خداوند رسالت بسیار خطیری بر دوش علما نهاده است خداوند رسالت بسیار خطیری بر دوش علما نهاده است خداوند رسالت بسیار خطیری بر دوش علما نهاده است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خداوند رسالت بسیار خطیری بر دوش علما نهاده است خداوند رسالت بسیار خطیری بر دوش علما نهاده است خداوند رسالت بسیار خطیری بر دوش علما نهاده است خداوند رسالت بسیار خطیری بر دوش علما نهاده است خداوند رسالت بسیار خطیری بر دوش علما نهاده است

خداوند رسالت بسیار خطیری بر دوش علما نهاده است

حجت الاسلام والمسلمین نجفی‌روحانی با اشاره به حدیثی از امیر بیان حضرت علی(ع) گفت: خداوند قبل آنکه از ناآگاهان بخواهد آموزش ببینند، از علما و دانشمندان خواسته است که به ناآگاهان بیاموزند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج در كربلاي معلي، حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني، مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق امروز در همايش دانشگاهيان زائر عتبات عاليات كه در هتل جواهر كربلا برگزار شد، اظهار داشت: كربلا دانشگاه عشق، محراب عبادت و ادبستان خداست.
وي از زائران خواست نگرش جديد نسبت به سبك زندگي خود داشته باشند و آن را با سيره حضرت سيدالشهدا هماهنگ كنند و ادامه داد: از ما خواسته شده كه رنگ خدايي به خود گيريم و بايد دانست كه رنگ الهي در آراستگي به اوصاف جمال حق تعالي است؛ چنانكه امام حسين(ع) رنگ الهي داشت.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني با اشاره به مقام تسليم و رضا خاطرنشان كرد: امام حسين(ع) پدر و معلم بندگي خالص و حقيقي است كه به اوج كمال رسيد و در سخت‌ترين شرايط و تحمل بزرگترين مصيبت‌ها به خداي خود اعلام مي كند؛ من رضا و تسليم به اوامر تو هستم.
وي با اشاره به اين‌كه در بهشت تغيير و تحول و فساد راه ندارد، تصريح كرد: انسان زماني كه وارد بهشت مي شود، آنجه بخواهد؛ اراده مي كند و محقق مي شود، بهشتيان زيباترين شكل‌ها را دارند و اين زيبايي باطن اعمال صالح و خالصانه آنان در دنيا بوده كه در آخرت ظهور و بروز نموده است.
مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق دانشگاهيان را سنگرنشينان عرصه علم و انديشه توصيف كرد و افزود: جنگ تمام عيار بين حق و باطل امروز نيز تداوم دارد و در اين نبرد بهترين سلاح قلم و زبان است كه مي تواند انديشه هاي كج را اصلاح و يا محو كند و حقايق را به جهانيان ارايه كند.
وي صاحبان علم و انديشه را مظهر اسم "المحي" خداوند متعال دانست و اضافه كرد: همانگونه كه خداوند مردگان را زنده مي كند، صاحبان علم مي توانند دل هاي مرده را زنده كرده و به آنان حيات بخشند، از اين رو جايگاه صاحبان علم و انديشه بسيار رفيع است.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني در پايان با اشاره به حديثي از امير بيان حضرت علي(ع) يادآور شد: خداوند رسالت بسيار خطيري بر دوش علما نهاده تا در اصلاح حوامع بشري قدم بردارند، خداوند قبل آنكه از ناآگاهان بخواهد آموزش ببينند، از علما و دانشمندان خواسته كه به ناآگاهان بياموزند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران