احتمال اخراج 5 میلیون مهاجر از عربستان احتمال اخراج 5 میلیون مهاجر از عربستان احتمال اخراج 5 میلیون مهاجر از عربستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
احتمال اخراج 5 میلیون مهاجر از عربستان احتمال اخراج 5 میلیون مهاجر از عربستان احتمال اخراج 5 میلیون مهاجر از عربستان احتمال اخراج 5 میلیون مهاجر از عربستان احتمال اخراج 5 میلیون مهاجر از عربستان

احتمال اخراج 5 میلیون مهاجر از عربستان

یک عضو مجلس شورای عربستان گفت، بخش گسترده‌ای از "مهاجرت غیرقانونی"‌ به عربستان نه برای زیارت و یا گردشگری دینی بلکه برای "اقامت و اسکان دائم" صورت می‌گیرد.

به گزارش ايسنا، به نقل از ارم نيوز، صدقه فاضل، عضو مجلس شوراي عربستان گفت: بخش گسترده‌اي از "مهاجرت غيرقانوني"‌ به عربستان كه با راه‌ها و عذرهاي مختلفي صورت مي‌گيرد، نه براي زيارت و يا گردشگري بلكه براي "اقامت و اسكان دائم" انجام مي‌شود و اين مهاجرت‌ها از آنجا كه با قوانين و مقررات عربستان و نظام‌هاي بين الملل مغايرت دارد، غيرقانوني است.
روزنامه الحياة عربستان گزارش داد كه مجلس شوراي عربستان مصوبه‌اي را براي مبارزه با مهاجرت‌هايي كه با هدف اقامت غيرقانوني به عربستان صورت مي‌گيرد، مورد بررسي قرار مي‌دهد تا كميته‌اي در وزارت كشور جهت اخراج پنج ميليون فرد خارجي تشكيل شود كه به صورت غيرقانوني در عربستان اقامت دارند.
صدقه فاضل كه اين پيشنهاد را ارائه داده است، گفت: بخش گسترده‌اي از آنها موفق شده‌اند تا براي دهه‌ها در عربستان بمانند و زاد و ولد كرده و به صورت هولناك و تعجب برانگيزي زياد شده‌اند و مي‌خواهند خود را بر كشور نه از طريق حمله و اشغالگري بلكه از طريق نفوذ و رخنه و نقض قوانين و مخفي كردن خود تحميل كنند.
فاضل در مصاحبه با الحياة گفت: ممكن است عربستان در بلندمدت و چه بسا با فشارهاي بين المللي خود را مجبور ببيند تا آن افراد را بپذيرد و بايد به اين مساله توجه داشت كه ماندن اين گروه به هر صورتي كه باشد، ابعاد سياسي و اقتصادي و اجتماعي و امنيتي منفي بسيار خطرناكي دارد كه اين امر بر افراد ذي ربط پوشيده نيست.
وي گفت: عربستان از پنج دهه قبل مقصد و هدف مهاجرت گسترده و غيرقانوني بوده است و اين افراد از آفريقا و آسيا مي‌آيند و از پايين‌ترين درجه اجتماعي در كشورهايشان بوده‌اند؛ به گونه‌اي كه حتي اگر سطح زندگي آنها در عربستان پايين باشد، چه بسا از سطح معيشتي‌شان در كشورهاي اصلي‌شان بهتر باشد.
اين مقام عربستاني خواهان ادامه حمله به مقرهاي مهاجران غيرقانوني شده و گفت افراد متخلف بايد از كشور بيرون رانده شوند.
فاضل گفت: نبايد در كشور جز تنها تعداد كمي از اين افراد باقي بمانند كه كشور به آنها نياز دارد و ساير آنها بايد بيرون رانده شوند.
وي به اين امر نيز اشاره كرد كه ممكن است مشكلات سياسي نيز به دليل حضور اين افراد ايجاد شود و كشورهاي اصلي آنها يا جامعه بين الملل و سازمان‌هاي حقوق بشري ممكن است بر عربستان براي اعطاي تابعيت به آنها فشار بياورند.


| شناسه مطلب: 66748




عربستان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران