تشریح پروژه توسعه خیمه گاه حسینی تشریح پروژه توسعه خیمه گاه حسینی تشریح پروژه توسعه خیمه گاه حسینی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تشریح پروژه توسعه خیمه گاه حسینی تشریح پروژه توسعه خیمه گاه حسینی تشریح پروژه توسعه خیمه گاه حسینی تشریح پروژه توسعه خیمه گاه حسینی تشریح پروژه توسعه خیمه گاه حسینی

تشریح پروژه توسعه خیمه گاه حسینی

فاضل ابودگه تولیت خیمه گاه حسینی از اتمام 80درصدی طرح تسقیف خیمه گاه حسینی خبر داد.

فاضل ابودگه توليت خيمه گاه حسيني در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلا از اتمام 80درصدي طرح تسقيف خيمه گاه حسيني خبر داد.
اين مسئول در ادامه به طرح توسعه خيمه گاه حسيني اشاره كرد و گفت: زميني به متراژ حدود 2 هزار و 215متر مربع در كنار خيمه گاه حسيني، خريداري شده و طرح توسعه فضاي خيمه گاه با نظارت آستان مقدس حسيني به زودي آغاز خواهد شد.
وي افزود: در اين پروژه كه به زودي اجرا خواهد شد، مجموعه اي سه طبقه اي شامل، بخش اداري، كتابخانه، فضاي استراحت، سالن غذاخوري و ... براي زائران ايجاد خواهيم كرد.
فاضل ابودگه در ادامه با اشاره به اينكه ضريح هاي موجود در خيمه گاه، كوچك و قديمي هستند، گفت: از چندي قبل طرح تعويض ضريح هاي موجود در خيمه گاه، در استان بوشهر كه استان عشق و محبت به اهل بيت است، آغاز شده و طي آن ضريح مطهر خيمه گاه حضرت عباس(ع) در اين شهر ساخته و پس از آن براي نصب به كربلا منتقل شد.
وي در ادامه گفت: هم اكنون نيز طرح ساخت ضريح مقدس حضرت امام حسين(ع) در بوشهر، حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شيراز و حضرت زينب در كرمانشاه در حال انجام است كه پس از اتمام ساخت و در آينده اي نزديك به كربلا منتقل خواهد شد.
وي با بيان اينكه واقعه عظيم كربلا از خيمه گاه حسيني آغاز شد و از اين محل مقدس بود كه پرچم انقلاب حسيني به اهتزاز درآمد، گفت: تاريخ نهضت خونين امام حسين (ع) را بايد در اين محل جستجو كرد، چرا كه هنوز رازهاي بزرگي از اين انقلاب در سينه اين مكان مقدس و شريف نهفته است.
توليت خيمه گاه حسيني با اشاره به فعاليت هاي اين مجموعه گفت: خيمه گاه حسيني در طول شبانه روز پذيراي زائران حسيني از مليت هاي مختلف است و دربهاي اين خيمه گاه به روي زائران و مجاوران هميشه باز است.
ابودگه با بيان اينكه در خيمه گاه حسيني ادارات مختلفي مشغول خدمت رساني به زائران هستند، افزود: در حال حاضر اداراتي چون پاسخگويي به مسائل شرعي، امنيت و حفاظت، خدمات شامل كفشداري، نظافت و ...، هدايا و نذورات و ... به زائران خدمت رساني مي كنند.




نظرات کاربران