نماینده آستان مقدس امامین عسکریین(ع)

اجلاسیه اعتاب مقدس جهان اسلام، ظرفیتی برای پیشرفت خدمت گزاری به زائران است نماینده آستان مقدس امامین عسکریین(ع)

اجلاسیه اعتاب مقدس جهان اسلام، ظرفیتی برای پیشرفت خدمت گزاری به زائران است نماینده آستان مقدس امامین عسکریین(ع)

اجلاسیه اعتاب مقدس جهان اسلام، ظرفیتی برای پیشرفت خدمت گزاری به زائران است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نماینده آستان مقدس امامین عسکریین(ع)

اجلاسیه اعتاب مقدس جهان اسلام، ظرفیتی برای پیشرفت خدمت گزاری به زائران است نماینده آستان مقدس امامین عسکریین(ع)

اجلاسیه اعتاب مقدس جهان اسلام، ظرفیتی برای پیشرفت خدمت گزاری به زائران است نماینده آستان مقدس امامین عسکریین(ع)

اجلاسیه اعتاب مقدس جهان اسلام، ظرفیتی برای پیشرفت خدمت گزاری به زائران است نماینده آستان مقدس امامین عسکریین(ع)

اجلاسیه اعتاب مقدس جهان اسلام، ظرفیتی برای پیشرفت خدمت گزاری به زائران است نماینده آستان مقدس امامین عسکریین(ع)

اجلاسیه اعتاب مقدس جهان اسلام، ظرفیتی برای پیشرفت خدمت گزاری به زائران است
نماینده آستان مقدس امامین عسکریین(ع)

اجلاسیه اعتاب مقدس جهان اسلام، ظرفیتی برای پیشرفت خدمت گزاری به زائران است

نماینده آستان مقدس امامین عسکریین(ع) گفت: اجلاسیه اعتاب مقدس جهان اسلام می تواند به پیشرفت خدمتگزاری به زائران بینجامد چرا که می تواند افکار خادمان عتبات مقدس را به یکدیگر نزدیک کند.

