رهبری و ترسیم مسیر مقاومت رهبری و ترسیم مسیر مقاومت رهبری و ترسیم مسیر مقاومت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رهبری و ترسیم مسیر مقاومت رهبری و ترسیم مسیر مقاومت رهبری و ترسیم مسیر مقاومت رهبری و ترسیم مسیر مقاومت رهبری و ترسیم مسیر مقاومت

رهبری و ترسیم مسیر مقاومت

رهبری تحقق مسیر مقاومت فلسطین را در شناختن فتنه‌ها و پرهیز از ورود به اختلافات قومی و مذهبی دانستند. از این رو اتحاد جهان اسلام به مثابه نقشه راهی است که می تواند وحدت میان کشورهای اسلامی را تضمین کرده و همبستگی در جهان اسلام را تقویت کند.

رهبري در بيانات ديروز خود (سوم اسفند1395) در ششمين كنفرانس بين‌المللي حمايت از انتفاضه‌ي فلسطين كه با شعار «همه با هم، حمايت از فلسطين» در تهران برگزار شد، بار ديگر بر اهميت مساله فلسطين و مقاومت تاكيد كردند.
مساله فلسطين همواره يكي از دغدغه هاي جمهوري اسلامي ايران بوده است. در واقع پس از پيروزي انقلاب اسلامي، مقاومت در جهان اسلام تجلي و تبلور يافت. از آن پس بود كه «مقاومت اسلامي» در مبارزه با رژيم صهيونيستي كارآمدي خود را به نمايش گذاشت. همين كارآمدي باعث شد رژيم صهيونيستي و قدرت هاي حامي آن سعي كنند مقاومت، درگير جنگ هاي حاشيه اي شود تا از جنگ در مقابل رژيم صهيونيستي غافل بماند.
متاسفانه با توطئه افكني هاي رژيم صهيونيستي جهان اسلام گرفتار چندگانگي و چندپارگي شده است. اين رژيم جعلي با فرافكني و انحراف افكار عمومي درباره جنايت هاي خود، سعي دارد مقوله مقاومت را به حاشيه رانده و آن را طرد كند. از طرفي ديگر نيز با حمايت همه جانبه از گروه هاي تروريستي همچون داعش بر آتش بحران در جهان اسلام و به ويژه منطقه خاورميانه بدمد.
سخنان آگاهي بخش و روشنگرانه رهبر فرزانه انقلاب در ششمين كنفرانس بين‌المللي حمايت از انتفاضه‌ فلسطين دربردارنده نكته هايي از اين قرار است؛
1- رهبر انقلاب در بخشي از بيانات خود بر اين نكته تاكيد كرد كه هرگز نبايد از اهميت حمايت سياسي از مردم فلسطين غافل بود. ايشان در ادامه فرمودند: ملت‌هاي مسلمان و آزادي‌خواه با هر سليقه و روش، اما مي‌توانند در يك هدف گرد هم آيند و آن تلاش براي آزادي فلسطين است.
اشاره رهبري ناظر بر اين مساله است كه آزادي فلسطين هدفي است كه با وجود تفاوت در بينش ها، سليقه ها و نگرش نمي توان چشم بر آن بست. اين نگرش رهبر معظم انقلاب نشانگر بينش و رويكرد راهبردي درباره فلسطين به عنوان يكي از مساله هاي اصلي جهان اسلام است. بنابر اين اتحاد جهان اسلام خواب اختلاف افكنان را آشفته مي سازد.
2- رهبري همچنين هدف فتنه‌ها و جنگ‌هاي داخلي تحميلي در منطقه را براي كمرنگ كردن حمايت از آرمان مقدس آزادي قدس دانستند. اين رويكرد رهبري نشان از آن دارد كه تبديل مساله فلسطين و مقاومت از مساله اي اصلي در جهان اسلام به مساله اي فرعي هدف فتنه سازي ها در منطقه است. ريشه هاي اين فتنه نيز رژيم صهيونيستي به عنوان غده سرطاني است كه بر پيكر جهان اسلام چنگ انداخته تا آن را ضعيف و ناتوان سازد. از اين رو نبود وحدت و انسجام در جهان اسلام هدف شومي است كه اين رژيم دنبال مي كند. همان سان كه امروز با بحران سازي همه توان خود را در جهت تضعيف محور مقاومت قرار داده تا مساله فلسطين و مقاومت را به حاشيه براند. بنابر اين تاكيد رهبري بر دوري از اختلافات قومي و مذهبي و توجه به مقوله مقاومت و فلسطين به مثابه نقشه راهي است كه مي تواند وحدت ميان كشورهاي اسلامي را تضمين كرده و همبستگي در جهان اسلام را تقويت كند. اين نقشه راه مي تواند آرمان فلسطين را به عنوان كانوني وحدت بخش در جهان اسلام تبديل كند تا وفاق اسلامي دامن گستر شود. متاسفانه امروز مي بينيم گروه هايي با نگرش هاي غيرعقلاني و خشونت طلب سعي دارند قرائت منحرف خود از اسلام را به عنوان قرائت نهايي ارائه دهند. در اين ميان رژيم صهيونيستي كه از مدت ها پيش دنبال آن بود كه مقاومت اسلامي را از يك پديده عمومي خارج و آن را به يك مقوله مذهبي صرف تبديل كند، در حال پياده كردن اين پروژه است.
3- رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به پديدار شدن نشانه‌هاي اُفول رژيم صهيونيستي و ضعفي كه بر متحدان اصلي آن بويژه آمريكا حاكم شده است، افزودند: در اين شرايط مشاهده مي‌شود كه اندك اندك، فضاي جهاني به سمت مقابله با اقدامات خصمانه و غيرقانوني و غيرانساني رژيم صهيونيستي ميل مي‌كند، البته هنوز جامعه جهاني و كشورهاي منطقه نتوانسته‌اند به مسئوليت خود در برابر اين مسأله‌ انساني عمل كنند. به نظر مي رسد كه فشار افكار عمومي جهاني برخي رهبران غربي را ناگزير كرده است كه نتوانند نسبت به موضوع فلسطين بي تفاوت باشند. اين مساله را مي توان در افزايش محكوميت اقدامات صهيونيست ها همچون شهرك سازي هاي در مناطق اشغالي از سوي دولت هاي اروپايي و حمايت تلويحي آمريكا از قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل كه اوايل دي ماه امسال در اين باره به تصويب رسيد، مشاهده كرد. با اين حال همانگونه كه رهبر انقلاب فرمودند هنوز جامعه جهاني نتوانسته مسئوليت خود را در قبال مساله فلسطين ايفا كند. در پايان بايد گفت كه مقاومت و زنده نگاه داشتن مساله فلسطين همچون پادزهري در برابر آسيب ها در جهان اسلام است و مي تواند آرمان هاي جهان اسلام را محقق سازد.


| شناسه مطلب: 66626




فلسطين



نظرات کاربران