موضع ایران در قبال عربستان فعال است نه منفعل موضع ایران در قبال عربستان فعال است نه منفعل موضع ایران در قبال عربستان فعال است نه منفعل بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
موضع ایران در قبال عربستان فعال است نه منفعل موضع ایران در قبال عربستان فعال است نه منفعل موضع ایران در قبال عربستان فعال است نه منفعل موضع ایران در قبال عربستان فعال است نه منفعل موضع ایران در قبال عربستان فعال است نه منفعل

موضع ایران در قبال عربستان فعال است نه منفعل

نوبخت سخنگوی دولت تصریح کرد: سفر رئیس جمهوری به پاکستان ارتباطی به موضوع عربستان ندارد.

سخنگوي دولت امروز درنشست خبري با خبرنگاران در پاسخ به سوالي در مورد سفر هيأت ايراني و مذاكرت در مورد موضوع حج 96 گفت:‌ هنوز جمع بندي نشده است و فقط نظراتمان را به گروه اعزامي گفته ايم بنابراين در صورت جمع بندي از اين مذاكرات و نشست ها اطلاع رساني لازم انجام خواهد شد.
محمد باقرنوبخت همچنين در باره نقش ميانجي گري پاكستان در روابط ايران و عربستان اظهار داشت: نفوذ منطقه‌اي جمهوري اسلامي ايران بالا است و عربستان در مظان كمك به داعش، القاعده، تكفيري و سلفي قرار دارد و بايد به نوعي از خود دفاع كند كه با پول و اسلحه او تروريست ها تقويت مي شوند.
نوبخت افزود: در خصوص عربستان موضع ما روشن است و سياست جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه فعالانه است نه منفعلانه. ما دست پر داريم و نفوذ منطقه اي ما بالاست.
وي ادامه داد: موضع جمهوري اسلامي ايران در اين ارتباط، به ويژه در سوريه مشخص است. در ارتباط يمن نيز كسي كه بازنده اصلي اين كودك كشي و حمله به واحدهاي مسكوني و مردم بي دفاع است، عربستان است؛ آن ها بايد از خود دفاع كنند.
سخنگوي دولت اضافه كرد: بنابراين اگر لفظ تندي مي بينيد، فرار رو به جلو است. اينكه كشورهاي حوزه خليج فارس مي خواهند با ما روابط خوبي داشته باشند همان خواست جمهوري اسلامي ايران است و مواضع ما نسبت به عربستان با صراحت بيان شده است.




نظرات کاربران