کتاب «پیدایش و گسترش تشیع» منتشر شد کتاب «پیدایش و گسترش تشیع» منتشر شد کتاب «پیدایش و گسترش تشیع» منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتاب «پیدایش و گسترش تشیع» منتشر شد کتاب «پیدایش و گسترش تشیع» منتشر شد کتاب «پیدایش و گسترش تشیع» منتشر شد کتاب «پیدایش و گسترش تشیع» منتشر شد کتاب «پیدایش و گسترش تشیع» منتشر شد

کتاب «پیدایش و گسترش تشیع» منتشر شد

کتاب «پیدایش و گسترش تشیع» نوشته حجت الاسلام دکتر رمضان محمدی، توسط گروه تاریخ پژوهشکده حج و زیارت در اسفند ماه 1395 منتشر شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، به همت گروه تاريخ و سيره پژوهشكده حج و زيارت كتاب «پيدايش و گسترش تشيع» نوشته حجت الاسلام دكتر رمضان محمدي منتشر شد.
فصل نخست در قالب كليات، ضمن بررسي منابع تاريخي تشيع، به مفهوم شناسي شيعه مي‌پردازد و در ادامه، مهمترين فرقه‌هاي شيعه و اصول و مباني اعتقادي و انديشه سياسي شيعه را بررسي مي‌كند و مهمترين دلايل عقلي و نقلي بر حقانيت مذهب تشيع را، به صورت خلاصه بيان مي كند.
در فصل دوم ضمن مرور اجمالي بر وقايع پس از رحلت رسول خدا (ص)، خاستگاه تاريخي تشيع بررسي شده و اقوال مختلف درباره پيدايي آن نقل، و ضمن نقد آنها، به قول صحيح اشاره شده و براي آن دلايلي اقامه گرديده است.
فصل سوم نيم نگاهي به نقش حضرت فاطمه زهرا (س) در تبيين و ترسيم خطوط كلي شيعه، با مروري كوتاه بر خطبه‌ها و كلمات باقي مانده از آن حضرت. در اين فصل، افزون برمطالب برگرفته از خطبه حضرت صديقه طاهره، مدارك خطبه نيز بحث شده و موضع آن حضرت در برابر خلفا مشخص گرديده است. در ادامه نيز وضعيت تشيع در زمان ائمه (ع) بررسي شده است.


| شناسه مطلب: 66902




تازه هاي نشر



نظرات کاربران