وداع زایران با کربلای معلی سوزناک‌ترین لحظه سفر آنهاست وداع زایران با کربلای معلی سوزناک‌ترین لحظه سفر آنهاست وداع زایران با کربلای معلی سوزناک‌ترین لحظه سفر آنهاست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
وداع زایران با کربلای معلی سوزناک‌ترین لحظه سفر آنهاست وداع زایران با کربلای معلی سوزناک‌ترین لحظه سفر آنهاست وداع زایران با کربلای معلی سوزناک‌ترین لحظه سفر آنهاست وداع زایران با کربلای معلی سوزناک‌ترین لحظه سفر آنهاست وداع زایران با کربلای معلی سوزناک‌ترین لحظه سفر آنهاست

وداع زایران با کربلای معلی سوزناک‌ترین لحظه سفر آنهاست

دانشجویان استان‌های آذربایجان غربی و تهران هم با سرزمین کربلا آنجایی که روزی آرزوی دیدنش را داشتند وداع کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامي لبيك از كربلاي معلي، هميشه اين سوال پيش مي‌آيد كه وداع خوب است يا بد؟، وداع اگرچه براي هر زائري سوزناك‌ترين لحظه سفرش است، اما مي‌توان گفت دلتنگي زيبايي را به وجود مي‌آورد، همه در لحظه وداع از ارباب بي‌كفن خود مي‌خواهند كه هرچه زودتر به ديدارشان بازگردند.
جنس وداع زائران با امام حسين(ع) فرق مي‌كند، زائران مي‌دانند كه گرچه مي‌روند اما دوباره به اين سرزمين پاي مي‌گذارند و خدمت ارباب مشرف مي‌شوند، اما روزگاري در اين سرزمين خواهري با برادر وداع كرد، اين خواهر جانش به جان برادر بسته بود، او از كودكي تا به امروز لحظه‌اي از برادر جدا نشده بود، اما دست تقدير كاري كرد كه خواهري كه براي ازدواج خود شرط كرده بود هرجا برادر برود من هم بايد بروم مجبور به وداع شد.
بي‌شك جدايي چنين خواهر و برادري در روز عاشورا، آن هم وقتي كه هر دو مي‌دانند كه اين جدايي به شهادت برادر ختم خواهد شد و به زودي خواهر شاهد شهادت و تكه‌تكه شدن برادر خواهد بود سخت‌ترين جدايي است كه در طول تاريخ حيات بشر بر روي كره زمين اتفاق افتاده است، از اين رو نقل است كه صاحب الزمان(عج) به روي روضه وداع حساس هستند و چندين بار نيز خودشان اين روضه را خوانده‌اند.
از قول مقدس اردبيلي بيان شده است كه ايشان مي‌فرمايد: در سفري به كربلا، طلبه جواني همراه ما بود كه هرگاه فرصت مي‌شد برايمان روضه مي‌خواند تا اينكه به كربلا رسيديم. هنگام ورود به حرم آقا اباعبدالله الحسين(ع) ديديم كه خيل عظيمي از جمعيت بر درب حرم ايستاده‌اند، ما ترجيح داديم كه فعلا در خارج از حرم بمانيم و مزاحم جمعيت نشويم تا كمي خلوت شود. در اين حين، من از همراهان پرسيدم آن طلبهٔ جوان كه برايمان روضه مي‌خواند كجاست؟ ناگاه ديدم كه سيدي جمعيت را مي‌شكافد و به سوي ما مي‌آيد. سيد به مقابل ما رسيد و بدون مقدمه پرسيد مقدس اردبيلي با آن طلبه چه كار داري؟ گفتم مي‌خواهم برايمان روضه بخواند و آن سيد فرمود "مي‌خواهي من برايتان روضه بخوانم؟ گفتم بله بفرماييد. نگاهي به ضريح مطهر امام حسين(ع) كرد. طرز نگاهش جوري بود كه همه ما رو منقلب كرد و گفت: «حسين جان، نه من، نه اين مقدس اردبيلي و نه اين طلبه‌ها نمي دانند كه وقت وداع با عمه‌ام زينب چه به شماها گذشت.»
از اين رو به روضه وداع حضرت زينب(س) بسيار تاكيد شده است. شايد دليل آن نيز همين باشد كه آقا امام زمان(عج) اين روضه را خيلي دوست دارند و شايد به اين دليل باشد كه وداع آقا امام حسين(ع) با خواهر جزء سخت‌ترين مراحل واقعه كربلا براي هر دوي اين بزرگواران بوده است.
پس در پايان مي‌توان گفت اگرچه وداع در اين سرزمين روي خوشي به اهل‌بيت(ع) نشان نداده است اما براي زائران زيباست چون شوق و دلتنگي آنها براي بازگشتن به كربلا را افزون مي‌كند.




نظرات کاربران