سخنران کربلا: نماز جماعت، منبع پاداش های عظیم است سخنران کربلا: نماز جماعت، منبع پاداش های عظیم است سخنران کربلا: نماز جماعت، منبع پاداش های عظیم است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سخنران کربلا: نماز جماعت، منبع پاداش های عظیم است سخنران کربلا: نماز جماعت، منبع پاداش های عظیم است سخنران کربلا: نماز جماعت، منبع پاداش های عظیم است سخنران کربلا: نماز جماعت، منبع پاداش های عظیم است سخنران کربلا: نماز جماعت، منبع پاداش های عظیم است

سخنران کربلا: نماز جماعت، منبع پاداش های عظیم است

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با اشاره به اینکه آیات بسیاری در وصف نماز جماعت و نماز اول وقت آمده است، گفت: غیر از آثار فردی و اجتماعی نماز جماعت، پاداش‏‌های عظیمی برای آن بیان شده است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا امروز در جمع زائران ايراني حاضر در حرم حضرت سيد الشهدا (عليه السلام) با اشاره به آيه سوم سوره بقره كه مي فرمايد «پرهيزكاران كساني هستند كه به غيب ايمان مي آورند و نماز را برپا مي دارند و از تمام نعمتها و مواهبي كه به آنان روزي داده ايم ، انفاق مي كنند.» گفت اين آيه بيانگر اهميت نماز است.
وي در ادامه افزود: نماز بهترين وسيله ارتباطي انسان با خداوند متعال است و در توصيف جمال نماز علاوه بر روشنايي بخش بر جان پيامبر(ص) به‌عنوان سايه رو سفيدي اهل ايمان، طهارت روح عموم مردمان نيز از آن ياد شده است بلكه نماز بازدارنده گناه، عصيان و پوشاننده خطا و اشتباه دانسته‌اند.
حجت الاسلام والمسلمين راشد يزدي خاطرنشان كرد: در روايات داريم كه ائمه در هنگام مشكلات و سختي ها به نماز پناه مي آوردند همچون اميرالمومنين (عليه السلام) كه پس از اقامه نماز ميت بر حضرت زهرا (سلام الله عليها)، دو ركعت نماز خواند و فرمود: قلبم داشت از جا كنده مي شد و با خواندن اين دو ركعت، دلم آرام گفت.
وي گفت: در آيات و روايت بسيار زيادي به اهميت برپايي نماز اول وقت و به‌ويژه نماز جماعت تاكيد شده است و همواره نيز اين موضوع مورد توجه بوده است كه كار نبايد مانعي براي تاخير در برپايي نماز باشد.
اين كارشناس مذهبي با اشاره به اينكه آيات بسياري در وصف نماز جماعت و نماز اول وقت آمده است، گفت: غير از آثار فردي و اجتماعي نماز جماعت، پاداش‏‌هاي عظيمي براي آن بيان شده است.
راشد يزدي گفت: از رسول خدا(ص)نقل شده كه "من سمع النداء فلم يجبه من غيرعلة فلا صلاة له‏" نماز كسي كه صداي اذان را بشنود و بي‌دليل، در نماز جماعت ‏مسلمانان شركت نكند، ارزشي ندارد.
استاد اخلاق حوزه در ادامه با اشاره به حديث پيامبر اكرم(ص) مبني بر اهميت نماز جماعت كه فرموده است: "هر گاه تعداد افرادي كه در نماز جماعت حضور دارند، از 10 نفر تجاوز كند، اگر درياها مركب شود و همه درختان دنيا قلم شود و جن و انس و فرشتگان همه نويسنده شوند، قدرت ندارند ثواب يك ركعت آن را بنويسند" گفت: همچنين آن حضرت به يكي از صحابه خود كه گفت از شب تا صبح مشغول عبادت بودم و سپس نماز صبح را فردا خوانده و خوابيدم، فرمودند: اگر شب تا صبح را خوابيده بودي و نماز صبحت را به جماعت مي خواندي، ثوابش بيشتر بود.


| شناسه مطلب: 66953




جماعت نماز



مطالب مرتبط

نظرات کاربران