سریع‌ترین راه رسیدن به موفقیت با ساده‌ترین تکنیک ‌قرآنی سریع‌ترین راه رسیدن به موفقیت با ساده‌ترین تکنیک ‌قرآنی سریع‌ترین راه رسیدن به موفقیت با ساده‌ترین تکنیک ‌قرآنی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سریع‌ترین راه رسیدن به موفقیت با ساده‌ترین تکنیک ‌قرآنی سریع‌ترین راه رسیدن به موفقیت با ساده‌ترین تکنیک ‌قرآنی سریع‌ترین راه رسیدن به موفقیت با ساده‌ترین تکنیک ‌قرآنی سریع‌ترین راه رسیدن به موفقیت با ساده‌ترین تکنیک ‌قرآنی سریع‌ترین راه رسیدن به موفقیت با ساده‌ترین تکنیک ‌قرآنی

سریع‌ترین راه رسیدن به موفقیت با ساده‌ترین تکنیک ‌قرآنی

مدیر مسئول مجله موفقیت با اشاره به فرمول قرآن برای رسیدن به موفقیت در سریع‌ترین زمان ممکن گفت: اگر می‌خواهیم قرآن را در خانواده‌ها و قلب مردم ببریم باید آن را با خون و پوست مردم درآمیزیم.

احمد حلت، روانشناس و مدير مسئول مجله موفقيت در گفت‌وگو با خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا)، با اشاره به اصول موفقيت انسان و جامعه از منظر قرآن، گفت: در مسير موفقيت، آموزه‌هاي قرآن هيچ وقت قديمي نمي‌شود و به عنوان يك پيام‌آور سراسر حكمت سرشار از انرژهاي مثبت و خوب است.
وي با بيان اينكه خانواده با قرآن معنا پيدا مي‌كند، افزود: حيات و ممات ما در گروه قرآن است و با مفاهيم اين كتاب الهي است كه زندگي ما معنا پيدا كرده و انسان داراي ارزش و مقام و معنوي مي‌شود؛ براي ارتقاي فرهنگ قرآني بايد ‌مفاهيم قرآني را ‌به ‌خانه‌‌‌ها ‌ببريم تا ‌خانواده‌ها ‌‌با آموزه‌هاي ديني و قرآني آشنا ‌شوند و در اين صورت مي‌توانيم جامعه قرآني داشته باشيم و زندگي ‌را با ‌قرآن معنا و مفهوم دهيم. تكنيك موفقيت قرآني حلت ادامه داد: همه پيام‌هايي كه امروز در تكنولوژي موفقيت به آنها اشاره مي‌شود، ‌برگرفته از قرآن و با آن همراه است؛ خداوند در قرآن كريم، آيه ۱۸۶ سوره بقره مي‌فرمايد: «وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ» و اين يعني هرگاه بندگان ‌در‌باره من‌ بپرسند به آنها بگو من نزديكم و دعاى دعا كننده را به هنگامى كه مرا بخواند اجابت مى‌كنم، اين يعني هر كسي كه دعا كند و خدا را بخواند، او را اجابت مي‌كند و در ادامه مي‌فرمايد: در صورتي كه فرمان مرا انجام دهند و به من ايمان آورند، باشد كه راه يابند؛ و اين آيه دقيقا تكنيك موفقيت است، در اين آيه از قرآن صريح و زيبا به مسير موفقيت اشاره شده است.
ابتدا با تكنيك‌هاي غربي دنبال موفقيت بودم، اما امروز راه‌كارهاي موفقيت از منظر قرآن را بررسي مي‌كنيم
مدير مسئول مجله موفقيت تصريح كرد: در آيه‌اي ديگر از قرآن آمده كه «ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ»، بخوانيد مرا تا اجابت كنم شما را؛ زماني كه مسير موفقيت را حس كردم ‌راهم هموار شد؛ هنگامي كه در ابتداي راه بودم براي موفقيت از تكنيك‌هاي غربي ‌استفاده مي‌كردم؛ لذا بعد از شروع اين راه، ‌مطالعه عميق‌تري از تكنيك‌هاي غربي داشتم و در اين حين با كمك يكي از دوستان قرآني كه در سمينار من هم حضور پيدا كرده بود، راه‌كارهاي موفقيت از منظر قرآن را بررسي كرديم.
وي ادامه داد: بعد از بررسي اوليه از دوست قرآني خود درخواست كردم تا راهكارهايي را كه به خانواده‌ها در مسير موفقيت ارائه مي‌كنم، از منظر قرآن استخراج و بررسي كند. نتيجه اين فعاليت‌ها يك كار پژوهشي بسيار خوب بود؛ بعد از اين پژوهش متوجه شدم، تمامي تكنيك‌هاي موفقيت خارجي كه به عنوان يك راه حل خوب غربي ارائه مي‌شود؛ سال‌ها قبل در كتاب آسماني ما آمده و چه بسا آنها اين منبع عظيم و غني را مطالعه كرده‌اند و از بركات آن آگاه شده و ‌اين تكنيك‌هاي قرآني را به يك شكل غربي تغيير داده و به خورد ما مي‌دهند.
حلت تاكيد كرد: ‌قرآن بايد در قلب و وجود مردم جا بگيرد تا زندگي قرآني شكل گيرد؛ اگر مفسران قرآن بتوانند خودشان را در حوزه تفسير با جامعه فعلي بروز كنند راه براي جوانان هم آسان‌تر خواهد شد؛ جوانان ما به دنبال موفقيت هستند، پس بايد راه موفقيت را از راه قرآن استخراج كرده و به آنان با همان زبان جواني سخن بگويند؛ بايد با ‌مردم صحبت كرد و ارتباط گرفت كه اين روش بركات فراواني خواهد داشت.
قرآن بايد از عمق خانواده‌ها نشانه‌گيري شود
وي با اشاره به خسارت‌هاي استفاده ابزاري از قرآن، گفت: آنچه كه از قديم و تا به امروز اتفاق افتاده استفاده ابزاري از قرآن بوده، و متاسفانه اين موضوع در جامعه اسلامي درد بسيار بزرگي است؛ قرآن بايد از عمق خانواده‌ها نشانه‌گيري شود.
مدير مسئول مجله موفقيت در ادامه افزود: برخي افراد لطماتي را در هر شرايطي به اين كتاب آسماني وارد كرده‌اند، اما اگر مي‌خواهيم قرآن را در خانواده‌ها و قلب مردم ببريم بايد آن را با خون و پوست مردم درآميزيم. از قصص قرآني در زندگي امروزي استفاده ‌و بهره بگيريم‌. صدا و سيما اين موارد را بايد تبليغ و ترويج كند. بايد قصص زيباي عاشقانه قرآني را ترويج و تبليغ كنيم و بدون اينكه عنوان كنيم اين قصص از قرآن است قصه را مطرح و پياده كنيم تا ارتباط برقرار‌ و نهادينه شود.
اين روانشناس ادامه داد: بايد يك اتاق فكر در اين زمينه تشكيل شود و از همه اقشار حتي كساني كه با قرآن آشنايي ندارند دعوت كرد و از نقطه نظرات آنها در اين راه استفاده و از بركاتش بهره ببريم.


| شناسه مطلب: 66612




قرآن



مطالب مرتبط

نظرات کاربران