دیدار جمعی از روحانیون کاروان های دانشگاهی با فرزند علامه قرشی دیدار جمعی از روحانیون کاروان های دانشگاهی با فرزند علامه قرشی دیدار جمعی از روحانیون کاروان های دانشگاهی با فرزند علامه قرشی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار جمعی از روحانیون کاروان های دانشگاهی با فرزند علامه قرشی دیدار جمعی از روحانیون کاروان های دانشگاهی با فرزند علامه قرشی دیدار جمعی از روحانیون کاروان های دانشگاهی با فرزند علامه قرشی دیدار جمعی از روحانیون کاروان های دانشگاهی با فرزند علامه قرشی دیدار جمعی از روحانیون کاروان های دانشگاهی با فرزند علامه قرشی

دیدار جمعی از روحانیون کاروان های دانشگاهی با فرزند علامه قرشی

یکی از برنامه های ویژه ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در نجف اشرف، بازدید از مرقد و کتابخانه علامه قرشی است. در خلال این برنامه گهگاه جلساتی با مسئول کتابخانه که فرزند علامه قرشی است، برگزار می گردد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، اين بار نيز روحانيون كاروان هاي دانشگاهي با حضور در دفتر ايشان ضمن اداي احترام به محضر آن عالم فقيد، به گفتگو با فرزند آن مرحوم حجت الاسلام والمسلمين مهدي قرشي پرداختند.
در اين گفتگو شيخ مهدي قرشي به تلاشهاي پدرش براي گردآوري كتب اشاره نمود. بطور مثال در خصوص گردآوري كتاب پنج جلدي امام علي(ع) و كتاب دو جلدي حضرت زهرا(س) كه بيش از بيست و پنج سال بطول انجاميده است توضيحاتي ارائه داد.
ايشان با تاكيد بر اين موضوع كه پدرشان از هر مقام و منسب و حتي از هر پسوند و پيشوندي براي نام خود دوري مي كردند افزود : علامه تاكيد بسياري در خصوص كوتاهي بكار بردن نام خود داشتند و از هرگونه پسوندي براي نام خود دوري مي كردند. ايشان توصيه مي كردند فقط نام شيخ باقر قرشي برده شود.
حجت الاسلام والمسلمين مهدي قرشي با اشاره به اين نكته كه علامه در پايان عمر خود درحال كتابت نام زيباي حضرت زهرا(س) بوده اند گفت:علامه مزد كار خود را در آخرين دقايق عمرش گرفت و آن نوشتن نام زيباي دخت رسول اكرم (ص) بود.
در پايان اين جلسه به رسم يادبود كتابي از طرف شيخ مهدي قرشي به روحانيون كاروانهاي دانشگاهي اهدا گرديد.
گفتني است؛علامه قرشي سالهاي زيادي را به تحقيق و نوشتن كتبي درباره اهل بيت(ع) سپري كرد.


| شناسه مطلب: 66716




دانشگاه نجف



مطالب مرتبط

نظرات کاربران