امام حسین(ع) را برای خودشان باید خواست گفتگو امام حسین(ع) را برای خودشان باید خواست گفتگو امام حسین(ع) را برای خودشان باید خواست گفتگو بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امام حسین(ع) را برای خودشان باید خواست گفتگو امام حسین(ع) را برای خودشان باید خواست گفتگو امام حسین(ع) را برای خودشان باید خواست گفتگو امام حسین(ع) را برای خودشان باید خواست گفتگو امام حسین(ع) را برای خودشان باید خواست گفتگو

امام حسین(ع) را برای خودشان باید خواست گفتگو

به گزارش خبرنگار لبیک از کربلای معلی،با خانم مریم باقرزاده؛ دانشجوی کارشناسی مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی به گفتگو نشستیم.

در مورد چگونگي ثبت نام و اعزام به عتبات دانشگاهيان توضيح بفرمائيد.
بنده در جريان اين اعزام نبودم . برادرم كه در رشته پزشكي مشغول به تحصيل هستند من را با پوستر تبليغاتي كه در محل تحصيلشون نصب شده است آگاه كردند و سپس هر دوي ما براي اين زيارت ثبت نام كرديم. كيفيت برگزاري برنامه هاي كارواني عتبات دانشگاهيان چگونه بود؟
براي اينكه يك برنامه خوب براي همه زائران رقم بخورد حتما روحاني كاروان بايد از سطح كيفي بالا از نظر ديني و علوم قرآني برخوردار باشد، زيرا بار معنوي ايشان مي‌تواند بروي زائران تاثير داشته باشد.در كاروان زيارتي دانشجويي خوشبختانه روحاني و مدير كاروان بسيار ارزنده و خوب عمل كردند و بايد قدردان آنها بود.
در ميان برنامه‌هاي عتبات همايش احلي من العسل فوق‌العاده زيبا بود، نبايد از برنامه اولين سلام هم گذشت كه انصافا حال و هواي زيبايي دارد.
از امام حسين(ع) و حضرت عباس(ع)چه خواسته اي داريد؟
من هميشه از امام حسين(ع) خواسته‌ام خودش را از ما نگيرد و دعاي" يا حميد به حق محمد، يا عالي به حق علي، يا فاطر به حق فاطمه، يا محسن به حق الحسن و يا قديم الاحسان به حق الحسين" دعاي هميشگي من است.
من براي مراسم اربعين مشرف شدم . مشكل خاصي براي ازدواج من پيش آمده بود،در حال و هواي معنوي خود رو به حرم حضرت عباس(ع) كردم و از آقا خواستم هرطور صلاح مي دانند مشكل را حل كنند، در واقع گفتم خودم رو به شما مي‌سپارم و بازهم همانند هميشه لطف اهل‌بيت(ع) شامل من شد و در اين دوره با همسرم به زيارت كربلا آمدم.
چه توصيه اي به دانشجويان داريد؟
مهم‌ترين توصيه‌اي كه مي‌توان به همه داشت اين است كه اگر دنيا و آخرت مي‌خواهند هيچگاه امام حسين(ع) را رها نكنند، هركسي امام حسين(ع) را در زندگي خود بياورد به جاي خوبي دست پيدا مي‌كند و زندگي شخصي‌اش عوض مي‌شود.
بايد ديد كه امام حسين(ع) "هيهات من الذله" را چگونه از ابتدا آغاز و چگونه به پايان برد. آدم با امام حسين(ع) احساس غريبگي نمي‌كند، بزرگي و آقايي ارباب دوست داشتني بوده و هميشه در زندگي شخصي من اين امر را نشان داده است.
امام حسين(ع) را براي خودشان بايد خواست، در اين شرايط هميشه دست مددشان در زندگي ما عيان خواهد بود، بنابراين براي باز شدن گره‌هاي زندگي نبايد زياد پافشاري كرد.
حرف آخر...
به عنوان دعاي آخر از ارباب هميشه خواسته ام دوباره بطلبند زود كربلا بيايم و دوباره امام خوبي‌ها را از نزديك زيارت كنم.


| شناسه مطلب: 66883




دانشگاه عتبات



مطالب مرتبط

نظرات کاربران