موسم حج و یک شایعه! موسم حج و یک شایعه! موسم حج و یک شایعه! بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
موسم حج و یک شایعه! موسم حج و یک شایعه! موسم حج و یک شایعه! موسم حج و یک شایعه! موسم حج و یک شایعه!

موسم حج و یک شایعه!


اخیراً مطلبی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده مبنی بر انصراف تعدادی از زائران یزدی از سفر حج تمتع!

اين خبر در واقع همان خبري است كه در مهر ماه سال گذشته در فضاي مجازي منتشر شد و اين روزها هم برخي عناصر مغرض و شايد هم بيكار از طريق شبكه‌هاي مجازي بار ديگر آن را بازنشركرده و به نوعي مي‌خواهند عقده‌گشايي كرده و به جنگ با اين فريضه الهي بروند.
باشگاه خبرنگاران جوان هم در يازدهم مهر ماه 94 با تيتر تكذيب شايعه تلگرامي انصراف يزدي‌ها از حج به نقل از دكتر حسين اعرافي رئيس بيمارستان شاه‌ولي يزد گزارش داد: پيامي كه در مورد انصراف 300 يزدي از حج تمتع و اهداي هزينه آن به بيمارستان شاه‌ولي (ويژه بيماران سرطاني) در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شد، صحت ندارد و تكذيب مي‌شود.
باشگاه خبرنگاران جوان همچنين به نقل از علي‌اصغر شريفي‌زارچي مدير حج و زيارت استان يزد در تاريخ هفتم اردبيهشت ماه 95 خبر انصراف زائران يزدي را شايعه و كذب توصيف كرد.
طراحي و رواج شايعه ياد شده با اغراض خاصي صورت مي‌گيرد. در اين مجال تنها به طور فشرده بايد گفت؛ اساسا عناصر ضد دين داخلي درصددند كه قوانين و مناسك ديني نظير مراسم عزاداري حضرت اباعبدالله الحسين عليه‌السلام را كمرنگ كنند. يكي از شيوه‌هاي اينان بي‌اولويت معرفي كردن عزاداري ائمه اطهار (ع) و اختصاص بودجه آن به فقرا و ... است. درباره حج نيز همين خط مشي تعقيب مي‌شود. اين افراد كه به ظاهر در موسم حج و ديگر مناسبت‌هاي ديني براي محرومان و فقرا دل مي‌سوزانند فراموش مي‌كنند به كساني كه در صف خروج از كشور و ورود به تركيه و ... ايستاده‌اند تذكر بدهند كه اي ايراني عزيز پولت را به جيب همسايه ناسپاس نريز و بيا اين پول را صرف محرومان داخلي كن!
به نظر مي‌رسد به دنبال امضاي توافقنامه حج 96 ميان سرپرست سازمان حج و زيارت كشورمان و وزير حج عربستان و با توجه به اينكه ثبت‌نام از زائراني كه فيش اولويت‌دار در اختيار دارند در روزهاي آينده آغاز خواهد شد انتشار اينگونه مطالب آن هم در فضاي مجازي و توسط افراد ناشناس با اهداف مغرضانه و تحت تاثير قرار دادن شور و نشاطي كه در مردم به دليل باز شدن مجدد مسير حج براي انجام اين فريضه بزرگ اسلامي ايجاد شده است، صورت مي‌گيرد.
از طرف ديگر، وهابيون به شدت در پي عدم حضور يا كمرنگ كردن حضور شيعيان در مناسك حج هستند تا بلكه اينچنين از رواج تفكر و اختصاصات مناسكي تشيع جلوگيري كنند. از اين رو مغرضان با انتشار اينگونه مطالب كذب بي‌شك نه تنها هدف ضدديني را دنبال مي‌كنند بلكه در پي اغراض پليد سياسي و ضد ملي هستند.
و نكته آخر اينكه؛
متاسفانه اين روزها ايجاد سايت‌هاي غيرحرفه‌اي با اندك هزينه‌اي رواج يافته است به طوري كه عده‌اي بي‌صلاحيت از حيث اخلاقي و فني با ايجاد سايت‌ها، گروه‌ها و كانال‌هاي مبتذل به اشاعه شايعات اقدام مي‌كنند كه جاي دارد نهادهاي ذيربط جدي‌تر از پيش با مروجان شايعه و مغرضان شايعه‌ساز برخورد كنند.


| شناسه مطلب: 67120




حج تمتع حج 96



مطالب مرتبط

نظرات کاربران