امکان تردد زائران اربعین حسینی از مرز خسروی فراهم شده است امکان تردد زائران اربعین حسینی از مرز خسروی فراهم شده است امکان تردد زائران اربعین حسینی از مرز خسروی فراهم شده است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امکان تردد زائران اربعین حسینی از مرز خسروی فراهم شده است امکان تردد زائران اربعین حسینی از مرز خسروی فراهم شده است امکان تردد زائران اربعین حسینی از مرز خسروی فراهم شده است امکان تردد زائران اربعین حسینی از مرز خسروی فراهم شده است امکان تردد زائران اربعین حسینی از مرز خسروی فراهم شده است

امکان تردد زائران اربعین حسینی از مرز خسروی فراهم شده است

تردد زائران حسینی از مرز خسروی منوط به تأمین امنیت از سوی دولت عراق است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از تسنيم نعمت‌الله نازپرورده معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري قصرشيرين با اشاره به هماهنگي‌هاي به‌عمل آمده بين وزارت كشور ايران و عراق براي قطعي شدن تردد زائران اربعين از مرز خسروي اظهار داشت: خوشبختانه اين امكان اكنون فراهم شده اما با اين وجود تردد زائران از مرز خسروي منوط به تأمين امنيت از سوي دولت عراق است.
وي گفت: تاكنون دو دولت ايران و عراق تصميماتي مبني بر تامين امنيت لازم در استان ديالي عراق براي تردد زائرين اربعين از مرز خسروي اتخاذ كردند.
نازپرورده افزود: مرز خسروي به عنوان بزرگترين مرز كشور محسوب مي‌شود كه در حال حاضر با پيگيري و درخواست مديريت ارشد استان، مجمع نمايندگان استان و فرماندهان نيروي انتظامي زمينه‌هاي بازگشايي آن براي تأمين امنيت زائران از سوي دولت ايران فراهم است.
معاون سياسي و اجتماعي فرماندار قصرشيرين با اشاره به اينكه اكنون همه زيرساختها براي تردد مسافران و زائران به كربلا، عراق و عتبات عاليات فراهم است، گفت: بسترهاي اقامتي مناسبي در شهرستان قصرشيرين براي خدمت به مسافران و زائران عتبات عاليات فراهم شده است.
وي بازگشايي مرز خسروي را براي توسعه و رونق شهرستان قصرشيرين مطلوب ارزيابي كرد و افزود: شرايط براي تردد 10 هزار نفر در روز از مرز خسروي وجود دارد و اين امر سبب بهبود وضعيت بيكاري شهرستان و رونق بيشتر هتلها و زائرسرا‌ها مي‌شود.
معاون سياسي و اجتماعي فرماندار قصرشيرين با اشاره به اينكه دولت ايران تمام شرايط امنيت زائران فراهم كرده است، عنوان كرد: تأمين امنيت زائران از سوي استان دياله عراق است كه همچنان مباحث امنيتي زائران در دستور كار قرار دارد.
وي با بيان اينكه در زمينه تعيين تكليف امنيت زائران از سوي دولت عراق تا برگزاري مراسم اربعين سال آينده جلساتي با فرمانداران استانهاي خانقين، دياله و شهرهاي كردنشين عراق برگزار شده است، بيان كرد: دولت ايران آمادگي كامل خود را براي برقراري شرايط تأمين امنيت زائران اربعين حسيني اعلام كرده است و دولت عراق نيز بايد آمادگي كامل خود را اعلام كند.
نازپرورده با اشاره به وجود دو لاين مسافربري بزرگ در مرز خسروي براي تردد زائران عنوان كرد: مرز خسروي به عنوان بزرگترين پايانه مرزي كشور در تردد مسافران و زائران است كه در صورت برقراري امنيت، زائران عتبات عاليات به راحتي مي‌توانند از اين مرز عبور كنند.
وي از امكانات بسيار گسترده مرز خسروي براي تردد و خدمت رساني به زائران عتبات عاليات خبر داد و اظهار كرد: در شرايط كنوني 22 هتل سراي بزرگ با ظرفيت 1000 تخت براي هر شب، سالنهاي ورزشي، تعدادي اقامتگاه، سالن اجتماعات و تعدادي سالنهاي چند منظوره آماده خدمت‌رساني به زائران عتبات عاليات را دارند.
معاون سياسي و اجتماعي فرماندار قصرشيرين با اشاره به اينكه آمار ترددروزانه بيش از 10 هزار نفر از زائران عتبات عاليات مربوط به چهار- پنج سال گذشته است، عنوان كرد: اين مرز به دليل بسته بودن ظرفيت ترددي آن افزايش پيدا نكرده و اكنون در مدت كوتاهي مي‌توان ظرفيت اين مرز را بيش از اين توسعه داد.
وي با بيان اينكه با وجود مسافت 20 كيلومتري قصرشيرين تا خسروي امكان برقراري 10 موكب بزرگ وجود دارد، گفت: از شهرستان سرپل‌ذهاب تا خسروي نيز امكان برپايي 10 موكب ديگر براي پذيرايي از زائران اربعين حسيني وجود دارد و زائران به عشق زيارت مسير ايلام تا كربلا را پياده طي خواهند كرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران