اعزام صد درصدی زائرین ذخیره در شانزدهمین دوره به عتبات عالیات اعزام صد درصدی زائرین ذخیره در شانزدهمین دوره به عتبات عالیات اعزام صد درصدی زائرین ذخیره در شانزدهمین دوره به عتبات عالیات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعزام صد درصدی زائرین ذخیره در شانزدهمین دوره به عتبات عالیات اعزام صد درصدی زائرین ذخیره در شانزدهمین دوره به عتبات عالیات اعزام صد درصدی زائرین ذخیره در شانزدهمین دوره به عتبات عالیات اعزام صد درصدی زائرین ذخیره در شانزدهمین دوره به عتبات عالیات اعزام صد درصدی زائرین ذخیره در شانزدهمین دوره به عتبات عالیات

اعزام صد درصدی زائرین ذخیره در شانزدهمین دوره به عتبات عالیات

از آغاز این دوره تا به امروز ۱۱۱۲۰ نفر از دانشگاهیان کشور در قالب ۲۷۸ کاروان به عتبات عالیات اعزام شدند که از این میان ۲۰۶ کاروان به صورت هوایی و ۷۲ کارون زمینی مشرف شدند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني لبيك،محمد زارع؛معاون اجرايي و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان گفت:اعزام دانشگاهيان در شانزدهمين دوره از اول بهمن ماه سال جاري آغاز شده و تا ۹ ارديبهشت ماه ۹۶ ادامه خواهد يافت.
وي تصريح كرد:از آغاز اين دوره تا به امروز ۱۱۱۲۰ نفر از دانشگاهيان كشور در قالب ۲۷۸ كاروان به عتبات عاليات اعزام شدند كه از اين ميان ۲۰۶ كاروان به صورت هوايي و ۷۲ كارون زميني مشرف شدند.
زارع گفت روزانه ۳ كاروان به صورت هوايي و يك كاروان به صورت زميني از استان هاي سراسر كشور به عتبات عاليات اعزام مي شوند.در تعدادي از استان ها اعزام به اتمام رسيده است و آخرين كاروان نيز ۹ ارديبهشت ماه از استان كرمان راهي عتبات عاليات خواهد شد.
وي در خصوص بيشترين آمار اعزامي استاني گفت:بيشترين آمار اعزام از استان تهران با ۷۲ كاروان بوده است و استان هاي فارس با ۲۱ كاروان و خراسان رضوي با ۲۰ كاروان در رتبه هاي بعدي قرار دارند.
زارع در خصوص اعزام زائرين ذخيره در اين دوره گفت:در شانزدهمين دوره عتبات دانشگاهيان صد درصد زائرين ذخيره به عتبات اعزام شدند.با انصراف دانشجويان اصلي از زائرين ذخيره در كاروان ها جايگزين شدند و در اين دوره توانستيم كل زائرين ذخيره را به عتبات عاليات اعزام كنيم.
وي ادامه داد:طبق آماري كه بانك ملت اعلام كرده است حدود ۸۰۰۰ نفر از دانشگاهيان موفق به دريافت وام تسهيلات عتبات در اين دوره شدند كه از اين ميان تعدادي وام يك و نيم ميليون توماني اعزام هوايي و باقي وام يك ميليوني اعزام زميني را دريافت كردند.
زارع در مورد ميزان رضايتمندي زائرين اين دوره از عتبات دانشگاهيان نيز گفت:در هر دوره از اعزام نظرسنجي ميان زائرين دانشگاهي انجام مي شود. اين دوره نسبت به دوره هاي قبل منظم تر برگزار شد و در خصوص انتخاب هتل، اكثريت دانشگاهيان رضايت داشتند.
وي در مورد استقبال دانشگاهيان از اعزام هاي نوروزي عتبات گفت:استقبال دانشگاهيان از اعزام هاي نوروزي عتبات بسيار زياد بود به طوري كه براي كارواني كه ۴۰ نفر ظرفيت داشت بيش از ۱۳۰۰ نفر ثبت نام و متقاضي اعزام بودند كه بين اين افراد براي تشرف در تعطيلات نوروز قرعه كشي به عمل آمد و اعزام شدند.
زارع در خصوص ثبت نام دوره بعدي عتبات دانشگاهيان گفت: ثبت نام دوره هفدهم عتبات دانشگاهيان از خرداد ماه و همزمان با ماه مبارك رمضان انجام خواهد شد كه زمان دقيق آن را از سايت لبيك و رسانه ها به اطلاع دانشگاهيان محترم خواهيم رساند.در خصوص افزايش سهميه هم مشكلي نداريم و به هر ميزان تقاضا داشته باشيم درخواست سهميه خواهيم نمود كه با مساعدت بعثه مقام معظم رهبري؛سازمان حج و زيارت و شركت شمسا و نظر ويژه آنان به قشر دانشگاهي، مشكلي در اين زمينه نداريم.
وي با اعلام برنامه جديد ستاد در ايجاد بسته هاي زيارتي ارزان قيمت براي دانشجويان پسر گفت:با برنامه ريزي هاي جديد ستاد از اين دوره بسته هاي زيارتي ارزان قيمت را راه اندازي خواهيم كرد.در اين طرح، اسكان زائرين در حسينيه ها در نجف و كربلا خواهد بود.اين برنامه در ابتدا فقط براي كاروان دانشجويان پسر اجرا مي شود و در صورت موفقيت، از دوره هاي بعد باقي گروه هاي اعزامي نيزدر قالب اين طرح قرار خواهند گرفت.
معاون اجرايي و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان در خصوص اعزام زائرين به سامراءمقدسه نيز گفت:بيش از ۸۰ درصد از كاروان هاي دانشگاهي به سامراء اعزام شدند. در ابتدا اين امكان براي اعزام تمامي كاروان ها مهيا نبود اما با برنامه ريزي و پيگيري هاي انجام شده كاروان ها به اين شهر مقدس هم مشرف شدند.


| شناسه مطلب: 67303




دانشگاه عتبات



نظرات کاربران