کتابفروشی های نجف،توجه زایران را به خود جلب می‌کند کتابفروشی های نجف،توجه زایران را به خود جلب می‌کند کتابفروشی های نجف،توجه زایران را به خود جلب می‌کند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتابفروشی های نجف،توجه زایران را به خود جلب می‌کند کتابفروشی های نجف،توجه زایران را به خود جلب می‌کند کتابفروشی های نجف،توجه زایران را به خود جلب می‌کند کتابفروشی های نجف،توجه زایران را به خود جلب می‌کند کتابفروشی های نجف،توجه زایران را به خود جلب می‌کند

کتابفروشی های نجف،توجه زایران را به خود جلب می‌کند

در کوچه پس کوچه های باریک محله «حُوَیش» نجف اشرف در نزدیکی حرم مطهر امیرالمومنین (ع) که قدم بزنی، افزون بر اینکه مدارس علمیه متعددی وجود دارد، کتابفروشی های مختلفی را خواهی دید که بیشتر آنها کتاب های دینی و حوزوی می فروشند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در نجف اشرف مردم علاقه فراواني به خواندن كتاب هاي حوزوي و ديني دارند و اين بازار كتاب در نجف نيز نزديك مدارس علميه است. در بين كتاب هايي كه در اين كتابفروشي ها به فروش مي رسد، رساله امام خميني(ره) و ديگر آثار ايشان و آثاري از علامه طباطبايي، علامه حسن زاده آملي، شهيد مرتضي مطهري و ملاهادي سبزواري نيز فراوان وجود دارد كه البته به زبان عربي، گرچه كتاب هاي فارسي نيز در بين آنها يافت مي شود. اكثر كتابفروشي هاي اين منطقه، افزون بر فروش به صورت تك نسخه، كار چاپ، نشر و توزيع را نيز برعهده دارند كه با جرات مي توان گفت مركز چاپ و تكثير كتاب هاي ديني همين منطقه حويش است. گرچه مراكز چاپ كتب مختلف در محله «حي عدن» خيابان مطابع نجف واقع شده، اما محل توزيع كتب ديني و حوزوي، در محله حويش است.
شهر نجف اشرف با وجود بارگاه حضرت اميرالمومنين(ع) در آغوش خود، شرافت و عظمت باشكوهي يافته است به طوري كه اين شهر با توسعه بي نظير علمي و فرهنگي، و افزايش فعاليت هاي حوزوي و دانشگاهي در اطراف حرم امام علي (ع)، به بزرگترين مركز علمي جهان اسلام تبديل شده است؛ مراكزعلمي اي كه بزرگترين دانشمندان اسلامي را در علوم گوناگون اسلامي، در دل خويش پرورانده كه هر يك افتخار بزرگي در جهان اسلام محسوب مي گردند.
شهر نجف با رأي بالاي وزراي فرهنگ كشورهاي اسلامي در اجلاسيه سال ۲۰۱۱ ميلادي در شهر باكو، به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام در سال ۲۰۱۲ ميلادي انتخاب و معرفي شده است.
در زيارت دوره ويژه، دانشگاهيان از بازار حويش عبور كرده، از مسجد هندي ها و از كوچه هاي اطراف اين مسجد وارد خيابان شارع الرسول شده و از منزل امام خميني (ره) بازديد مي كنند. زمان گذر از اين بازار كتابفروشي ها به علت اينكه بافت قديمي دارند توجه بعضي از دانشجويان را به خود جلب مي كند.
در راه حركت به سمت منزل امام، احمد رضا خدابخشيان؛ نماينده ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان در مورد مسجد هنديها و كتابخانه آيت الله حكيم توضيحاتي به دانشجويان ارائه داد.
در اين زيارت،زائرين دانشگاهي استان هاي اصفهان و تهران پس از زيارت و شنيدن روايتگري در صافي صفا از منزل امام خميني (ره) و كتابخانه علامه اميني بازديد كرده و حجت الاسلام والمسلمين صالح قنادي؛ روحاني كاروان تهران توضيحاتي در مورد آيت الله اميني بر سر مزار ايشان به دانشگاهيان ارائه نمود.


| شناسه مطلب: 67090




كتاب نجف



مطالب مرتبط

نظرات کاربران