رئيس دبيرخانه اجلاسيه نمايندگان اعتاب مقدس جهان اسلام: جريان اسلام خواهي اذهان جهانيان به خود معطوف كرده است
رئيس دبيرخانه اجلاسيه نمايندگان اعتاب مقدس جهان اسلام گفت: اسلام امروزه در اقتدار قرار دارد و جريان اسلام خواهي همه اذهان را در جهان به خود معطوف كرده است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام سيد جلال حسيني معاون تبليغات و ارتباط اسلامي استان قدس رضوي در نخستين نشست سومين اجلاسيه نمايندگان اعتاب مقدس جهان اسلام كه در قم در حال برگزاري است، گفت: نياز به وحدت و يكپارچگي در دنياي امروزه به هيچ وجه ناديده گرفته نمي شود و خدا را شاكريم كه تمسك به اهل بيت(ع) را به ما عطا كرده است.
وي با اشاره به اينكه حرف خود را در جهان به صورت عزتمندانه بيان مي كنيم، ادامه داد: اسلام امروزه در اقتدار قرار دارد و جريان اسلام خواهي همه اذهان را در جهان به خود معطوف كرده است. امروزه توانستيم زير پرچم مكتب اهل بيت عصمت و طهارت از بسياري از بلاها و آفات و دشواري هاي غرب و آمريكا كه نتوانستند اين نعمت را دريافت كنند و با آن به مبارزه مي پردازند، نجات يافته و مسير درست را تشخصي داديم و در اين مسير حركت مي كنيم.
حجت الاسلام حسيني خواستار دقت سنجي در نشست ها شد و تصريح كرد: اجتماع توليت هاي آستان مقدس يك نوزاد تازه متولد شده است كه به رعايت و ملاحظه و دستگيري و توجه خاصي دارد. اگر اين حدود و ثغور در اين حوزه را رعايت نكنيم شايد نتوانيم اهداف بلندي كه در ماموريت هاي آستان ها آمده است را بدست آوريم.
معاون تبليغات و ارتباط اسلامي استان قدس رضوي، خدمت به زائران را مهمترين وظيفه اين اجلاسيه خواند و اظهار داشت: خدمتگزاري به زائران پيام هاي بسياري به جهانيان دارد. در گردهمايي باشكوه اربعين حسيني، مولفه هاي عالي سبك زندگي اسلامي كه منطبق بر قرآن و اهل بيت است در عالي ترين طراز در راهپيمايي اربعين حسيني ديده مي شود.
وي به شگفتي جهانيان از راهپيمايي اربعين حسيني اشاره كرد و گفت: محور اصلي در اين اجتماع بزرگ خدمت رساني به زائران است. خدمت داراي ابعاد مختلف است. ما فرصت كمي در اختيار داريم و بايد هر چه سريعتر به نقاطي برسيم كه در خدمت گزاري به زائران اهل بيت اقدامات عملياتي منسجم داشته باشيم.
حجت الاسلام حسيني تأكيد كرد كه نبايد رد اين مساله تعجيل كنيم زيرا اين اجتماع آستان هاي مقدس يك حركت جديد است و نشست سران و توليت هاي آستان مقدس كه قرار است ماه آينده در كربلا برگزار شود، پيام مهمي به جهانيان خواهد داشت.
وي به اهميت داشتن چشم انداز و افق اشاره كرد و افزود: دو نشست در مشهد و كربلا داشتيم كه حدود و ثغور مشخص شد و كميته اصلي و فرعي، دستور اجلاس دوم را به تصويب رساندند و اگر ان شاء الله برسيم منشور حقوق زائر را كار مي كنيم و اگر وقت نكرديم اصل منشور حقوق زائر به عنوان دستور اجلاسيه دوم را تدوين خواهيم كرد و در كربلا به بررسي اين مساله خواهيم پرداخت.
نماينده آستان مقدس امامين عسكريين(ع) اجلاسيه اعتاب مقدس جهان اسلام، ظرفيتي براي پيشرفت خدمت گزاري به زائران است
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌الاسلام والمسلمين عبدالغفار نماينده آستان مقدس امامين عسكريين(ع) در كنفرانس خبري سومين اجلاسيه نمايندگان اعتاب مقدس جهان اسلام در قم گفت: عشق به اهل بيت(ع) يكي از نعمت هايي است كه خداوند به ما داده است و ما به خادم بودن اهل بيت(ع) افتخار مي كنيم. از خداوند متعال مسالت داريم كه ثبات در خدمت به اهل بيت را به ما عطا كند تا بتوانيم به زائران خدمت كنيم.
