میزبانی از 9 میلیون و500 زائر در اماکن متبرکه کشور میزبانی از 9 میلیون و500 زائر در اماکن متبرکه کشور میزبانی از 9 میلیون و500 زائر در اماکن متبرکه کشور بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
میزبانی از 9 میلیون و500 زائر در اماکن متبرکه کشور میزبانی از 9 میلیون و500 زائر در اماکن متبرکه کشور میزبانی از 9 میلیون و500 زائر در اماکن متبرکه کشور میزبانی از 9 میلیون و500 زائر در اماکن متبرکه کشور میزبانی از 9 میلیون و500 زائر در اماکن متبرکه کشور

میزبانی از 9 میلیون و500 زائر در اماکن متبرکه کشور

رئیس ستاد مرکزی طرح نوروزی آرامش بهاری سازمان اوقاف از بازدید 9 میلیون و500 زائر و مسافر نوروزی از امامزادگان و بقاع متبرکه کشور در 5 روز نخست تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش روابط عمومي طرح نوروزي آرامش بهاري، حجت الاسلام و المسلمين احمد شرفخاني معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه همزمان با بازديد از ستاد مركزي اين طرح با تشريح مهم ترين دستاوردهاي اين طرح ملي در امامزادگان و بقاع متبركه سراسر كشور گفت: خدمت رساني مطلوب به زائران و مسافران نوروزي اماكن متبركه با همكاري بيش از 30 هزار نفر از كاركنان سازمان اوقاف، خادمان، متوليان و هيئت امنا در امامزادگان و بقاع متبركه كشور از 25 اسفند آغاز شده است و تا 14 فروردين ادامه خواهد داشت.
وي افزود: كاركنان خدوم ادارات مختلف سازمان اوقاف و امور خيريه تحت پوشش قرارگاه طرح نوروزي آرامش بهاري با پيگيري و نظارت مستمر خود تاكنون توانسته اند كارنامه قابل قبولي از خود ارائه و رضايت مردم را در نخستين هفته فعاليت نوروزي كسب كنند.
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه با اشاره به آمار بازديد زائران و مسافران نوروزي از اماكن متبركه گفت: بر اساس آمارهاي دريافتي از سراسر كشور، استان قم با بيش از دو ميليون و 100 هزار نفر، فارس با يك ميليون و 50 هزار نفر، اصفهان با 950 هزار نفر، مازندران با بيش از 800 هزار نفر، خوزستان با 700 هزار نفر و البرز با 500 هزار نفر بيشترين تعداد حضور زائران و مسافران در امامزادگان و بقاع متبركه را به خود اختصاص داده است. شرفخاني بيشترين آمار اسكان در امامزادگان و بقاع متبركه در سراسر كشور را در 5 روز نخست اجراي طرح آرامش بهاري مورد اشاره قرار داد و افزود: بيشترين آمار اسكان مسافران نوروزي در سراسر در كشور با 350 هزار نفر به ترتيب متعلق به استان اصفهان با 35 هزار نفر، سمنان 33 هزار نفر، خراسان جنوبي 32 هزار نفر، لرستان 25 هزار نفر، فارس 20 هزار نفر، بوشهر 16 هزار نفر و كهگيلويه و بوير احمد 19 هزار و 500 نفر است .
وي تصريح كرد: با توجه به اينكه طرح آرامش بهاري يكي از ويژه برنامه هاي نوروزي سازمان اوقاف است؛ استقبال خوبي از اين طرح در سال هاي اخير شده است و برنامه هاي متنوعي در امامزادگان و بقاع متبركه سراسر كشور در ايام تعطيلات نوروزي در نظر گرفته شده است كه پاسخگويي به سؤالات شرعي، برپايي خيمه هاي معرفت، اقامه نماز جماعت، ايستگاه مشاوره وقف و... از ويژه برنامه هاي اين طرح است.
حجت الاسلام شرفخاني ادامه داد: يكي از ويژه برنامه هاي طرح آرامش بهاري برپايي خيمه هاي معرفت در بيش از 793 امامزاده و بقاع متبركه است كه شاهد حضور قشرهاي مختلف مردم در اين خيمه ها هستيم .
وي با اشاره به فعاليت هاي متنوع در خيمه هاي معرفت گفت: غرفه هاي مشاوره و پاسخگويي به سؤالات و شبهات شرعي، كودك و نوجوان و چند رسانه اي را روحانيون اعزامي از قم اداره مي كنند.


| شناسه مطلب: 67098




اوقاف نوروز



نظرات کاربران