هشت جلد از مجموعه «موسوعه رد شبهات» انتشار یافت هشت جلد از مجموعه «موسوعه رد شبهات» انتشار یافت هشت جلد از مجموعه «موسوعه رد شبهات» انتشار یافت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هشت جلد از مجموعه «موسوعه رد شبهات» انتشار یافت هشت جلد از مجموعه «موسوعه رد شبهات» انتشار یافت هشت جلد از مجموعه «موسوعه رد شبهات» انتشار یافت هشت جلد از مجموعه «موسوعه رد شبهات» انتشار یافت هشت جلد از مجموعه «موسوعه رد شبهات» انتشار یافت

هشت جلد از مجموعه «موسوعه رد شبهات» انتشار یافت

به منظور پاسخ‌گویی متقن و علمی به شبهات وارده از سوی سلفیان و وهابیان بر باورهای پیروان اهل بیت، تهیه و تدوین موسوعه رد شبهات در دستور کار پژوهشکده حج و زیارت قرار گرفته و قرار است در این موسوعه، یکصد شبهه پاسخ داده شود. این پروژه در گروه کلام و معارف پژوهشکده در حال پیگیری و انجام است. به تازگی هشت جلد از این موسوعه منتشر شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، هشت جلد كتاب با عناوين؛ توحيد، قرآن، اهل بيت، امام علي، مهدويت، شيعه به همت پژوهشگران پژوهشكده حج و زيارت تهيه و منتشر شد.
در جلد نخست با عنوان «توحيد»، مقالاتي با عناوين: استغاثه به غير خدا؛ افعال بندگان از منظر كلام اماميه؛ حلول خدا در ائمه!؛ واسطه بين خالق و مخلوق؛ شدّالرحال مطرح شده است.
در جلد دوم با موضوع «قرآن» مقالاتي با عناوين: مصحف آسماني غير قرآن؛ اعتقاد به تحريف قرآن براي اثبات امامت؛ شيعه و قرآن خاص آورده شده است.
در جلد سوم نيز كه با عنوان «اهل بيت-ع (1)» است، مقالات خصايص ائمه (ع)؛ حديث كساء؛ اتهام برتري كربلا بر كعبه؛ اختصاص معرفت كامل قرآن به اهل بيت (ع) آمده است.
جلد چهارم و پنج درباره «امام علي-ع» است كه شامل مقالاتي با عناوين: علي (ع) محور حق؛ امام علي (ع) و تأييد خلافت ابي بكر؛ آيه ولايت؛ حديث رد الشمس؛ حديث طير مشوي. و همچنين، بررسي پيمان مؤاخات؛ حديث يوم الدار؛ خواستگاري علي (ع) از دختر ابوجهل؛ شجاعت امام علي (ع)؛ بيعت امام علي (ع) گنجانده شده است.
جلد ششم به موضوع مهدويت پرداخته و مباحثي پيرامون اثبات حيات امام مهدي (عج)؛ حكم به غير قرآن «سيره حكومتي امام مهدي (عج)»؛ بررسي و مفهوم شناسي حديث «من مات و لم يعرف...»؛ تناسخ و رجعت ذكر شده است.
در جلد هفتم و هشتم كه به موضوع شيعه پرداخته شده است، شامل مقالاتي با عناوين: شيعه و وجود نص بر امامت؛ شيعه و تجسيم؛ شيعه و تقريب مذاهب اسلامي؛ شيعه و غلوّ به مقام ائمه (ع) و همچنين شيعه و مجوس؛ پيدايش شيعه اثناعشريه؛ تكفير و سبّ و لعن صحابه؛ شيعه و لعن و تكفير ائمه مسلمين طرح شده است.
گفتني است، تمامي اين هشت جلد در اسفند ماه 1395 توسط نشر مشعر منتشر و توزيع شده است. تلفن مركز پخش و فروشگاه نشر مشعر: قم: 37838400-025 و تهران: 64512003-021
براي مشاهده كتابخانه آنلاين پايگاه اطلاع رساني حج اينجا را كليك كنيد.




نظرات کاربران