تاکید ایران و عراق بر گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی تاکید ایران و عراق بر گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی تاکید ایران و عراق بر گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تاکید ایران و عراق بر گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی تاکید ایران و عراق بر گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی تاکید ایران و عراق بر گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی تاکید ایران و عراق بر گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی تاکید ایران و عراق بر گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی

تاکید ایران و عراق بر گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با رییس کمیسیون اوقاف و امور دینی در پارلمان عراق بر گسترش روابط فرهنگی دو کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به مسایل مشترک اعتقادی و سیاسی، گسترش این روابط ضروری است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سيدرضا صالحي اميري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، صبح امروز در ديدار با رييس كميسيون اوقاف و امور ديني در پارلمان عراق با بيان اين مطلب افزود: اراده دو كشور براي گسترش روابط فرهنگي وجود دارد، ولي نيازمند ساز و كار تقويتي براي آن هستيم.
وي با اشاره به علائق ايرانيان به اماكن مقدس و متبركه، ادامه داد: اربعين يكي از مناسبت هاي مهم و مورد علاقه ملت ايران است و به عنوان نمادي از عزت اسلامي در جهان محسوب مي شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در عين حال تصريح كرد: از ظرفيت هاي بزرگ ديني براي تقويت روابط ديني ميان دو كشور مي توان بهره برد.
صالحي اميري با تاكيد بر گسترش روابط فرهنگي ميان دو كشور، افزود: در قالب روابط فرهنگي، مي توان نمايشگاه هاي بزرگ فرهنگي مشترك ميان نخبگان و اهالي فرهنگ و هنر دو كشور برگزار كرد و از اين طريق به تبادل تجربيات فرهنگي و هنري ميان دو ملت پرداخت.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تاكيد بر اينكه روابط فرهنگي داراي مانايي و ماندگاري بيشتري نسبت به روابط سياسي، اقتصادي و ... است، ادامه داد: روابط اقتصادي دو ملت نيز به نفع هر دو كشور است و بايد از سطح دولت ها به سطح بازرگانان منتقل شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، كشور عراق را سرزميني مقدس دانست و گفت: اين سرزمين با وجود ائمه داراي رمز و رازهايي است و اميدوارم به زودي مشكلات و مسايل اين كشور برطرف شود.
وي افزود: مذاكرات ميان دولت هاي ايران و عراق به مودت و برادري بيشتر دو ملت منجر مي شود و اهتمام بر اين امر ضرورت دارد.
عضو كابينه تدبير و اميد با اشاره به مجموعه فعاليت هاي سازمان اوقاف و امور خيريه به عنوان يكي از سازمان هاي تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، گفت: مديريت موقوفات بر اساس نيت هاي واقفين و مديريت امامزادگان به عنوان يكي از قطب هاي فرهنگي و توسعه فرهنگ قرآني از جمله فعاليت هاي اين سازمان است و مي توان با كشور عراق در اين زمينه ها اقدامات مشترك با هدف تبادل تجارب يكديگر داشت.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: علاوه بر گروه هاي دوستي كه ميان دوكشور وجود دارد، مي توان انجمن هاي دوستي مانند وقف، امور خيريه و ... نيز تشكيل داد و روابط دو كشور را در اين زمينه ها نيز گسترش داد.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به ظرفيت هاي مشهد ٢٠١٧ به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام براي گسترش روابط فرهنگي و هنري ميان كشورهاي اسلامي، بر گسترش ديپلماسي فرهنگي تاكيد كرد.
رييس كميسيون اوقاف و امور ديني در پارلمان عراق: گسترش روابط و وحدت ميان مسلمانان در دنياي امروز ضروري است
در اين ديدار، حجت الاسلام و المسلمين علي العلاق رييس كميسيون اوقاف و امور ديني در پارلمان عراق ضمن ضروري دانستن گسترش روابط كشورهاي اسلامي، گفت: با توجه به شرايط امروز جهان و توطئه هاي مستكبران عليه كشورهاي اسلامي، گسترش وحدت و تقويت روابط كشورهاي اسلامي نيازمند ساز و كاري قوي است.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران نقش مهمي در ايجاد وحدت و تقريب بين مذاهب و مسلمانان دارد.
رييس كميسيون اوقاف و امور ديني در پارلمان عراق ادامه داد: هفته وحدت، مراسم روز جهاني قدس و ايجاد تقريب بين افكار مسلمانان جهان از جمله فعاليت هاي ايران در راستاي ايجاد وحدت ميان مسلمانان جهان است.
وي در عين حال تصريح كرد: در حال تلاش براي تاسيس دانشگاهي به نام تقريب مذاهب در عراق هستيم.
حجت الاسلام والمسلمين العلاق گفت: گسترش روابط فرهنگي منجر به گسترش روابط سياسي و اقتصادي نيز مي شود و بر اساس روابط فرهنگي مشترك، ارتباطات سياسي كشورها نيز مستحكم تر مي شود.
وي با اشاره به اقدامات تروريستي گروهك داعش افزود: جمهوري اسلامي ايران نقش به سزايي در حمايت مردم عراق در مقابل اقدامات غير انساني اين گروهك داشته است.


| شناسه مطلب: 66729




عراق ايران



نظرات کاربران