ماجرای عجیب تاجری که حج خود را به تاخیر انداخت! ماجرای عجیب تاجری که حج خود را به تاخیر انداخت! ماجرای عجیب تاجری که حج خود را به تاخیر انداخت! بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ماجرای عجیب تاجری که حج خود را به تاخیر انداخت! ماجرای عجیب تاجری که حج خود را به تاخیر انداخت! ماجرای عجیب تاجری که حج خود را به تاخیر انداخت! ماجرای عجیب تاجری که حج خود را به تاخیر انداخت! ماجرای عجیب تاجری که حج خود را به تاخیر انداخت!

ماجرای عجیب تاجری که حج خود را به تاخیر انداخت!

در هنگام مرگ فرشتگان مرا به علت داشتن توانایی مالی و به تعویق انداختن حج، مواخذه کردند و دین اسلام از من پذیرفته نمی‌شد؛ به من گفتند که تو حق نداری مسلمان از دنیا بروی، تو باید یا مسیحی از دنیا بروی یا یهودی !! متوسل به حضرت زهرا (س) شدم.

در هنگام مرگ فرشتگان مرا به علت داشتن توانايي مالي و به تعويق انداختن حج، مواخذه كردند و دين اسلام از من پذيرفته نمي‌شد؛ به من گفتند كه تو حق نداري مسلمان از دنيا بروي، تو بايد يا مسيحي از دنيا بروي يا يهودي !! متوسل به حضرت زهرا (س) شدم.
به گزارش تسنيم، حجت‌الاسلام قرائتي ضمن بيان خاطره‌اي از پدر شهيد سيد محمدباقر حكيم با اشاره به اينكه خاندان حكيم 62 شهيد داده‌اند و از اين لحاظ اين چنين خانداني در تاريخ مرجعيت بي نظير است مي‌گويد:
آيت‌الله حكيم در جواني، دوست تاجري اهل بغداد داشت. آنها با هم عهد كردند هر كس زودتر از دنيا رفت به خواب ديگري بيايد و از حوادث بعد از مرگ براي ديگري بگويد. تاجر زودتر از دنيا رفت و پدر بزرگوار شهيد حكيم منتظر بود كه تاجر به خوابش بيايد و از حوادث پس از مرگ به ايشان خبر دهد ولي خبري نشد. يكسال گذشت اما تاجر به خواب ايشان نيامد. بعد از مدتي تاجر به خواب آيت‌الله حكيم آمد، ايشان به تاجر گله كردند كه قرار بود زودتر به خواب من بيايي و تاجر گفت كه من تا امروز در بازداشت ملائك بوده‌ام، ايشان علت را پرسيد و تاجر گفت : من يكسال قبل از مرگ به استطاعت براي رفتن به حج رسيده بودم اما به دلايل مختلف رفتن به حج را به تعويق انداختم و حج نرفته عمرم تمام شد. در هنگام مرگ فرشتگان مرا به علت داشتن توانايي مالي و به تعويق انداختن حج، مواخذه كردند و دين اسلام از من پذيرفته نمي‌شد؛ به من گفتند كه تو حق نداري مسلمان از دنيا بروي، تو بايد يا مسيحي از دنيا بروي يا يهودي !! با خودم گفتم من تاجر شيعه، يهودي از دنيا بروم ؟؟ مسيحي از دنيا بروم ؟؟ فرياد من به جايي نمي رسيد، تا اينكه لحظه مرگ متوسل به حضرت زهرا (س) شدم و ايشان به بالين من آمدند و با اشاره ايشان قرار شد كه من در بازداشت ملائكه باشم تا امام زمان به نيابت از من به حج امسال بروند و بعد از حج ايشان، جان من را به حالت مسلماني بگيرند. و من امروز تازه به مسلماني از دنيا رفتم.
حجت‌الاسلام قرائتي گفت: با وجود همه دشواري‌هايي كه در راه رفتن به حج وجود دارد، از سوي مردم نبايد كوتاهي براي رفتن به حج صورت گيرد. و كساني كه توانايي مالي دارند و به حج نمي‌روند مسلمان از دنيا نمي‌روند !


| شناسه مطلب: 67255




معارف حج تمتع



مطالب مرتبط

نظرات کاربران