در جشن میلاد ابن الرضا مشهد و حرم مطهر رضوی غرق در شادی و سرورشد در جشن میلاد ابن الرضا مشهد و حرم مطهر رضوی غرق در شادی و سرورشد در جشن میلاد ابن الرضا مشهد و حرم مطهر رضوی غرق در شادی و سرورشد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
در جشن میلاد ابن الرضا مشهد و حرم مطهر رضوی غرق در شادی و سرورشد در جشن میلاد ابن الرضا مشهد و حرم مطهر رضوی غرق در شادی و سرورشد در جشن میلاد ابن الرضا مشهد و حرم مطهر رضوی غرق در شادی و سرورشد در جشن میلاد ابن الرضا مشهد و حرم مطهر رضوی غرق در شادی و سرورشد در جشن میلاد ابن الرضا مشهد و حرم مطهر رضوی غرق در شادی و سرورشد

در جشن میلاد ابن الرضا مشهد و حرم مطهر رضوی غرق در شادی و سرورشد

حرم مطهر رضوی درجشن میلاد فرزند امام رضا (ع) این مولود با برکت سراسر شادی و سرور بود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج از مشهد همزمان با شب ميلاد حضرت جوادالائمه(س) فرزند مبارك ثامن الائمه(ع)، نقاره‌هاي حرم مطهر رضوي به صدا درآمد و طنين نواي شورانگيز آن، زائران و مجاوران بارگاه منور رضوي را غرق شادي كرد.
جمعه شب، نقاره زنان بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در نقاره خانه حرم مطهر امام رضا(ع)، رو به سوي گنبد طلايي حرم، نواي ميلاد ابن الرضا(ع) را نواختند تا صداي شور و شادي از ميلاد فرزند امام رضا(ع) بر فضاي شهر مشهد حاكم شود.
در شب ميلاد حضرت امام محمد تقي(ع) حرم مطهر رضوي چراغاني و آذين بندي شد و خادمان اين بارگاه منور با عود و سپند آماده پذيرايي از خيل عاشقان و زائراني هستند كه از سراسر جهان براي عرض تبريك و شادباش به اين حرم نوراني مشرف شده اند.
مراسم جشن ميلاد امام جواد(ع) با حضور خيل عظيمي از زائران و مجاوران در رواق امام خميني(ره) حرم مطهر رضوي برگزار ‌شد.
بر اساس اين گزارش جشن شب ميلاد حضرت امام جواد(ع) پس از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خميني(ره) همراه با پخش صوت سراسري در اماكن متبركه رضوي برگزار شد.
در اين مراسم مداحان و ذاكران اهل بيت عصمت و طهارت(ع) در مدح و ثناي فرزند بزرگوار امام رضا(ع) به مديحه سرايي، گروه سرود سيره النبي(ص) به تواشيح‌خواني و حجت الاسلام راشد يزدي به ايراد سخنراني پرداخت.
وي با اشاره به اينكه مؤمنان بايد سيره زندگاني خويش را همچون صادقين برنامه ريزي كنند، اظهار كرد: صادقين همان اهل‌بيت(ع) مي‌باشند. ايمان و تقوا فقط نصف دين به شمار مي رود، نصف ديگر دين پيروي از امامت است.
وي ادامه داد: اهل بيت(ع) هرگز دروغ نگفته و به اندازه سر سوزني راه كج نرفته‌اند، لذا خداوند تبعيت از ايشان را بر همه مؤمنان واجب كرده و كمال دين خويش را در پيروي از اهل بيت(ع) قرار داده است.
اين كارشناس ديني صدق حديث و اداء امانت را از ويژگي‌هاي مهم يك مسلمان برشمرد و عنوان كرد: صداقت و راستي بنياد همه فضايل و راه رسيدن به همه كمالات از جمله رستگاري و فلاح ابدي است.
وي ادامه داد: امام صادق(ع) در حديثي مي‌فرمايند فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمي گاه چنان به نماز و روزه عادت مي‌كند كه اگر آنها را ترك كند، احساس ترس مي‌نمايد، بلكه آنها را به راستگويي و امانتداري بيازماييد.
حجت الاسلام راشد يزدي با اشاره به اينكه علماى اخلاق و سالكان الى الله اهميت فوق العاده‏اى براى امانتداري قائلند، افزود: خيانت ضد امانتداري است، خيانت از بزرگترين گناهان و نكوهيده‏ ترين رذايل اخلاقى است. اگر كسي كاري را ياد داشته باشد ولي در انجام آن كم كاري كند اين فرد خيانت در امانت كرده است.
وي خطاب به زائران بارگاه منور ثامن الحجج(ع) اظهار كرد: در اسلام بر اصول اخلاقي بنياديني چون وفاي به عهد تأكيد شده است. وفاي به عهد از فضايل و محاسن اخلاقي هر انسان است و اگر يك خانواده بخواهد به يك خانواده آرماني و سرمشق تبديل شود بايد در چارچوب مكارم اخلاقي عمل كند و اهل وفاي به عهد، احسان و ايثار باشد.
گفتني است؛ همزمان با شب و روز ميلاد حضرت جوادالائمه جمع كثيري از مردم با در دست داشتن شاخه‌اي گل براي عرض ارادت، تبريك و تهنيت فرخنده ميلاد امام محمّد تقي(ع) به محضر مقدّس پدر پزرگوارشان، علي بن موسي الرضا(ع) مشرف شدند.
اين گزارش حاكي است به مناسبت روزميلاد مام جواد(ع) نيز برنامه هاي ويژه اي در حرم مطهر رضوي درحال برگزاري است . از جمله اين برنامه ها سخنراني حجت‌الاسلام رضايي تهراني؛ استاد حوزه و دانشگاه در رواق امام خميني با حضور مداحان اهل‌بيت(ع) و مديحه‌سرايي و مولودي‌خواني درحرم مطهر است .


| شناسه مطلب: 67350




ميلاد جواد مشهد



مطالب مرتبط

نظرات کاربران