برگزاری جشن میلاد کوثر در نجف اشرف برگزاری جشن میلاد کوثر در نجف اشرف برگزاری جشن میلاد کوثر در نجف اشرف بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری جشن میلاد کوثر در نجف اشرف برگزاری جشن میلاد کوثر در نجف اشرف برگزاری جشن میلاد کوثر در نجف اشرف برگزاری جشن میلاد کوثر در نجف اشرف برگزاری جشن میلاد کوثر در نجف اشرف

برگزاری جشن میلاد کوثر در نجف اشرف

به مناسبت سالروز میلاد ام ابیها فاطمه زهرا (س) مراسم جشنی از سوی بعثه مقام معظم رهبری با حضورتعداد زیادی از زائرین ایرانی در حرم مطهر امیرالمومنین علی (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام محمدباقر حيدري كاشاني در جمع زائران و مجاوران آستان قدس علوي با اشاره به سوره مباركه كوثر اظهار داشت: سوره كوثر واسطه هديه حضرت فاطمه زهرا سلام الله بر پيامبر اكرم نازل شد.
وي ادامه داد: زماني كه اعراب به واسطه وجود نازنين حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها پيامبر را ابتر مي‌خوانند، جبرئيل نازل شد و سوره كوثر را بر حضرت خواند و به ايشان فرمود «فاطمه، عطيه خداوند به توست».
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در نجف تصريح كرد: با حضور حضرت زهرا(س) نسل و ذريه پيامبر اكرم(ص) تا قيامت ادامه خواهد داشت و كساني كه ايشان را ابتر مي‌خوانند و به خاندان خود مي‌باليدند طي اندك سالي تيره و تار شده و از بين رفتند.
حيدري كاشاني تصريح كرد: خداوند وجود نازنين فاطمه سلام الله عليها را به پيامبر هديه كرد و از او خواست كه شتر قرباني كرده و نماز شكر بخواند و اين چيزي جزء اهميت و جايگاه والاي اين بزرگ بانوي دو عالم ندارد.
اين استاد حوزه ماه جمادي را يادآور بزرگ بانوي جهان اسلام، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله عليها) دانست و افزود: فاطمه(س) كوثر پيامبر و نمونه كامل زنان مسلمان است، و زهرا (س) همان‌گونه كه از نامش پيداست، درخشان‌ترين چهره و زيباترين الگو براي تمام بانوان با فضيلت در طول تاريخ است.
اين استاد حوزه و دانشگاه «سيده نساء العالمين» را از ديگر القاب بي بي دو عالم ذكر كرد و گفت: حضرت از همان لحظاتي كه پا به عرصه گيتي نهاد و چشمان پرجاذبه‌اش را گشود، نور وجودش جهان انسانيت را روشن ساخت و براي هميشه تاريخ، سر آمد زنان عالم شد.
حيدري‌كاشاني بيان داشت: حضرت زهرا(س) در خانه‌اي كه ريشه‌دارترين خاندان قريش است به دنيا آمد، پدرش، صادقي امين كه احدي از قريش به پايه شرافت و امانتش نمي‌رسد بود و مادرش بانويي است كه در مكه از نظر شرافت، عزت و رفعت همانندي ندارد؛ خانه‌اي كه عرب در اصالت و كرامت و پاكي براي آن مانندي نمي‌شناخت.


| شناسه مطلب: 67000







نظرات کاربران