فراخوان پذیرش مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی اعلام شد فراخوان پذیرش مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی اعلام شد فراخوان پذیرش مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی اعلام شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فراخوان پذیرش مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی اعلام شد فراخوان پذیرش مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی اعلام شد فراخوان پذیرش مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی اعلام شد فراخوان پذیرش مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی اعلام شد فراخوان پذیرش مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی اعلام شد

فراخوان پذیرش مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی اعلام شد

مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی در سال تحصیلی 97-96از میان طلاب دانش پژوه می پذیرند؛ فراخوان ثبت نام از امروز ‌آغاز شده و تا بیستم فروردین 96 ادامه خواهد داشت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مراكز تخصصي و مؤسسات آموزش عالي حوزوي در سال تحصيلي 97-96از ميان طلاب دانش پژوه مي پذيرند.
نام نويسي مراكز تخصصي و مؤسسات آموزش عالي حوزه از امروز 14 اسفندماه 95 آغاز شده و تا 20 فروردين ماه ادامه خواهد داشت.
براساس اين گزارش، دارا بودن اتمام سطح يك براي شركت در آزمون مقطع سطح دو و مدرك سطح دو براي شركت در آزمون مقطع سطح سه، عدم منع قانوني از ادامه تحصيل، حداكثر سن براي سطح دو 30 سال و براي سطح سه 34 سال، كسب امتياز لازم در آزمون ورودي و مصاحبه علمي و اقدام به نام نويسي پس از پذيرفته شدن نهايي در واحدهاي آموزشي تخصصي از شرايط نام نويسي در آزمون هاي وروردي مراكز تخصصي حوزه علميه است.
گفتني است، طلاب متقاضي تحصيل در رشته هاي تخصصي مشغول به تحصيل در پايه 6 يا 9 مشروط به ارائه گواهي مبني بر اتمام سطح يك يا دو حداكثر تا آغاز نيم سال دوم تحصيلي مجاز به شركت در آزمون رشته تخصصي سطح بالاتر و تحصيل در آن هستند همچنين رعايت شرايط خاص و در واحدهاي آموزشي يا رشته هاي خاص، مجوز مركز مديريت حوزه هاي علميه براي داوطلبان الزامي است.
از شرايط اختصاصي مركز مطالعات اسلامي مي توان به تسلط به زبان انگليسي در حد پيشرفته و داشتن روحيه و انگيزه كافي جهت فعاليت هاي علمي و حوزوي در عرصه بين الملل و شرايط اختصاصي مركز حقوق و قضاء اسلامي به دارا بودن سطح 2 رشته حقوق از مراكز آموزشي معتبر جهت نام نويسي در سطح 3 اين مركز اشاره كرد.
آزمون پذيرش سال تحصيلي 97–1396 مراكز تخصصي و مؤسسات آموزش عالي حوزوي در استان قم و ساير استانها جمعه هشتم ارديبهشت ماه 96 به صورت متمركز و همزمان برگزار مي شود و مكان و ساعت آزمون نيز در كارت ورود به جلسه درج خواهد شد.
شايان ذكر است، طلاب علاقه مند به نام نويسي در آزمون ورودي مراكز تخصصي حوزه مي توانند تا دوم فروردين ماه 96 به سامانه اينترنتي مديريت امور مراكز تخصصي حوزه علميه به نشاني www.mt.ismc.ir مراجعه و كارت نام نويسي در اين آزمون به مبلغ 10 هزار تومان را خريداري كنند؛ اين مبلغ مبلغ براي اصل نام نويسي بوده و بر اساس تعداد رشته انتخابي براي متقاضيان افزايش نمي يايد و هر داوطلب در هنگام خريد كارت ثبت نام بايد شماره پرونده حوزه خود را وارد نمايد و فقط شماره پرونده وارد شده مي تواند ثبت نام كند.
فرآيند ثبت نام
گفتني است، پذيرفته شدگان مشغول به تحصيل در يك استان در صورتي مي توانند در واحد آموزشي تخصصي استان ديگر شركت نموده و ادامه تحصيل دهند كه پيش از نام نويسي در واحد آموزشي، نسبت به انتقال پرونده تحصيلي خود به استان مقصد و ارائه گواهي تاييد انتقال به مركز مديريت استان مقصد اقدام كرده باشند و فرآيند انتقال بر اساس آيين نامه آموزشي انجام مي گيرد و قبولي در آزمون ورودي واحد آموزش يك استان تعهدي براي انتقال، متوجه واحد آموزشي و مديريت استاني مبدا و مقصد به و جود نمي آورد.
منابع و سوالات آزمون
منابع عمومي آزمون ورودي در سطح 2 و3 مربوط به دروسي است كه متقاضيان تمام رشته هاي يك سطح تحصيلي ملزم به پاسخ گويي آن هستند و منابع تخصصي آزمون ورودي در سطح 2و3 مربوط به دروسي است كه در هر رشته و گرايش تخصصي براي داوطلبان آن به صورت خاص در نظر گرفته شده است.
مواد دروس، تعداد منابع و ضريب سوال هاي عمومي در سطح 2 بر اساس جدول شماره (1) دفترچه راهنما و در سطح 3 بر اساس جدول شماره (3) و منابع و ضريب سوالات تخصصي در سطح 2 بر اساس جدول شماره (2) دفترچه راهنما و در سطح 3 بر اساس جدول شماره (4) دفترچه راهنما خواهد بود؛ جهت دريافت دفترچه راهنما به اينجا مراجعه كنيد.
سوال هاي منابع عمومي و تخصصي به صورت چهار گزينه اي است مگر اين كه در سؤالات تخصصي بر اساس توافق و تاييد واحدهاي مجري رشته لزوم سوالات تشريحي احراز شده باشد؛ تعداد سوالات عمومي در سطح 2، 50 سوال و در سطح 3، 20 سوال است.
اعلام نتايج آزمون
نتايج آزمون كتبي حداكثر 3 هفته پس از برگزاري آزمون از سوي معاونت آموزش و امور حوزه ها به مديريت هاي استاني و واحد هاي آموزشي تخصصي ابلاغ و پس از هماهنگي با واحدهاي آموزشي به داوطلبان اعلام خواهد شد.
حداقل نمره قبولي در آزمون كتبي كسب 50 درصد از مجموع امتياز است گرچه واحدهاي آموزش تخصصي با تاييد و درخواست مدير واحد تخصصي و اعلام رسمي آن به مديريت هاي استاني و معاونت آموزش، مجاز به افزايش امتيازات حداقلي جهت تعيين افراد قبولي در واحد متبوع خود هستند.
گفتني است، طلاب داراي شرايط نام نويسي در آزمون ورودي مراكز تخصصي حوزه علميه مي توانند جهت دريافت اطلاعات تكميلي در ساعات اداري با شماره 32943196-025 تماس گيرند./1324/پ202/ج


| شناسه مطلب: 66724




ثبت نام روحانيون



مطالب مرتبط

نظرات کاربران