مردی از یمن که با دستان امیرالمومنین(ع)به خاک سپرده شد مردی از یمن که با دستان امیرالمومنین(ع)به خاک سپرده شد مردی از یمن که با دستان امیرالمومنین(ع)به خاک سپرده شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مردی از یمن که با دستان امیرالمومنین(ع)به خاک سپرده شد مردی از یمن که با دستان امیرالمومنین(ع)به خاک سپرده شد مردی از یمن که با دستان امیرالمومنین(ع)به خاک سپرده شد مردی از یمن که با دستان امیرالمومنین(ع)به خاک سپرده شد مردی از یمن که با دستان امیرالمومنین(ع)به خاک سپرده شد

مردی از یمن که با دستان امیرالمومنین(ع)به خاک سپرده شد

"در نجف اشرف مقامی وجود دارد که که در کنار بحر النجف واقع می باشد و مردم آن را صافی صفا نام گذاشته اند. این منطقه سابقاً به نام مسبل معروف بوده و بعد از آن به نام "العماره" شناخته شد.

به گزارش لبيك از نجف اشرف، كاروان هاي دانشجويي صبح روز سه شنبه،۱۵ فروردين ماه در حركتي منسجم به زيارت مرقد اثيب يماني معروف به "صافي صفا" حركت كردند و در مسير "علي يا علي" گويان به زيارت اين عاشق اهل بيت رهسپار شدند.
بعد از زيارت دسته جمعي و توضيحات مقدماتي روحانيون كاروانها، برنامه پرباري توسط كارشناس فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در رابطه با آشنايي با اثيب يماني و زندگي نامه ايشان با عنوان "روايتگري آستان خورشيد" اجرا گرديد كه مختصري از آنرا بيان مي كنيم:
"در نجف اشرف مقامي وجود دارد كه كه در كنار بحر النجف واقع مي باشد و مردم آن را صافي صفا نام گذاشته اند. اين منطقه سابقاً به نام مسبل معروف بوده و بعد از آن به نام "العماره" شناخته شد.
در صافي صفا آرامگاه مؤمن نيكوكاريست از اهالي يمن كه پيكرش از راه هاي دور همان طور كه وصيت كرده بود آورده شد تا در اين زمين مبارك به خاك سپرده شود.
در ادامه احمد رضا خدابخشيان،نماينده ستاد در نجف اشرف به بيان توضيحاتي در رابطه با ساخت و ساز صحن حضرت فاطمه (س)پرداخت كه مورد توجه دانشجويان قرار گرفت .مداحي از ديگر برنامه هاي اين زيارت بود كه حال و هواي معنوي به اين مراسم بخشيد.
ديدار از منزل حضرت امام خميني(ره)،كتابخانه علامه اميني و آيت الله حكيم از ديگر برنامه هاي زيارت ويژه دانشگاهيان بود.


| شناسه مطلب: 67296




نجف اماكن



مطالب مرتبط

نظرات کاربران