وي با اشاره به سابقه طولاني خدمت مسؤولان عتبات مقدس افزود: اين نشست مي تواند به پيشرفت خدمتگزاري به زائران بينجامد چرا كه مي تواند افكار خادمان عتبات مقدس را به يكديگر نزديك كند. اين روحاني عراقي بر اهميت استفاده از افكار و تجربه هاي مسؤولان آستان هاي مقدس تأكيد كرد و اظهار داشت: مسؤولان عتبات بر اساس زمان و مكان و شرايط جامعه به خدمت گزاري مشغول هستند. اين نشست كه با حضور مسولان عتبات مقدس برگزار مي شود نقش مهمي در تعميق و گسترش اين خدمت مبارك دارد.
حجت‌الاسلام عبدالغفار از برگزاري دوره هاي تخصصي ويژه خادمان به عنوان يكي از نتايج اجلاسيه اعتاب مقدس جهان ياد كرد و ادامه داد: گردهمايي مسولان عتبات در يك سفره كه عشق به اهل بيت(ع) است از اهميت بسيار فراواني برخوردار بوده و سبب افزايش كيفيت خدمت به زائران مي شود.
وي تحكيم مسائل امنيتي، ياري رساني به نيروهاي امنيتي در حمايت از عتبات مقدس، تسهيل در ورود زائران به كشورهاي داراي عتبات مقدس، برقراري قوانيني براي محافظت از زائران و خادمان و همچنين چگونگي ارائه خدمات به زائران را از اهداف برگزاري اين نشست ها دانست.
نماينده آستان مقدس امامين عسكريين(ع) با اشاره به تفاوت فرهنگ در كشورهاي داراي عتبات مقدس تصريح كرد: تبيين جايگاه و قداست آستان هاي مقدس از اهميت فراواني برخوردار است تا زائران را با عظمت واقعي اين اماكن آگاه ساخت. در كنار اين مسائل نيز بايد به تشريح فرهنگ كشورهاي داراي عتبات مقدس پرداخت تا زائران با فرهنگ آن كشورها بيشتر آشنا شوند.
وي بيان احكام شرعي عتبات مقدس نظير احترام زائران به يكديگر، احترام زائران به خادمان و احترام خادمان به زائران را از وظايف آستان هاي مقدس عنوان كرد و افزود: عتبات مقدس مناره و دانشگاه نشر اسلام و علوم اهل بيت به شمار مي آيند و اين نشست نقش بزرگي در پيشرفت و گسترش روابط ميان خادمان، گسترش افكار، تبادل تجربه ها و برگزاري دوره هاي تخصصي در زمينه هاي مختلف ميان عتبات خواهد داشت.
حجت‌الاسلام عبدالغفار در تبيين ديگر وظايف عتبات مقدس گفت: تأليف برخي كتاب هاي مورد نياز زائران مثل فقه عتبات و فقه زائر و همچنين برطرف كردن مشكلات جامعه نظير اختلافات خانوادگي از وظايف عتبات است. عتبات مقدس همچنين به ارائه راهكار جهت برطرف شدن مشكلات خانواده ها مي پردازند.
وي تأكيد كرد كه نتايج اين نشست و نشست هاي آينده به صورت اجرايي نمايان شده و در حد شعار و نشست باقي نمي مانند.
وي درباره ديدگاه اهل تسنن سامرا نسبت به حرم مطهر امامين عسكريين(ع) تصريح كرد: ارتباط مستمري بين ما و اهل تسنن سامرا وجود دارد به گونه اي كه در مراسم هاي آنان شركت مي كنيم و آنها نيز به زيارت مي آيند و از اينكه برخي از آنان به امام هادي(ع) منتسب هستند افتخار مي كنند.
حجت‌الاسلام عبدالغفار افزود: اهل تسنن كرامت هاي فراواني از اهل بيت(ع) مشاهده كرده اند كه بسياري از آنها به صورت مستند موجود است. اهل تسنن در محافل قرآني حرم شركت مي كنند و حضور گسترده اي در مراسم هاي ميلاد و شهادت ائمه(ع) دارند. ما همچنين به خانواده هاي مستضعف در سامرا كمك هاي مالي مي كنيم و ارتباط فرهنگي گسترده اي با آنها داريم.
اين روحاني عراقي، آستان مقدس را پايگاهي براي مجاهدان قهرمان توصيف كرد و بيان داشت كه اهل تسنن نيز به حمايت گسترده از اين حرم مي پردازند و انديشه اهل بيت به عنوان يك تفكر معتدل در ميان اهل تسنن به شدت وجود دارد چرا كه سامرا نزد اهل بيت محبوب بوده است.
