چرا بیت‌المقدس برای مسلمانان مهم است؟ چرا بیت‌المقدس برای مسلمانان مهم است؟ چرا بیت‌المقدس برای مسلمانان مهم است؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چرا بیت‌المقدس برای مسلمانان مهم است؟ چرا بیت‌المقدس برای مسلمانان مهم است؟ چرا بیت‌المقدس برای مسلمانان مهم است؟ چرا بیت‌المقدس برای مسلمانان مهم است؟ چرا بیت‌المقدس برای مسلمانان مهم است؟

چرا بیت‌المقدس برای مسلمانان مهم است؟

"مقدّس‌ترین نقطۀ روی زمین سوریه (القدس)، مقدّس‌ترین نقطه در سوریه فلسطین، مقدّس‌ترین نقطه در فلسطین اورشلیم (بیت‌المقدس)، مقدس‌ترین نقطه در اورشلیم کوهِ آن، مقدس‌ترین نقطه در کوه مسجدِ آن و مقدّس‌ترین نقطه در مسجد قبۀ آن است" (ثور بن یزید). کتاب «اورشلیم و اسلام؛ تاریخچه و اهمیت این شهر مقدّس برای مسلمانان» با ویراستاری چارلز ریور به بررسی اهمیت اورشلیم برای مسلمانان می‌پردازد.

به گزارش دين‌آنلاين، كتاب «اورشليم و اسلام؛ تاريخچه و اهميت اين شهر مقدّس براي مسلمانان» كه در تاريخ هجدهم مارس 2017 منتشر شده و دسترسي بدان از طريق سايت آمازون ممكن است به بررسي اهميت اورشليم براي مسلمانان پرداخته است. اورشليم از كهن‌ترين شهرهاي جهان است و محل مقدّس و ويژه‌اي در سه دين ابراهيمي يهوديت، مسيحيت و اسلام به شمار مي‌رود. اورشليم در طول تاريخِ بالغ بر شش هزار سالۀ خود محل نزاع قبيله‌ها و كشورها بوده است. علاوه بر اهميت مذهبي اين شهر، موقعيت استراتژيك آن نيز باعث شده است كه اورشليم در طول تاريخ شهري پرخواهان باشد.
دونالد ترامپ نيز در كمپين انتخاباتي خود بارها از انتقال سفارت امريكا از تل‌آويو به اورشليم سخن مي‌گفت. براي بسياري از امريكايي‌ها و اسرائيلي‌هاي محافظه‌كار اين حرف به آن معنا بود كه امريكا موافق است اورشليم تحت نظارت يهوديان درآيد.
كساني كه در غرب زندگي مي‌كنند از ميزان اهميت اين شهر براي يهوديان و مسيحيان باخبرند، اما بي‌شك اهميت اورشليم در دين اسلام نيز يكي از دلايل موردمنازعه بودنِ آن ميان اسرائيل و فلسطين است. اورشليم از قرن هفتم تا زماني كه به دست اسرائيل بيفتد، غالباً تحت حكومت حكّام مسلمان قرار داشت. علّت تقدّس اين شهر براي مسلمانان آن است كه به اعتقاد آنها پيامبر اسلام در معراج خود به اورشليم سفر كرد. در دوره‌اي از حيات پيامبر اسلام نيز اورشليم قبله‌گاه مسلمانان بود. همانند يهوديت و مسيحيت، در دين اسلام نيز اورشليم از جايگاه مهمّي در پيش‌گويي‌هاي مرتبط با آخرالزّمان برخوردار است.
لذا قريب به 1300 سال است كه اورشليم نماد مهمّي براي مسلمانان بوده و نقشي حياتي در طول تاريخ تمدّن اسلامي ايفا كرده است. اين كتاب به بررسي تاريخچۀ پرتلاطم اورشليم و رابطۀ آن با جهان اسلام مي‌پردازد. تصاويري از اشخاص، اماكن و رويدادهاي مهم مرتبط با شهر نيز در آن مندرج گشته است.


| شناسه مطلب: 67107




فلسطين



نظرات کاربران