حرم حسینی در اولین روز ماه رجب + تصاویر حرم حسینی در اولین روز ماه رجب + تصاویر حرم حسینی در اولین روز ماه رجب + تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حرم حسینی در اولین روز ماه رجب + تصاویر حرم حسینی در اولین روز ماه رجب + تصاویر حرم حسینی در اولین روز ماه رجب + تصاویر حرم حسینی در اولین روز ماه رجب + تصاویر حرم حسینی در اولین روز ماه رجب + تصاویر

حرم حسینی در اولین روز ماه رجب + تصاویر

اولین مراسم بعثه مقام معظم رهبری در ماه رجب با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین وزیری، در حرم اباعبدالله الحسین (ع) در میان جمع کثیری از زائران سیدالشهدا،برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام و المسلمين وزيري، سخنران بعثه مقام معظم رهبري در حرم اباعبدالله الحسين (ع) در ميان جمع كثيري از زائران سيدالشهدا،با اشاره به روايتي از امام صادق (ع) گفت: جوانمردي دو نوع است؛ جوانمردي در سفر و جوانمردي در وطن.
وي با بيان اينكه طبق اين حديث جوانمردي در سفر سه چيز است گفت: اولين مورد اين است كه مسافر مزاح كند و از طعامش به ديگران هم بدهد كه البته مزاح بايد در حدي باشد كه موجب معصيت ، توهين و تمسخر نباشد.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري دومين ويژگي جوانمردي در سفر را سازش با همسفري ها دانست و گفت مسافر بايد در سفر طوري با همسفران خود رفتار كند تا رنجش و مزاحمتي براي ديگران ايجاد نشود.
وي آخرين ويژگي مروت در سفر را رازداري حفظ آبروي همسفران دانست و گفت مسافر بايد پس از بازگشت از مسافرت، حرمت همسفران را نگه داشته و اگر زشتي و كاستي در سفر از آنها ديده، بيان نكند.
وزيري در بخش ديگري از سخنان خود مروت در وطن را نيز سه مورد دانست كه شامل: تلاوت قرآن، رفتن به مساجد و نشست و برخاست با انسانهاي خوب و نيك كردار مي شود.
وي در پايان گقت: اگر كسي همه اين كارها را انجام بدهد جوانمرد است و در پيشگاه خداوند متعال و زير سايه اهل بيت (عليهم السلام) سعادتمند خواهد بود.


| شناسه مطلب: 67177




بعثه سخنران رجب



نظرات کاربران