معاون توليت استان قدس حسيني(ع): خدمت رساني به زائران ميليوني، نيازمند همفكري اعتاب مقدسه است
معاون توليت استان قدس حسيني(ع) گفت: در عراق به ويژه كربلا زيارت هاي بزرگ و ميليوني به ويژه اربعين حسيني برگزار مي شود كه بيش از 20 ميليون زائر گردهم مي آيند و اين جمعيت به خدمات بزرگي نياز دارد كه با تبادل تجربه مي توانيم به بهود خدمات بپردازيم.
افضل الشامي در كنفرانس خبري سومين اجلاسيه نمايندگان اعتاب مقدس جهان اسلام در قم گفت: اين نشست ها با هدف توافق درباره ترسيم نقشه ادامه راه و همكاري ميان عتبات مقدس براي ارائه بهترين خدمات به زائران صورت مي گيرد.
وي افزود: اين خدمات در عتبات مقدس مختلف است و با همكاري و تبادل تجربه و فعاليت هاي مي توانيم خدمات بهتري به زائران ارائه دهيم. در اين راستا كميته هاي تخصصي تشكيل شدند تا بتوانيم خدمات بهتري به زائر و زيارت ارائه دهيم.
معاون توليت آستان مقدس حسيني اظهار داشت: در عراق به ويژه كربلا زيارت هاي بزرگ و ميليوني به ويژه اربعين حسيني برگزار مي شود كه بيش از 20 ميليون زائر گردهم مي آيند و اين جمعيت به خدمات بزرگي نياز دارد كه با تبادل تجربه مي توانيم به بهود خدمات بپردازيم.
افضل الشامي از مسؤلان آستان مقدس حضرت معصومه(س) به دليل برگزاري اين نشست در شهر مقدس قم تقدير و تشكر كرد. وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه خطر وهابيت تكفيري يك مساله جديد نيست، بيان داشت: دشمنان، حرم امام حسين(ع) را در تيررس قرار داده اند اما از سال 2003 تاكنون نقشه هاي امنيتي مختلف براي حمايت از اين حرم اتخاذ شده است.
معاون توليت آستان مقدس حسيني تصريح كرد: پيش از مراسم هاي بزرگ به اجراي تدابير امنيتي شديد مي پردازيم و اطراف حرم را كاملا مورد بازرسي قرار مي دهيم، جمع كثيري از نيروهاي امنيتي نيز بسيج مي شوند و با هزار دوربين به كنترل امنيت حرم مشغول هستيم .
وي از حضور گسترده عتبات مقدس در جنگ عليه تروريست هاي داعش خبر داد و ادامه داد: عتبات مقدس پيشگام تشكيل گروه هاي نظامي براي آزادي عراق از لوث داعش بود و يكي از اهداف آن نيز محافظت از عتبات مقدس است زيرا تكفيري ها به شدت درصدد تخريب اماكن مقدس هستند. عتبات مقدس داراي مجاهداني در خط مقدم نبرد در موصل است تا اين شهر آزاد شود.
افضل الشامي با اشاره به برنامه هاي آستان مقدس حسيني در خارج از كشور گفت: ارتباط و همكاري ميان آستان مقدس حسيني با برخي پژوهشكده هاي غربي وجود دارد، فعاليت هايي براي استقبال از جريان هاي فعال در آمريكا و اروپا جهت تبيين واقعيت اسلام و ايستادگي در برابر هجمه رسانه اي عليه مذهب اهل بيت و عراق برگزار مي شود. هفته هاي فرهنگي از سوي عتبه حسيني در خارج از عراق برگزار مي شود در پاكستان برگزار شده است زيرا ملت پاكستان به چنين فعاليت هايي به شدت نياز دارد در لبنان و اذربايجان نيز اين مساله تكرار شده است.
مديركل عتبات و مزارات عراق: اجلاس عتبات مقدس، اقدامي بزرگ در جهان اسلام است مديركل عتبات و مزارات عراق گفت: اجلاس عتبات مقدس در جهان اسلام يك اقدام بزرگ با هدف ايجاد پل ميان بارگاه هاي مقدس جهان اسلام صورت مي گيرد و همكاري و تبادل افكار رخ مي دهد تا بر اساس آن بتوانيم خدمات بيشتري به زائران ارائه دهيم.
به گزارش پايگاه خبري آستان مقدس حضرت معصومه عليهاالسلام، موسي خلخالي نماينده ديوان وقف شيعه عراق در كنفرانس خبري سومين اجلاسيه نمايندگان اعتاب مقدس جهان اسلام در قم گفت: اجلاس عتبات مقدس در جهان اسلام يك اقدام بزرگ به شمار مي آيد كه همه عتبات مقدس در ايران و عراق و ساير كشورهاي اسلامي جهان را دربرمي گيرد.
