نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته

نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته

توافق ایران و عربستان برای حج 96، حج امسال با حضور 86 هزار حاجی ایرانی، مراسم تحویل سال ایرانیان در کربلای معلا و میزبانی عتبه حسینی از زائران ایرانی در مدرن ترین زائرسرای کربلا از جمله مهمترین عناوین پایگاه اطلاع رسانی حج در هفته گذشته بود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مهمترين اخبار و رويدادهاي هفتگي مرتبط با حج و عتبات عاليات در قالب يك گزارش شنبه ها منتشر مي شود.
86هزار زائر ايراني در سال 96 به حج مي روند حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكربا اشاره به گفتگوهاي صريح و منطقي هيئت ايراني با وزير حج عربستان اظهار داشت: براي تشرف حدود 86 هزار نفر به حج سال 96 توافق شده است.
جزييات توافق حج ايران و عربستان تشريح شد درنشست خبري سرپرست حجاج ايراني و سرپرست سازمان حج و زيارت اعلام شد كه ثبت نام حج تمتع سال آينده از دهه سوم فروردين ماه آغاز مي شود.
آتش‌سوزي در هتل كاروان غيرمجاز ايراني در كربلا مديركل عتبات سازمان حج و زيارت از آتش‌سوزي در هتل محل استقرار كاروان‌ غيرمجاز ايراني در كربلا و خروج زائران توسط كاركنان اين سازمان از هتل خبر داد.
آماده سازي مراسم سال تحويل در حرم حسيني پس از برگزاري آخرين نماز جماعت ظهر و عصر در سال 95، فضاي صحن مطهر حسيني جهت برگزاري مراسم پر شور تحويل سال از سوي بعثه مقام معظم رهبري آماده سازي شد.
مراسم تحويل سال ايرانيان در كربلاي معلا مراسم تحويل سال جديد شمسي با حضور انبوه زائران ايراني در مرقد مطهر امام حسين(ع) در كربلاي معلا برگزار شد.
وزش باد و بارش باران در كربلا، نجف و كاظمين زائران شهرهاي مقدس نجف، كربلا و كاظمين شاهد وزش باد، بارش باران و در برخي نقاط گرد و خاك بودند.
مسئولين شمسا از كيفيت خدمات ارئه شده به زائران ايراني روزانه بازديد مي كنند مسئولين ستادي شمسا به صورت روزانه روند خدمت رساني به زائران حسيني را نظارت و ارزيابي مي كنند و در صورت وجود هرگونه مشكل، نكات لازم را تذكر مي دهند.
مراسم تحويل سال نو در حرم اميرالمومنين (ع) مراسم تحويل سال نو به همت دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري درنجف اشرف با حضور جمع كثيري از زائران دلداده در فضايي معنوي برگزار شد.
مراسم تحويل سال نو در حرم مطهر امامين جوادين در كاظمين زائران امام موسي بن جعفر و امام محمد بن علي التقي عليهم السلام در فضايي آكنده از معنويت سال ۱۳۹۶ را در حرم مطهر امامين جوادين آغاز كردند.
ميزباني عتبه حسيني از زائران ايراني در مدرن ترين زائرسراي كربلا آستان مقدس حسيني به مناسبت فرا رسيدن نوروز با دعوت از جمعي از زائران ايراني، پذيراي آنان در مدرن ترين شهرك ويژه زائرين بود.
تشيع همزمان پيكر شهيد و مادر شهيد در كربلاي معلي پيكر يكي ديگر از شهداي لشكر العباس (ع) كه در عمليات آزادسازي موصل به فيض عظيم شهادت نائل گرديد، در كربلاي معلي و صحنين مطهر حسيني و عباسي تشييع شد.
اينجا، جوانه ها شكوفه مي زنند يكي از برنامه‌هاي جذاب و پرطرفدار فرهنگي كه همزمان با آغاز اعزام كاروان‌هاي نوروزي عتبات در خيمه گاه حسيني روزانه برگزار مي‌شود، برنامه«جنگ جوانه ها» ويژه زائران خردسال است كه با استقبال گسترده كودكان و خانواده‌هاي آنها مواجه شده است.
زائران ايراني در نظم و انضباط زبانزد هستند توليت آستان قدس حسيني گفت: نظم و انضباط در مراسم تحويل سال در حرم امام حسين (ع) كاملا مشهود بود و بر همين اساس مي بينيم كه زائرين ايراني كاملا به مقررات آستان پايبند بوده و خود را ملزم به اجراي آن مي بينند كه جاي شكر و قدرداني دارد.




نظرات کاربران