شور و شعور حسینی همراه با اشک ها و لبخندهای کودکانه شور و شعور حسینی همراه با اشک ها و لبخندهای کودکانه شور و شعور حسینی همراه با اشک ها و لبخندهای کودکانه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شور و شعور حسینی همراه با اشک ها و لبخندهای کودکانه شور و شعور حسینی همراه با اشک ها و لبخندهای کودکانه شور و شعور حسینی همراه با اشک ها و لبخندهای کودکانه شور و شعور حسینی همراه با اشک ها و لبخندهای کودکانه شور و شعور حسینی همراه با اشک ها و لبخندهای کودکانه

شور و شعور حسینی همراه با اشک ها و لبخندهای کودکانه


این برنامه به نحوی زیبا و با زبان کودکان اجرا می‌شود که این زائران کودک و نوجوان گاهی لب هایشان به خنده شکفته می شود و گاهی منقلب شده و از چشم‌های معصومشان اشک در همدردی با سه ساله امامشان جاری می‌گردد و این صحنه‌های زیبا در خیمه‌گاه حسینی برای همیشه در جان و دل این کودکان معصوم ثبت و ضبط می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، بر اساس تحقيقات ثابت شده اگر مادر در هنگام جنيني فرزند خود هرگونه آوا يا موسيقي را گوش كند كودك با همان آوا و يا موسيقي انس مي گيرد.
حال ميفهمم چرا عشق به امام حسين (ع) و حضرت عباس (س) در وجود تمامي ما جان گرفته است. مايي كه از كودكي با مراسم سوگواري حضرت اباعبدالله حسين انس گرفته ايم و تاسوعا و عاشوراي حسيني معني و مفهوم ديگري براي ما دارد.
براي ما كه عشق به حسين(ع) و خاندان نبوت، اصلي اساسي بوده و در گذر توفان هاي زمانه خدشه پيدا نمي كند و بر ما است كه همين شور و عشق حسيني را به كودكان و نوجوانان خود نيز هديه كنيم. عشقي كه به سرچشمه جوشان محبت الهي متصل است و نمي توان و نمي شود كه بهتر از آن را يافت.
به حق كه امروزه كودكان ما در هجمه هجوم هاي فرهنگي نيازمند آنند كه با مفاهيم اساسي اسلام كه به محبت جوشان الهي متصل است آشنايي پيدا كنند و چه جايي بهتر از سرزمين مقدس كربلا. همانجا كه حسين (ع) و يارانش در راه حفظ دين خدا جان خود را نثار كردند و بر ما است كه به پاسداشت حفظ خون ثارالله و يارانش نگذاريم كه گرد فراموشي كودكان نسل امروز را احاطه كند.
بر همين بنا و به همت بعثه مقام معظم رهبري در عراق، سلسله برنامه هاي فرهنگي و مذهبي براي كودكان و نوجواناني كه به همراه والدين خود مشرف به زيارت كربلاي معلي شده اند برگزار مي شود تا اين عزيزان به صورت مبنايي با حقايق دين آشنا شده و در برابر التقاط هاي زمانه كم نياورند. در عصري كه بي بند و باري به كمك ابزارهاي رسانه اي تبليغ مي شود چنين برنامه هاي فرهنگي مذهبي بايد اشاعه يابد تا آينده سازان فرداي كشور بر اساس مفاهيم پايه اي رشد يابند.
آنچه كه امروزه در كربلاي معلا شاهد آن هستيم نشانگر تدبير دست اندركاران فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق است كه موجب شده در فضايي صميمي و شاد هرآنچه را كه نياز كودكان و فرزندانمان است به آنها آموزش داده شود.
برنامه فرهنگي «جنگ جوانه ها» كه هرروز به همت حجت الاسلام سيد حميددرخشان از مبلغان حوزه علميه براي زائران كودك و نوجوان 6 تا 11 ساله در خيمه‌گاه امام حسين(ع) اجرا مي‌شود سبب شده تا كودكان و نوجوانان با معارف و پيام‌هاي نهضت امام حسين(ع) آشنا شوند.
اين برنامه به نحوي زيبا و با زبان كودكان اجرا مي‌شود كه اين زائران كودك و نوجوان گاهي لب هايشان به خنده شكفته مي شود و گاهي منقلب شده و از چشم‌هاي معصومشان اشك در همدردي با سه ساله امامشان جاري مي‌گردد و اين صحنه‌هاي زيبا در خيمه‌گاه حسيني براي هميشه در جان و دل اين كودكان معصوم ثبت و ضبط مي‌شود.
برنامه فرهنگي جوانه هاي حسيني كه با استقبال پرشور زائرين نيز همراه شده سبب شده تا كودكان و نوجوانان روزانه چند ساعت از عصر خود را به مفاهيم والاي حسيني اختصاص دهند و در كنار داستان هاي آموزنده اي كه گاهي با اشك و گاهي با لبخند همراه مي شود با زندگي معصوميني آشنا شوند كه زندگي شخصي خود را در راه حفظ ارزش ها فدا كردند و نمونه بارز ايثار و استقامت شدند؛ قهرماناني كه بايد در همه زمينه ها اسوه و الگو زندگي ما و فرزندانمان باشند و لازم است خود ما نيزدر اين مسير هيچ كوتاهي نداشته و براي حفظ ارزش هاي ديني و اسلامي كه لبريز از اعتقاد و عشق و ايمان است پيش قدم شويم.
حامد احسانبخش


| شناسه مطلب: 67215




كربلا امام حسين



نظرات کاربران