چرا حر در کنار دیگر شهدا دفن نشد؟ چرا حر در کنار دیگر شهدا دفن نشد؟ چرا حر در کنار دیگر شهدا دفن نشد؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چرا حر در کنار دیگر شهدا دفن نشد؟ چرا حر در کنار دیگر شهدا دفن نشد؟ چرا حر در کنار دیگر شهدا دفن نشد؟ چرا حر در کنار دیگر شهدا دفن نشد؟ چرا حر در کنار دیگر شهدا دفن نشد؟

چرا حر در کنار دیگر شهدا دفن نشد؟

روز گذشته مراسم حرشناسی و زیارت حر بن ریاحی با حضور حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی؛ نماینده بعثه رهبری در عراق، حجت الاسلام و المسلمین عسگری؛ معاون فرهنگی بعثه رهبری در عراق و همچنین رئیس عتبه مرقد حر ودانشجویان استان‌های قم، اصفهان، خراسان رضوی، همدان، تهران و استان مرکزی در بارگاه حر برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از لبيك، حر بن رياحي يكي از اولين كساني است كه در راه امام حسين(ع) به شهادت رسيد، اما براي همگان جاي سوال است كه چرا حر در كنار ديگر ياران امام دفن نشده است؟، دليل اين اتفاق اين است كه حر از قبايل سرشناس بوده و از اين رو بعد از شهادت او، قبيله اش براي آنكه سر او را از تن جدا نكنند از سپاه عمر بن سعد، پيكر ايشان را طلب مي‌كنند و سپس در محلي نزديك به كربلا حر را دفن مي‌نمايند.
در ابتداي اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين عليزاده؛ كارشناس ديني از طريق نمايشگر به توضيحاتي در مورد شخصيت حر بن رياحي و بازگشت وي به سوي سپاه امام حسين(ع) پرداخت.
در ادامه مداح اهل‌بيت(ع) عليرضا پولاد نوا و ذكر مصيبت ائمه(ع) را سر گرفت و فضاي معنوي را براي زائران فراهم نمود.
لازم به ذكر است؛ در اواسط اين مراسم حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني؛ نماينده بعثه رهبري در عراق، حجت الاسلام و المسلمين عسگري؛ معاون فرهنگي بعثه رهبري در عراق و همچنين مسئول عتبه مرقد حر براي همراهي دانشجويان در محل مرقد حضور پيدا كرده تا لحضاتي را در كنار آنها به عزاداري بپردازند.
در پايان اين مراسم حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني؛ نماينده بعثه رهبري در عراق در كنار مرقد حر بن رياحي عكسي را به يادگار با دانشجويان انداختند.
گفتني است، در حاشيه اين مراسم حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني نماينده بعثه رهبري در عراق به همراه رئيس عتبه مرقد حر از حاشيه اين مرقد كه در حال بازسازي است ديدن كردند.


| شناسه مطلب: 66568




كربلا دانشگاه



نظرات کاربران