آیت‌الله سیدان: مشهد مرکز لطف و عنایت حضرت رضا(ع) است آیت‌الله سیدان: مشهد مرکز لطف و عنایت حضرت رضا(ع) است آیت‌الله سیدان: مشهد مرکز لطف و عنایت حضرت رضا(ع) است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت‌الله سیدان: مشهد مرکز لطف و عنایت حضرت رضا(ع) است آیت‌الله سیدان: مشهد مرکز لطف و عنایت حضرت رضا(ع) است آیت‌الله سیدان: مشهد مرکز لطف و عنایت حضرت رضا(ع) است آیت‌الله سیدان: مشهد مرکز لطف و عنایت حضرت رضا(ع) است آیت‌الله سیدان: مشهد مرکز لطف و عنایت حضرت رضا(ع) است

آیت‌الله سیدان: مشهد مرکز لطف و عنایت حضرت رضا(ع) است

آیت‌الله سید جعفر سیدان از علمای مشهد در دیدار با طلاب مدرسه امام جعفر صادق (ع) شهرستان محمودآباد استان مازندران، مشهد را مرکز لطف و عنایت حضرت رضا (ع) دانسته و بر تلاش و کوشش طلاب برای تحصیل علوم دینی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از مشهد مقدس، آيت‌الله سيد جعفر سيدان در اين ديدار گفت: زيارت تجديدعهد بين ما و معصومين (ع) است. زيارت مشهد تجديدعهد با معلم مكتب، حضرت رضا (ع) است. عرض تجديدعهد با جانشين و وصي پيامبر گرامي اسلام است.
وي افزود: هركس سه موضوع در باب زيارت را بشناسد، ائمه (ع) را عارفا به حقه زيارت مي‌كند. اول آن‌كه ائمه را معصوم دانسته و بداند كه از آنان خطايي سر نمي‌زند. دوم اين‌كه آنان واجب الاطاعه هستند و سوم آن‌كه ائمه (ع) جانشينان پيامبر گرامي اسلام هستند.
وي تصريح كرد: كسي كه اين سه مطلب را بفهمد، ائمه (ع) را زيارت كامل كرده و پاداش زيادي مي گيرد، علاوه بر آن‌كه امام رضا (ع) رئوف و پناهگاه امت است. به‌واسطه حضرت رضا (ع) مي‌توان خيلي چيزها را از خداوند درخواست كرد. وساطت ائمه لطف و عنايت بسياري دارد.
آيت‌الله سيدان در ادامه با اشاره به اهداف تحصيل علوم ديني طلاب و روحانيون گفت: كسي كه وارد حوزه‌هاي علميه مي‌شود بايد هدف داشته باشد، هدف طلاب و روحانيون از تحصيل علوم ديني معيشت وزندگي نيست.
وي افزود: اگر كسي مي‌خواهد پولدار شود، راهش كسب، كار و تجارت است. هدف در مسير طلبه شدن فراگرفتن دين، يادگرفتن امور ديني، اعتقادات صحيح، اخلاق خوب، و عمل به دستورات دين است. خودش عمل كند و به ديگران بگويد كه نقش سازنده در دنيا و آخرت دارد.
وي تصريح كرد: هدف در تحصيل علوم ديني هدايت است. رشته‌هاي مختلف هدف معيشتي دارند، اما در طلبه و روحاني شدن معيشت هدف نيست. اگرچه در كنار آن انجام مي‌شود ولي هدف اصلي در حوزه و ... بالاتر از هدف‌هاي ديگران است.
وي خاطرنشان كرد: حق و باطل را تشخيص داده و رفتار صحيح را عمل كنيد. شغل‌هاي ديگر مربوط به چندروزه دنياست، ولي هدف هدايت هم براي دنيا و هم براي زندگي بعدازاين دنياست. كه البته بسيار مهم است.
وي تأكيد كرد: انسان اگر همه امكانات دنيوي را داشته باشد، اما هدايت نداشته باشد، ضرر دنيوي مي‌بيند. راه را اشتباه مي‌رود. پس بنابراين كار طلبگي مهم‌تر از همه كارهاست، وقتي اهميت موضوع را فهميديم، بايد بهتر درس بخوانيم و گرفتاري‌هاي زندگي را راحت‌تر تحمل‌كنيم.
آيت‌الله سيدان در ادامه همچنين گفت: اگر افراد هدايت نشوند، پولشان وسيله فساد مي‌شود. امكاناتش وسيله ظلم مي‌گردد. انسان اگر تربيت نشود، خطرناك‌ترين جانور مي‌شود. روي وقتتان حساب كنيد تا از اين خرمن هدايت خوشه بچينيد
وي افزود: اين‌گونه نباشد كه دو ساعت از وقت خود را هدر دهيد. تفريح سالم اشكال ندارد، اما اگر همين‌طور به بطالت بگذرد خيلي ضرر مي‌كنيد. پيامبر گرامي اسلام فرمود، بيش از آن‌كه دقت در مصرف پول مي‌كنيد، در مصرف وقتتان دقت كنيد.
وي تصريح كرد: درس‌ها را دقيق بخوانيد، درس‌ها را اگر خوب بخوانيد، علاقه‌مند شده و بانشاط‌تر مي‌خوانيد و ديگر خسته و دلسرد نمي‌شويد. فهميدن عربي و ادبيات عرب را جدي بگيريد كه پايه دروس است. بر زبان عربي مسلط شويد تا بتوانيد از قرآن بهره بگيريد.
وي در پايان خاطرنشان كرد: قدر طلبه شدن را بدانيد، اين تقديري كه در زندگي برايتان شده و باعث شده طلبه دروس ديني شويد از هر شغلي ارزشمندتر است بانشاط و خوب درس بخوانيد تا به هدف برسيد.


| شناسه مطلب: 66581




مشهد امام را



مطالب مرتبط

نظرات کاربران