نماینده بعثه رهبری در عراق: 

حسن خلق ثمره عقل، دین، ادب و حیای انسان است نماینده بعثه رهبری در عراق: 

حسن خلق ثمره عقل، دین، ادب و حیای انسان است نماینده بعثه رهبری در عراق: 

حسن خلق ثمره عقل، دین، ادب و حیای انسان است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نماینده بعثه رهبری در عراق: 

حسن خلق ثمره عقل، دین، ادب و حیای انسان است نماینده بعثه رهبری در عراق: 

حسن خلق ثمره عقل، دین، ادب و حیای انسان است نماینده بعثه رهبری در عراق: 

حسن خلق ثمره عقل، دین، ادب و حیای انسان است نماینده بعثه رهبری در عراق: 

حسن خلق ثمره عقل، دین، ادب و حیای انسان است نماینده بعثه رهبری در عراق: 

حسن خلق ثمره عقل، دین، ادب و حیای انسان است
نماینده بعثه رهبری در عراق:

حسن خلق ثمره عقل، دین، ادب و حیای انسان است

حجت الاسلام والمسلمین نجفی‌روحانی گفت: حسن خلق را باید ثمره عقل، دین، ادب و حیا دانست، از این رو خداوند وقتی در مقام تعریف و تمچید پیامبرش است؛ او را با تأکید فراوان بعنوان خلق عظیم می خواند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني، مسؤول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق در گردهمايي روحانيان و مداحان كاروان‌هاي ايراني عتبات عاليات با اشاره به حديثي از امام حسين(ع) اظهار داشت: هر كس در 5 چيز كمبود داشته باشد؛ بهره زيادي از زندگي نبرده است.
وي خاطرنشان كرد: بر اساس فرمايش حضرت؛ آن 5 چيز عبارست است از عقل، دين، ادب، حيا و حسن خلق كه هر يك بايستي براي زندگي سعادتمند انسان مورد توجه ويژه قرار گيرد. جالب اينجاست با اينكه خرد مهمترينن سرايه بشري است؛ اما هيچ كس از كمبود آن شكوه‌اي ندارد.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني با اشاره به اين‌كه قيام عاشورا سراسر كلاس دين، ادب، حيا و اخلاق است، تصريح كرد: نقش عقل آنقدر زياد است كه بدون آن حتي انسان تكليف ندارد، در حقيقت عقل يكي از شرايط عامه تكليف است.
وي درخصوص اهميت دين در تعالي زندگي بشري گفت: دين دستورالعمل زندگي انسان و بايد و نبايدها را بيان مي كند و هر كس در اين چارچوب قرار گيرد؛ يقينا به كمال خواهد رسيد و اگر فاقد دين باشد طبيعتا داراي ادب، حيا و اخلاق حسنه نيز نيست.
مسؤول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق با اشاره اهميت ادب از ديدگاه مباني اسلامي گفت: ادب هر چيز بر حسب جايگاه آن است و انسان صاحب‌ادب؛ حد و اندازه خود را مي شناسد و در مقابل خداوند و بندگانش ادب را رعايت مي كند؛ در مقابل شخص بي‌ادب از فيض رب محروم است.
وي درخصوص حيا تصريح كرد: بايد از افرادي كه حيا ندارند، احتناب كرد، چراكه رفاقت و هم‌نشيني با آنان از آبرو و حيثيت انسان مي كاهد، همچنين حسن خلق را بايد ثمره عقل، دين، ادب و حيا دانست، از اين رو خداوند وقتي در مقام تعريف و تمچيد پيامبرش است؛ او را با تأكيد فراوان بعنوان خلق عظيم مي خواند.




نظرات کاربران