زائران عتبات عالیات اتحاد اسلامی را به دنیا نشان دهند زائران عتبات عالیات اتحاد اسلامی را به دنیا نشان دهند زائران عتبات عالیات اتحاد اسلامی را به دنیا نشان دهند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زائران عتبات عالیات اتحاد اسلامی را به دنیا نشان دهند زائران عتبات عالیات اتحاد اسلامی را به دنیا نشان دهند زائران عتبات عالیات اتحاد اسلامی را به دنیا نشان دهند زائران عتبات عالیات اتحاد اسلامی را به دنیا نشان دهند زائران عتبات عالیات اتحاد اسلامی را به دنیا نشان دهند

زائران عتبات عالیات اتحاد اسلامی را به دنیا نشان دهند

مشاور نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت گفت: یکی از وظایف بزرگ زائران عتبات عالیات این است که با رفتار خود وحدت شیعه و سنی را به دنیا نشان دهند و این مهم را برای همه به نمایش بگذارند.

به گزارش پايگاه اطلاع رسان حج، حجت‌الاسلام والمسلمين رجبعلي زماني مشاور استان‌ها و نمايندگي‌هاي بعثه مقام معظم رهبري، در همايش زائران عتبات عاليات استان خراسان شمالي با اشاره به نظم و ساماندهي مطلوب اعزام زائران ايراني به اماكن مقدسه، اظهارداشت: انسجامي كه درايران اسلامي در مورد اعزام زائران وجود دارد در هيچ كشور دنيا نيست.
حجت‌الاسلام والمسلمين زماني ادامه داد: هر آنچه به نام امام حسين (ع) باشد معرفت‌آفرين و بركت‌زا است؛ ازاين‌رو هر قدمي كه در راه امام حسين (ع) و زيارت عتبات عاليات برداشته شود، اجر و ارزش ويژه‌اي دارد.
وي با اشاره به اهميت و جايگاه زيارت، برانجام زيارت بامعرفت در سفر به عتبات عاليات تأكيد و اضافه كرد: بر اساس روايات اسلامي اگر كسي امام حسين (ع) را بامعرفت زيارت كند در قيامت در امنيت كامل خواهد بود.
حجت‌الاسلام والمسلمين زماني با بيان اينكه زيارت بامعرفت داراي شرايطي است، افزود: وجوب انجام دادن اوامر امام، توجه به پاكي درون و معرفت نسبت به غربت و مظلوميت امام معصوم برخي از ملزومات داشتن زيارت بامعرفت است.
وي با اشاره به حضور بيش از دو ميليون زائر ايراني در مراسم اربعين امسال، تصريح كرد: حضور اين ميزان زائر در كناز زائران ديگر كشور ها در مراسم اربعين، بسيار باارزش است.
وي اظهار كرد: دشمنان از اين ميزان استقبال و شور و شعور براي زيارت حرم مطهر امام حسين (ع) شگفت‌زده شده و نمي‌دانند چه‌كار كنند.
وي با بيان برخي از فعاليت هاي ستاد بازسازي عتبات عاليات در عراق ، ادامه داد: در زمان حكومت بعث در عراق، حرم ائمه (ع) در اين كشور بسيار مظلوم واقع شده بودند و حتي از نظر ظاهري هم رسيدگي به اين اماكن مقدس نمي‌شد.
حجت‌الاسلام والمسلمين زماني اضافه كرد: يكي از وظايف بزرگ زائران عتبات عاليات اين است كه با رفتار خود وحدت شيعه و سني را به دنيا نشان دهند و اين مهم را براي همه به نمايش بگذارند. مشاور استان‌ها و نمايندگي‌هاي بعثه مقام معظم رهبري در خاتمه با تأكيد بر رعايت شئون زيارت با معرفت از سوي زائران ايراني، ازآنها خواست دراين سفر معنوي بيشتر زمان خود را به حضوردركناربارگاه ائمه ، شركت در نمازهاي جماعت و دعا و نيايش به بارگاه الهي اختصاص دهند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران