2 حادثه آتش‌سوزي به علت اتصالي برق در هتل‌هاي قديمي كربلا بوده ايم.
وي با بيان اين‌كه گم‌شدن يا به سرقت رفتن مدارك و اسناد زائران معمولا در اين ايام بيشتر مبتلابه است، افزود: اگر گذرنامه يا مدارك زائران ايراني مورد سرقت قرار گرفت؛ دفاتر كنسولگري جمهوري اسلامي ايران در شهر كربلا و نجف؛ نسبت به صدور برگ عبور اقدام خواهند كرد.
حسينيان با اشاره به اين‌كه در كشور عراق اعتياد جرم و فرد معتاد مجرم شناخته مي شود، اظهار داشت: اولين برخورد مسؤولان عراقي با فرد معتاد بسيار سخت است، توصيه مي‌شود افرادي كه به هر دليلي مصرف‌كننده مواد اعتيادآور هستند؛ يا از حضور در اين سفر منصرف شوند و يا چنين موادي را همراه نداشته باشند.
سركنسول جمهوري اسلامي ايران در شهر كربلا افزود: زوار ايراني بدانند كه مهمان مردم عراق هستند و طرز برخورد ميهمان با ميزبان كاملا مشخص است؛ از سوي ديگر بسياري از مردم عراق با زبان فارسي آشنا شوند و اگر بي‌احترامي از سوي زائران صورت گيرد؛ ممكن است منجر به درگيري شود.
وي با بيان اين‌كه در كشور عراق جريان‌هاي مختلف فكري، سياسي، جناحي و مذهبي وجود دارد، گفت: زائران ايراني توجه داشته باشند كه هيچ دليلي براي برخورد و مجادله در اين سفر معنوي و معرفتي وجود ندارد، اگر چنانكه با مسائلي برخورد كردند؛ بهتر است؛ روحاني يا مدير كاروان خود را در جريان بگذارند.
حسينيان با تأكيد بر اين‌كه مردم عراق بدليل جنگ‌هاي متعدد و فرسايشي با مشكلات مختلف و عديده‌اي روبه‌رو بوده و هستند، تصريح كرد: بهتر است؛ شرايط كشور ميزبان را نيز در نظر بگيريم؛ بنابراين زائران سعي كنند از تك تك لحظات حضور در اين سفر زيارتي؛ بهره معنوي و معرفتي را داشته باشند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران