لاله افتخاری: اربعین محصول روشنگری حضرت زینب(س) بود لاله افتخاری: اربعین محصول روشنگری حضرت زینب(س) بود لاله افتخاری: اربعین محصول روشنگری حضرت زینب(س) بود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
لاله افتخاری: اربعین محصول روشنگری حضرت زینب(س) بود لاله افتخاری: اربعین محصول روشنگری حضرت زینب(س) بود لاله افتخاری: اربعین محصول روشنگری حضرت زینب(س) بود لاله افتخاری: اربعین محصول روشنگری حضرت زینب(س) بود لاله افتخاری: اربعین محصول روشنگری حضرت زینب(س) بود

لاله افتخاری: اربعین محصول روشنگری حضرت زینب(س) بود

لاله افتخاری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: اربعین زنانه است چرا که حاصل روشنگری حضرت زینب (س) بود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از كرب‌و‌بلا، لاله افتخاري گفت: بنده مسئوليت شوراي راهبري فعاليت‌هاي بانوان اربعين را به عهده داشتم كه در اين قسمت سياست‌گزاري‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي خوبي انجام شد.
وي ادامه داد: اربعين سال جاري حدود ۱۳۰ نفر از اساتيد حوزه و دانشگاه توسط اين شوراي راهبردي آموزش داده شدند و حدود ۸۰ نفر براي تبليغ در موسم اربعين و پاسخگويي به شبهات و سؤالات عازم كربلا شدند.
افتخاري افزود: سه نشست علمي تخصصي تحت عناوين «زنان و نقش آنان در اربعين»، «نقش زنان در عرصه بين‌الملل» و «زنان عاشورايي» در اين مدت برگزار شد.
وي ادامه داد: همچنين اعزام نيروها را به موكب‌هاي خدماتي داشتيم.
افتخاري با تاكيد بر نقش حضرت زينب سلام الله عليها در روشنگري اربعين گفت: بر همين اساس است كه مي‌گوييم اربعين زنانه است چرا كه معتقديم محصول روشنگري حضرت زينب (س) است.
وي تصريح كرد: حضور زنان در پياده‌روي اربعين بازخوردهاي بين‌المللي بسيار خوبي دارد. در واقع زنان سفيرهاي خوبي براي انتقال پيام و فرهنگ اربعين هستند‌.
اين نماينده سابق مجلس همچنين اظهار داشت: حضور زنان در پياده‌روي اربعين حاوي اين پيام است كه ما با حضرت زينب (س) همراه هستيم و پيام او را شنيده‌ايم.
وي با اشاره به برگزاري سوگواره‌ها و جشنواره‌ها در مورد اربعين گفت: برگزاري سوگواره‌ها و جشنواره‌ها و به طور كلي نگاه فرهنگي به پياده‌روي اربعين، در شناسايي ظرفيت‌ها و علاقه‌مندي‌ها بسيار موثر است.
لاله افتخاري با اشاره به لزوم الگوپذيري زنان مسلمان از حضرت زينب (س) گفت: زن امروز نبايد زني باشد كه كنار نشسته است، او بايد به تاريخ‌ساز بودن حضور و نقش زنان توجه داشته باشد و در اين مسير حضرت زينب (س) قطعا بهترين الگو براي زن اجتماعي امروز است تا با الگوپذيري از آن حضرت از نقش‌آفريني خودش در عرصه‌هاي مختلف غافل نشود.
وي در پايان تصريح كرد: بايد ديدگاه‌ها را ترميم كنيم و الگوهاي مناسب به جامعه معرفي كنيم. شايد بهتر باشد از خود جوان‌ها براي اين تبليغ استفاده كنيم، چرا كه درگير شدن جوانان در اين فرآيند‌ها منجر به الگوپذيري صحيح جوانان از اين حركت‌ها خواهد شد.


| شناسه مطلب: 66794




اربعين



نظرات کاربران