نوروز امسال بیش از ۲۱۲ هزار نفر از مرز مهران به عتبات عالیات مشرف شدند نوروز امسال بیش از ۲۱۲ هزار نفر از مرز مهران به عتبات عالیات مشرف شدند نوروز امسال بیش از ۲۱۲ هزار نفر از مرز مهران به عتبات عالیات مشرف شدند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نوروز امسال بیش از ۲۱۲ هزار نفر از مرز مهران به عتبات عالیات مشرف شدند نوروز امسال بیش از ۲۱۲ هزار نفر از مرز مهران به عتبات عالیات مشرف شدند نوروز امسال بیش از ۲۱۲ هزار نفر از مرز مهران به عتبات عالیات مشرف شدند نوروز امسال بیش از ۲۱۲ هزار نفر از مرز مهران به عتبات عالیات مشرف شدند نوروز امسال بیش از ۲۱۲ هزار نفر از مرز مهران به عتبات عالیات مشرف شدند

نوروز امسال بیش از ۲۱۲ هزار نفر از مرز مهران به عتبات عالیات مشرف شدند

فرمانده انتظامی استان ایلام از تردد بیش از 212 هزار زائر از مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات کشور عراق خبر داد و گفت: این میزان تردد در ایام تعطیلات نوروزی امسال ثبت شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج از مركز اطلاع رساني پليس، سردار نورعلي ياري روز دوشنبه اظهار كرد: مرزهاي استان ايلام با تلاش مرزبانان از امنيت مطلوبي برخوردار هستند و تردد از مرز مهران بدون هيچ مشكلي انجام مي شود.
فرمانده انتظامي استان ايلام افزود: در اين ايام در مجموع ۴۵ هزار نفر در قالب كاروان‌هاي راهيان نور وارد استان شدند كه با تمهيدات انديشيده شده امنيت انتظامي و ترافيكي اين كاروان‌ها هم در مسير حركت و هم در 2 شهرستان مرزي مهران و دهلران به خوبي تامين شد.
وي با اشاره به اينكه از 26 اسفند پارسال تا 13 فروردين امسال در مجموع ۲ ميليون و ۵۰۰ هزار تردد خودرو در جاده هاي اين استان ثبت شد، تاكيد كرد: اين آمار در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزايش داشته است.
سردار ياري يادآور شد: نيروي انتظامي اين استان راستاي تحقق شعار امسال مقام معظم رهبري آمادگي لازم براي فراهم كردن بسترهاي سرمايه گذاري را دارد.
وي با اشاره به اينكه سال گذشته موفقيت‌هاي خوبي در امر مبارزه با قاچاق كالا در استان داشته ايم، گفت: يكي از اولويت‌هاي سال پيش رو براي نيروي انتظامي مبارزه قاطع با قاچاق كالا است.
فرمانده انتظامي استان ايلام در ادامه به نتايج طرح نوروزي پليس اشاره كرد و افزود: با وجود كوهستاني بودن جاده هاي استان، آمار تلفات انساني در راه هاي مواصلاتي استان امسال كاهش يافته است.
سردار ياري يادآور شد: در تعطيلات نوروزي امسال پنج نفر در حوادث رانندگي جان باختند كه اكثر اين تصادف ها در جاده هاي روستايي و فرعي اتفاق افتاده است.
وي همچنين از كاهش 17 درصدي وقوع سرقت‌هاي مهم در ايام نوروز در اين استان خبر داد و گفت: استان ايلام در حوزه احساس امنيت، جلب مشاركت دستگاه‌هاي دولتي، رضايت مندي مردم و كاهش تلفات انساني رتبه اول كشور را كسب كرد.
به گزارش ايرنا، شهرستان مرزي مهران در 85 كيلومتري جنوب غربي ايلام قرار دارد و مرز بين المللي مهران در 11 كيلومتري اين شهرستان از كانون هاي مهم تردد زائر و كالا به كشور عراق بشمار مي رود.
روزانه به طور متوسط 6 هزار زائر از اين مرز رسمي به شهرهاي مقدس كربلا و نجف در كشور عراق سفر مي كنند ولي در ايام منتهي به اربعين بيش از يك ميليون و 500 هزار زائر از اين مرز براي سفر به عتبات عاليات تردد مي كنند.




نظرات کاربران