نگاهی به پروژه‌های در دست ساخت نجف نگاهی به پروژه‌های در دست ساخت نجف نگاهی به پروژه‌های در دست ساخت نجف بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نگاهی به پروژه‌های در دست ساخت نجف نگاهی به پروژه‌های در دست ساخت نجف نگاهی به پروژه‌های در دست ساخت نجف نگاهی به پروژه‌های در دست ساخت نجف نگاهی به پروژه‌های در دست ساخت نجف

نگاهی به پروژه‌های در دست ساخت نجف

زیارت دوره ویژه کاروان های دانشگاهی استان های البرز، خراسان رضوی ، کردستان و مرکزی در صافی صفا برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در اين مراسم پس از روايتگري حجت الاسلام والمسلمين سرچاهي در مورد زندگي امام علي (ع)، مداح مستقر ستاد عتبات دانشگاهيان در نجف اشرف مدحي در مورد مولاي متقيان و ذكر مصيبتي از فاطمه زهرا (س)قرائت نمود كه معنويت خاصي به اين مراسم بخشيد.
در ادامه احمد رضا خدابخشيان؛ نماينده ستاد عتبات دانشگاهيان در نجف اشرف توضيحاتي در مورد پروژه هاي در دست ساخت ايران به خصوص شبستان حضرت فاطمه زهرا (س) ارائه كرد و افزود: اين شبستان شصت هزار متر مربع مساحت با زير بنايي معادل ۲۲۰ هزار متر مربع دارد.
صحن حضرت زهرا( س) شامل دو بخش زيارتي و غير زيارتي و شبستان است كه ۸۹ هزار متر مربع آن ويژه بخش زيارتي است كه بخشي از صحن زيارتي با مساحت شش هزار متر مربع افتتاح شده است. با افتتاح فاز نخست ، فضاي زيارتي حرم اميرالمومنين(ع) دو برابر شده و زائران از اين پس مي توانند در فضايي آرام به عبادت و زيارت مشغول شوند.
همچنين طرح طلا كاري گنبد اميرالمومنين(ع) را كه شركتهاي هندي در دست داشتند و مدتي هم خود عراقي ها كار كردند، ايراني ها آنرا به اتمام رساندند. در اين طرح همه خشت هاي خود گنبد استفاده شد و معماران ايراني خشت هايي كه آسيب ديده بودند را ترميم كردند. اين پروژه به دستور و تحت نظارت مستقيم دفتر آيت الله العظمي سيستاني انجام شد.
ترميم ديواره گنبد مطهر از بزرگترين و مهم ترين پروژه هايي بود كه رو نمايي شده است. پروژه ديگري كه ايرانيها انجام دادند تاسيس تصفيه خانه آب آشاميدني حرم و اطراف آن مي باشد كه زائران بتوانند به راحتي از آب آشاميدني حرم استفاده كنند.
زائران دانشگاهي پس از اتمام اين مراسم راهي بازديد از منزل امام خميني (ره)، كتابخانه و مرقد علامه اميني شدند . در بازديد از مرقد علامه اميني حجت الاسلام والمسلمين سيد علي غيور باغباني؛ روحاني كاروان خراسان رضوي سوالي طرح كردند كه سوره هايي كه با حروف مقطعه آغاز مي شوند را اگرجمع كنيم و حروف تكراري را حذف كنيم، چه جمله اي بدست مي آيد.يكي از زائرين جواب دادند كه عبارت « صِراط عليٍّ حق نُمْسِكُهُ » به معناي «راه علي حق است ما به آن چنگ مي زنيم».اين دانشجو اسكناس متبرك شده از مرقد مطهر امام رضا(ع) را از روحاني كاروان هديه گرفت.


| شناسه مطلب: 67124




دانشگاه عتبات نجف



مطالب مرتبط

نظرات کاربران