اصناف محدوده حرم‌ حضرت معصومه(س) ساماندهی شود اصناف محدوده حرم‌ حضرت معصومه(س) ساماندهی شود اصناف محدوده حرم‌ حضرت معصومه(س) ساماندهی شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اصناف محدوده حرم‌ حضرت معصومه(س) ساماندهی شود اصناف محدوده حرم‌ حضرت معصومه(س) ساماندهی شود اصناف محدوده حرم‌ حضرت معصومه(س) ساماندهی شود اصناف محدوده حرم‌ حضرت معصومه(س) ساماندهی شود اصناف محدوده حرم‌ حضرت معصومه(س) ساماندهی شود

اصناف محدوده حرم‌ حضرت معصومه(س) ساماندهی شود

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید با بیان این که برخی واحدهای تجاری و اصناف محدوده حرم حضرت معصومه(س) شایسته این فضای معنوی نیست گفت: باید برای رفع این مشکل فکری جدی و اساسی توسط مسئولان شهر قم شود.

به گزارش ايسنا، در ديدار شهردار و مديران شهري قم، اين شهر را شهري فرهنگي برشمرد و اظهار كرد: محور اين شهر فرهنگي حرم مطهر حضرت معصومه(س) است و بايد به ويژگي‌هاي قم توجه داشت.
وي با اشاره به وضعيت فعلي محدوده حرم مطهر حضرت معصومه(س)، لزوم بهسازي و ساماندهي اين محدوده را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان كرد: مديريت شهري قبل از اين كه اعتبار طرحي را تامين كند نبايد عمليات اجرايي آن را آغاز كند.
آيت‌الله جوادي آملي در ادامه با تاكيد بر اين كه مديريت شهري در قم بايد تجربيات كلان‌شهرهاي ديگر را مورد توجه قرار دهد اظهار كرد: مشكلات كلان‌شهرهاي كشور را در نظر بگيريد و مسيري انتخاب كنيد كه به مشكلات آنها برخورد نكرده و با معضلاتي كه امروز در اين شهرها وجود دارد رو به رو نشويد.
وي با تاكيد بر اين كه شهرداري‌ها نبايد درگير معضلاتي چون تراكم‌فروشي در شهر شوند افزود: تمركز بر توسعه بي‌رويه، پل‌سازي و تراكم فروشي مسير نادرستي بوده كه در برخي كلان‌شهرها در آن حركت شده كه در قم نبايد اين روش نادرست تكرار شود.
آيت‌الله جوادي آملي در ادامه با تاكيد بر اين كه جهان‌بيني بايد در شهرداري شكل بگيرد گفت: شهرداري بايد به سمت توليد و اشتغال حركت كند و اگر نمي‌تواند در اين زمينه سرمايه‌گذاري داشته باشد به دنبال تقويت امكانات فضاهاي توليدي براي افزايش حضور مردم باشد.
وي با تاكيد بر اين كه با وجود ظرفيت ارزشمندي چون اهل‌بيت(ع) ديگر نبايد از ديگر كشورهاي دنيا عقب بمانيم بيان كرد: اقتصاد مقاومتي راه علمي دارد و بايد بر اساس علوم روز دنيا حركت كنيم.
وي همچنين گفت: رفع مشكل مربوط به تصادف‌هاي جاده‌اي نيازمند فرهنگ‌سازي است.
اين مرجع تقليد در پايان افزود: مساجد بايد به محور فعاليت‌هاي فرهنگي تبديل شود و اقدام‌هاي فرهنگي سازنده در آنها صورت گيرد.


| شناسه مطلب: 67093




حضرت معصومه



مطالب مرتبط

نظرات کاربران