«حج به روایت کارت پستال‌های تاریخی» منتشر شد «حج به روایت کارت پستال‌های تاریخی» منتشر شد «حج به روایت کارت پستال‌های تاریخی» منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«حج به روایت کارت پستال‌های تاریخی» منتشر شد «حج به روایت کارت پستال‌های تاریخی» منتشر شد «حج به روایت کارت پستال‌های تاریخی» منتشر شد «حج به روایت کارت پستال‌های تاریخی» منتشر شد «حج به روایت کارت پستال‌های تاریخی» منتشر شد

«حج به روایت کارت پستال‌های تاریخی» منتشر شد

کتاب «حج به روایت کارت پستال‌های تاریخی» نخستین کتاب از مجموعه‌ در دست انتشار «کارت‌پستال‌های تاریخی» است که به کوشش مهرداد اسکویی منتشر شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، كتاب «حج به روايت كارت پستال‌هاي تاريخي»، توليد مشترك نشر گمان و مركز انتشارات دانشگاه علامه طباطبايي، نخستين كتاب از مجموعه‌ در دست انتشار «كارت‌پستال‌هاي تاريخي» است كه به كوشش مهرداد اسكويي مستندساز و عكاس برجسته منتشر شد.
اين كتاب شامل كارت‌پستال‌هايي كمترديده‌شده با موضوع حج و مناسك و اماكن مربوط به آن است كه با متوني پژوهشي در مورد هر كارت‌پستال به منبعي تصويري-پژوهشي تبديل شده است و مقدمه‌ حجت الاسلام والمسلمين رسول جعفريان بر كتاب نيز شرحي‌ست تاريخي و مختصر از تطور اماكن متبركه و حرمين شريفين در طول تاريخ و البته چگونگي نخستين عكاسي‌ها از حج.
اين كتاب حاصل فرآيندي طولاني‌ست كه در آن ابتدا كارت پستال‌هايي با موضوع حج ابتدا جمع‌آوري و سپس كارت‌پستال‌هايي با ارزش تاريخي و تصويري جدا شد. بعد از انتخاب كارت‌پستال‌هاي برگزيده و قابل ارائه، يك تيم پژوهشي بررسي تاريخي و فرهنگي را آغاز نموده و كوشيده‌اند تا ضمن شناسايي دقيق هر كارت پستال، اطلاعاتي تاريخي و فرهنگي پيرامون آن‌ها ارائه نمايند و اين علاوه بر متوني است كه به عنوان رهارود سفر از طرف اهدا كننده در پشت تعدادي از كارت‌ها درج شده و نشانه‌اي از زمان، تاريخ و گيرنده كارت‌پستال است. ترجمه‌ي متون پژوهشي كتاب به انگليسي و دوزبانه بودن كتاب باعث شده تا بتوان كتاب را به مخاطبان غيرايراني نيز توصيه كرد.
از ويژگي‌هاي كتاب مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:
 تصويركردن مكان‌هاي مقدس تخريب‌شده مانند حديقه‌الزهرا.  به‌دست‌دادن تصويري مستند از چگونگي حج در طول يك قرن.  تببين اهميت و فراگيري حج در مقام مهمترين آيين عبادي در تمام ممالك اسلامي.  شرح دقيق تاريخي-جغرافيايي مناسك حج به دو زبان فارسي و انگليسي.  تصوير نمودن حج همچون آييني فراگير و ضدمشركان و مناسكي رحماني و دلپذير.  نشان دادن گستردگي انتشار و محل چاپ كارت‌پستال‌هاي آيين حج در اوايل قرن بيستم.  به دست دادن تبيين عرفاني-آييني از مراسمات حج در كنار تصاوير تاريخيِ انكارناپذير.
براي خريد اينترنتي اين كتاب اينجا را كليك كنيد.


| شناسه مطلب: 66660




تازه هاي نشر حج



نظرات کاربران