علت عدم اعزام کاروان‌ها به سامرا در روز شهادت امام‌ هادی علت عدم اعزام کاروان‌ها به سامرا در روز شهادت امام‌ هادی علت عدم اعزام کاروان‌ها به سامرا در روز شهادت امام‌ هادی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
علت عدم اعزام کاروان‌ها به سامرا در روز شهادت امام‌ هادی علت عدم اعزام کاروان‌ها به سامرا در روز شهادت امام‌ هادی علت عدم اعزام کاروان‌ها به سامرا در روز شهادت امام‌ هادی علت عدم اعزام کاروان‌ها به سامرا در روز شهادت امام‌ هادی علت عدم اعزام کاروان‌ها به سامرا در روز شهادت امام‌ هادی

علت عدم اعزام کاروان‌ها به سامرا در روز شهادت امام‌ هادی

مرتضی نصراللهی مدیر عملیات ستاد شمسا در عراق ضمن اعلام خبر بازگشایی سامرا از امروز گفت: متاسفانه روز گذشته به دلیل مشکلاتی که به وجود آمده بود مجبور شدیم از اعزام زائران به سامرا ممانعت کنیم.

مرتضي نصراللهي مدير عمليات ستاد شمسا در عراق در گفت وگو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا ضمن اعلام خبر بازگشايي سامرا از امروز گفت: متاسفانه روز گذشته به دليل مشكلاتي كه به وجود آمده بود مجبور شديم از اعزام زائران به سامرا ممانعت كنيم.
نصراللهي با اشاره به آشنايي با شرايط سامرا در روز شهادت و روز قبل از آن گفت: با توجه به تجربيات سالهاي گذشته به همراه آقاي دانشيار مسئول نمايندگي حج و زيارت در عراق در ساعت 9صبح يك روز قبل از شهادت در 15 كيلومتري سامرا مستقر شديم.
وي گفت: وقتي به آنجا رسيديم ترافيك دو كيلومتري از اتوبوس ها ايجاد شده بود كه وقتي دليل آن را سوال كرديم، مشخص شد مديريت امنيت سامرا براي جلوگيري از ايجاد ترافيك، در اقدامي عجيب ورود همه اتوبوس ها را به شهر ممنوع كرده و تعداد زيادي كاميون و چند اتوبوس دوطبقه را براي اياب و ذهاب زائران به شهر تدارك ديده اند.
مديرعمليات ستاد شمسا در عراق با بيان اينكه اين اقدام مورد انتقاد و اعتراض ما قرار گرفت گفت: حتي به پيشنهاد ما مبني بر اينكه به جاي ممانعت از ورود اتوبوس ها كه در هر كدام 40 زائر وجود دارد، جلوي خودروهاي شخصي را بگيريد بي توجهي كردند.
وي افزود: بهر حال همه اتوبوس ها را در ايستگاهي مستقر كردند تا زائران پس از حدود 600 متر پياده روي به كاميون ها برسند و پس از طي مسافتي چند كيلومتري (بعد از پل سامرا) با كاميون ها، مجددا مقداري پياده روي كنند تا به ميني بوس هاي برسند و با ميني بوس ها، خود را به نزديكي حرم برسانند.
مدير عمليات شمسا با اشاره به اينكه اينكار عملا بسيار دشوار بود زير تعداد زيادي از زائران را سالمندان، زنان، كودكان و همين طور ويلچرنشينان تشكيل مي دادند گفت: بخش عمده اي از كاروانهاي ايران، كه حدودا 60 كاروان مي شد اين پيشنهاد را قبول نكردند و به امامزاده سيد محمد برگشتند ولي چند كاروان محدود كه 8كاروان بود با كاميونها به سامرا انتقال پيدا كردند و سختي زيادي را متحمل شدند.
نصراللهي با ابراز ناراحتي از اين اقدام مديريت امنيت شهر سامرا گفت: وقتي وارد شهر سامرا شديم، مشخص شد در پاركينگ اتوبوس هاي ما هيچ اتوبوسي قرار ندارد و اگر جلوي اتوبوس ها را نمي گرفتند هيچ گره ترافيكي ايجاد نمي شد و زائران نيز اذيت نمي شدند اما ضعف در مديريت باعث شد تا زائران از زيارت حرمين عسكرين باز بمانند.
وي گفت: كاروانهاي بازمانده از زيارت در همان 15كيلومتري حرم سلام مي دادند و سپس به امامزاده سيد محمد منتقل و پس از زيارت آن امامزاده واجب التعظيم به زيارت امامين جوادين در شهر كاظمين مشرف مي شدند اما آن چند كاروان كه به سامرا رفتند ساعت 20 به امامزاده سيد محمد رسيدند و حوالي ساعت 22 به كاظمين رسيدند كه ديگر مجالي براي زيارت امامين جوادين نداشتند.




نظرات کاربران