خدمت رسانی به زائران میلیونی، نیازمند همفکری اعتاب مقدسه است خدمت رسانی به زائران میلیونی، نیازمند همفکری اعتاب مقدسه است خدمت رسانی به زائران میلیونی، نیازمند همفکری اعتاب مقدسه است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خدمت رسانی به زائران میلیونی، نیازمند همفکری اعتاب مقدسه است خدمت رسانی به زائران میلیونی، نیازمند همفکری اعتاب مقدسه است خدمت رسانی به زائران میلیونی، نیازمند همفکری اعتاب مقدسه است خدمت رسانی به زائران میلیونی، نیازمند همفکری اعتاب مقدسه است خدمت رسانی به زائران میلیونی، نیازمند همفکری اعتاب مقدسه است

خدمت رسانی به زائران میلیونی، نیازمند همفکری اعتاب مقدسه است

معاون تولیت عتبه حسینی(ع) گفت: در عراق به ویژه کربلا زیارت های بزرگ و میلیونی به ویژه اربعین حسینی برگزار می شود که بیش از ۲۰ میلیون زائر گردهم می آیند و این جمعیت به خدمات بزرگی نیاز دارد که با تبادل تجربه می توانیم به بهود خدمات بپردازیم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، افضل الشامي در كنفرانس خبري سومين اجلاسيه نمايندگان اعتاب مقدس جهان اسلام در قم گفت: اين نشست ها با هدف توافق درباره ترسيم نقشه ادامه راه و همكاري ميان عتبات مقدس براي ارائه بهترين خدمات به زائران صورت مي گيرد.
وي افزود: اين خدمات در عتبات مقدس مختلف است و با همكاري و تبادل تجربه و فعاليت ها مي توانيم خدمات بهتري به زائران ارائه دهيم. در اين راستا كميته هاي تخصصي تشكيل شده اند تا بتوانيم خدمات بهتري به زائر براي زيارت ارائه دهيم.
معاون توليت عتبه حسيني اظهار داشت: در عراق به ويژه كربلا زيارت هاي بزرگ و ميليوني به ويژه در اربعين حسيني برگزار مي شود كه بيش از ۲۰ ميليون زائر گردهم مي آيند و اين جمعيت به خدمات بزرگي نياز دارد كه با تبادل تجربه مي توانيم به بهود خدمات بپردازيم.
افضل الشامي از مسؤلان آستان مقدس حضرت معصومه(س) به دليل برگزاري اين نشست در شهر مقدس قم تقدير و تشكر كرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه خطر وهابيت تكفيري يك مساله جديد نيست، بيان داشت: دشمنان، حرم امام حسين(ع) را در تيررس قرار داده اند اما از سال ۲۰۰۳ تاكنون نقشه هاي امنيتي مختلف براي حمايت از اين حرم اتخاذ شده است.
معاون توليت عتبه حسيني تصريح كرد: پيش از مراسم هاي بزرگ به اجراي تدابير امنيتي شديد مي پردازيم و اطراف حرم را كاملا مورد بازرسي قرار مي دهيم، جمع كثيري از نيروهاي امنيتي نيز بسيج مي شوند و با هزار دوربين به كنترل امنيت حرم مشغول هستيم .
وي از حضور گسترده عتبات مقدس در جنگ عليه تروريست هاي داعش خبر داد و ادامه داد: عتبات مقدس پيشگام تشكيل گروه هاي نظامي براي آزادي عراق از لوث داعش بود و يكي از اهداف آن نيز محافظت از عتبات مقدس است زيرا تكفيري ها به شدت درصدد تخريب اماكن مقدس هستند. هم اكنون نيز عتبات مقدس داراي مجاهداني در خط مقدم نبرد در موصل است تا اين شهر آزاد شود.
افضل الشامي با اشاره به برنامه هاي عتبه حسيني در خارج از كشور گفت: ارتباط و همكاري ميان عتبه حسيني با برخي پژوهشكده هاي غربي وجود دارد، فعاليت هايي براي استقبال از جريان هاي فعال در آمريكا و اروپا جهت تبيين واقعيت اسلام و ايستادگي در برابر هجمه رسانه اي عليه مذهب اهل بيت و عراق برگزار مي شود. هفته هاي فرهنگي از سوي عتبه حسيني در خارج از عراق مانند پاكستان و لبنان و آذربايجان برگزار شده است.


| شناسه مطلب: 66842




كربلا عتبات



نظرات کاربران