پاسخ به شبهات وهابیت در یک مجموعه داستانی پاسخ به شبهات وهابیت در یک مجموعه داستانی پاسخ به شبهات وهابیت در یک مجموعه داستانی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پاسخ به شبهات وهابیت در یک مجموعه داستانی پاسخ به شبهات وهابیت در یک مجموعه داستانی پاسخ به شبهات وهابیت در یک مجموعه داستانی پاسخ به شبهات وهابیت در یک مجموعه داستانی پاسخ به شبهات وهابیت در یک مجموعه داستانی

پاسخ به شبهات وهابیت در یک مجموعه داستانی

انتشارات دلیل ما مجموعه داستانی پاسخ به شبهات وهابیت را در 4 جلد منتشر کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، انتشارات دليل ما مجموعه داستاني پاسخ به شبهات وهابيت را به قلم علي تبريزيان در چهار جلد منتشر كرد.
تبريزيان، اين مجموعه داستاني را با نام‌هاي: «بناسازي بر قبور»، «مسجدسازي بر قبور»، «نماز كنار قبور»و «دعا كنار قبور» به صورت داستان گونه و با هدف پاسخ به شبهات وهابيت تدوين كرده است.
نويسنده در مقدمه اين مجموعه درباره اهميت پاسخگويي به شبهات ديني مي‌نويسد:
«يكي از كليدهاي موفقيت و كاميابي انسان‌ها ارتقا سطح بينش است كه علاوه بر تقويت اعتماد به نفس، شخصيتي مستقل به انسان مي‌دهد و او را از تقليد كوركورانه بر حذر مي‌دارد.
پي بردن به عوامل منفي و نقاط ضعفي كه تأثير بسزايي در شكل‌گيري شخصيت فرد دارند و شناخت قواعد و ضوابطي كه به فرد كمك مي‌كند تا نقاط ضعفش را به حداقل برساند و راه راست را بگزيند، از ديگر فوايد ارتقا سطح بينش است.
يكي از راه‌هاي مؤثر جهت تحقق اين مهم، درست انديشدن است؛ انديشيدن، فعاليتي ذهني است كه انسان از طريق آن مي‌تواند به حقايق دست يابد؛ ولي همواره ممكن است در مقابل اين فعاليت، موانعي قرار گيرد و مانع عملكرد صحيح ذهن و دستيابي آن به حقيقت شود. براي پشيگيري از اين حالت بايد به اموري توجه داشت كه به كارگيري آنها موانع را از بين مي‌برد و فرد را به تفكر و بينشي صحيح مي‌رساند... .
انسان براي شناخت حقيقت، بايد آگاهانه و بدون تعصب گام در اين عرصه نهد و به دلايل و براهين مواضع مختلف گوش فرا دهد و چنانچه حق و صحيح بودن آن ثابت مي‌شود، آن حقيقت را با جان و دل بپذيرد و با موانع بازدارنده مبارزه كند. در غير اين صورت، هميشه اسير باورها و عقايد نادرست خواهد ماند.»
تبريزيان، در بخش ديگري از مقدمه، هدف از نگارش اين مجموعه را اين‌گونه بيان مي‌كند:
«ازجمله حقايقي كه برداشت نادرستي از آنها شده و گروهي به نام وهابيت را به شدت تحت تأثير خود قرار داده، مسائلي از قبيل توسل، تبرك، شفاعت، زيارت قبور، بناسازي و مسجد سازي روي قبور است. فرقه وهابيت شديدا با اين اعمال مخالف است و انجام آنها را نوعي شرك مي‌پندارد. از اين رو، همواره شيعيان را متهم به شرك مي‌كند و آنان را بدعت‌گذار در دين مي‌خواند و مبارزه با آنها و عقايدشان را واجب مي‌داند، تا جايي كه حتي قتلشان را جايز مي‌شمارد. به همين جهت، پيوسته با ايستادگي در برابر شيعيان و اهل سنت و شبهه‌پراكني عليه آنان، سعي در تخريب وجهه ايشان دارد؛ بنابراين، احساس نياز شد تا به مهمترين شبهات وهابيت پاسخ داده شود.»
گفتني است، مؤلف براي نگارش اين مجموعه از 27 منبع روايي شيعه و اهل سنت بهره برده است كه «احياء العلوم»، «الثقات ابن حبان»، «دلائل النبوة»، «الكافي»، «مجمع الزوائد»، «منبع الفوائد»، «مجمع الفتاوي»، «المستدرك»، «صحيح بخاري» و «صحيح المسند» از مهم‌ترين آثار استفاده شده در اين مجموعه است.
همچنين، علي تبريزيان كتاب‌هاي ديگري ‌نيز نگاشته‌ است‌ كه‌ «زينب سلام الله عليها بانوي گل‌هاي كبود»، «فراتر از مظلوميت؛خطبه فدكيه و تطبيق موضوعي آن با نهج البلاغه» و «مجموعه پنج جلدي غريب و قريب» از آثار وي است.
انتشارات دليل ما هر جلد از اين مجموعه داستاني را با شمارگان 2000 نسخه منتشر كرده است و علاقه‌مندان مي‌توانند براي تهيه اين كتاب و ديگر آثار انتشارات دليل ما به قم - بلوار معلم - مجتمع ناشران - طبقه همكف - واحد 9 مراجعه يا با تلفنهاي 02537744988 - 02537733413 تماس بگيرند.


| شناسه مطلب: 67227




تازه هاي نشر



نظرات کاربران