وي افزود: اين اقدام بزرگ با هدف ايجاد پل ميان بارگاه هاي مقدس جهان اسلام صورت مي گيرد و همكاري و تبادل افكار رخ مي دهد تا بر اساس آن بتوانيم خدمات بيشتري به زائران ارائه دهيم.
خلخالي تصريح كرد: دو نشست در مشهد و كربلا برگزار شده و هم اكنون در قم هستيم تا مقررات و برنامه هايي جهت دومين اجلاسيه داشته باشيم.
نماينده ديوان وقف شيعه اظهار داشت: اين اجلاس، همه عتبات مقدس جهان اسلام و عرب را دربرمي گيرد ولي هم اكنون تنها در حال نگارش و تدوين ابزارهايي هستيم كه بتوانيم بر اساس آن به خدمت بپردازيم.
مشاور توليت آستان حضرت معصومه(س) در امور روحانيت: دشمنان اسلام براي نابودي تمامي مذاهب اسلامي همت گمارده اند
نماينده آستان حضرت معصومه(س) در سومين اجلاسيه نمايندگان اعتاب مقدس جهان اسلام گفت: دشمنان اسلام به ويژه صهيونيست ها و استكبار جهاني با همه توان عليه مسلمانان اعم از شيعه و سني قد علم كرده اند و با مبارزه با قرآن و احكام و پيروان اهل بيت(ع) با انواع حيله و مكر و ابزارهاي مختلف وارد عمل شده اند.
حجت الاسلام حسيني نژاد در سومين نشست هم انديشي اين اجلاس كه در قم در حال برگزاري است، گفت: آستان هاي مقدس، ظرفيت بالايي براي همرايي و همكاري و مشاركت دارند و مي توانند در جهان اسلام موثر باشند.
وي افزود: در دوراني كنوني دشمنان اسلام به ويژه صهيونيست ها و استكبار جهاني با همه توان عليه مسلمانان اعم از شيعه و سني قد علم كرده اند و با مبارزه با قرآن و احكام و پيروان اهل بيت(ع) با انواع حيله و مكر و ابزارهاي مختلف وارد عمل شده اند.
حجت الاسلام حسيني نژاد از همكاري برخي كشورهاي اسلامي با دشمنان ابراز تاسف كرد و اظهار داشت: متاسفانه برخي كشورهاي اسلامي به ابزار استكبار جهاني مبدل شده اند. ما بايد از اين ظرفيت بزرگ اماكن مقدس كه دل همه مسلمانان اعم از شيعه و سني و حتي مسيحيان و يهوديان و بودايي ها به آن علاقه مند هستند، استفاده كاملي كنيم.
مشاور توليت آستان حضرت معصومه(س) در امور روحانيون تصريح كرد: جهانيان علاقه فراواني به زيارت بارگاه هاي مقدس دارند و حتي در پوشش توريست نيز سعي مي كنند به تحقيق و برسري جايگاه اين اماكن بپردازند.
وي ادامه داد: با وجود اسلام ستيزي كنوني در جهان، جهانيان به قرآن و اهل بيت گرايش پيدا كردند و دشمنان به دليل هراس از اين مساله به تاسيس داعش پرداختند تا قلب مردم دنيا كه عشق به اسلام و اهل بيت(ع) در آن نفوذ كرده است را از اسلام دور كنند.
حجت الاسلام حسيني نژاد خاطرنشان ساخت: با اتحادي كه بين كشورهاي اسلامي به ويژه در سايه اهل بيت(ع) و مرجعيت به وجود آمده است دشمنان در رسيدن به اهداف خود شكست خورده اند به گونه اي كه خود را در نبرد با داعش و تكفيري ها در عراق، سوريه و يمن شريك جلوه مي دهند و مي خواهند خود را در پيروزي نهايي بر تروريسم سهيم كنند.
وي تأكيد كرد: اين رويكرد بزرگ و علاقه مردم جهان به اماكن مقدس سبب سنگين تر شدن وظيفه ما مي شود تا با يكديگر نشسته و تشريك مساعي كنيم تا از اين ظرفيت و امكانات در راستاي افزايش خدمت به زائران و تبليغ قرآن و روايات بهره گيريم.
مشاور توليت آستان حضرت معصومه(س) در امور روحانيون در پايان بيان داشت: ما هيچ تعصبي به اينكه كدام يك از عتبات ايران و عراق و سوريه يا غيره، مديريت را به دست بگيرند، نداريم و تنها به فكر موفقيت و استفاده از امكانات يكديگر و كمك به هم در راستاي اهداف مي انديشيم.


| شناسه مطلب: 66847




قم عتبات



مطالب مرتبط

نظرات کاربران