کتابخانه علامه امینی از جمله میراث ماندگار علامه در نجف کتابخانه علامه امینی از جمله میراث ماندگار علامه در نجف کتابخانه علامه امینی از جمله میراث ماندگار علامه در نجف بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتابخانه علامه امینی از جمله میراث ماندگار علامه در نجف کتابخانه علامه امینی از جمله میراث ماندگار علامه در نجف کتابخانه علامه امینی از جمله میراث ماندگار علامه در نجف کتابخانه علامه امینی از جمله میراث ماندگار علامه در نجف کتابخانه علامه امینی از جمله میراث ماندگار علامه در نجف

کتابخانه علامه امینی از جمله میراث ماندگار علامه در نجف

زائرین دانشگاهی استانهای اردبیل ، مرکزی ، اصفهان و قم از کتابخانه امام حسن مجتبی (ع) ، منزل امام خمینی (ره)، کتابخانه علامه امینی رحمه الله علیه بازدید نمودند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حرم حضرت اميرالمومنين علي (ع) بركات فراواني براي اهل علم داشته است. بزرگان فراواني كيلومترها آن سوتر براي بهره گيري از فيض وجودي آن حضرت در نجف اشرف اقامت گزيدند و علم و دانش را در شهر مولاي متقيان فرا گرفتند، اما برخي نيز بودند كه در پرتو بركات مولاي متقيان آثارماندگار از خود به جاي گذاشتند.
كتابخانه علامه اميني از جمله ميراث ماندگار علامه اميني است كه ارادت و عشق خود را به امام علي(ع) با نگاشتن مجموعه ارزشمند الغدير به اثبات رساند و اين كتابخانه يادگار تلاش و كوشش او براي اثبات حقانيت ولايت اميرالمومنين علي(ع) است.
اين كتابخانه در فاصله چند صد متري حرم اميرالمومنين علي (ع) در سوق الحويش قرار دارد و صاحبان علم و انديشه در آن به تحقيق و مطالعه مي پردازند و نوجوانان و دانشجويان نجف نيز براي مطالعه قدم در آن مي گذارند.
اين كتابخانه با داشتن چندين هزار جلد كتاب يك منبع غني براي اصحاب علم و دانش به شمار مي آيد و منبعي ارزشمند براي مراجعان بشمار مي رود.
از ويژگي هاي اين كتابخانه، داشتن كتاب هاي خطي و نفيس است كه كتابخانه را به يك مركز مطالعاتي برجسته تبديل كرده است. يكي از برنامه هاي زيارت دوره ويژه دانشگاهيان در نجف بازديد از اين كتابخانه و مرقد علامه اميني است.


| شناسه مطلب: 66884




دانشگاه عتبات



نظرات کاربران