رشد 24درصدی اعزام زائران استان یزد به عتبات رشد 24درصدی اعزام زائران استان یزد به عتبات رشد 24درصدی اعزام زائران استان یزد به عتبات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رشد 24درصدی اعزام زائران استان یزد به عتبات رشد 24درصدی اعزام زائران استان یزد به عتبات رشد 24درصدی اعزام زائران استان یزد به عتبات رشد 24درصدی اعزام زائران استان یزد به عتبات رشد 24درصدی اعزام زائران استان یزد به عتبات

رشد 24درصدی اعزام زائران استان یزد به عتبات

مدیر حج و زیارت استان یزد گفت: پارسال تعداد 51هزار و 102 زائر از این استان به عتبات عالیات عراق اعزام شدند که این رقم نسبت به سال 94بیش از 24درصد رشد داشته است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، علي اصغر شريفي اظهار كرد: ازاين تعداد بيش از 24 هزار و 102 زائر يزدي در قالب 647 كاروان و بيش از27 هزار نفرمتقاضي دراربعين حسيني سال 95در قالب چهار هزار و 961 گروه به صورت هوائي و زميني به عتبات عاليات عراق اعزام شدند.
وي افزود: همچنين در تعطيلات نوروزي امسال يكهزارو 656 نفر زائر استان يزد درقالب 50 كاروان هوائي و زميني از 24 اسفندماه 95 تا هشتم فروردين ماه سال 96 به عتبات عاليات عراق مشرف شدند. شريفي گفت : روند عادي اعزام زائران به عتبات عاليات عراق البته كساني كه از قبل نام آنها در ليست قرعه كشي سامانه عتبات اعلام شده از هشتم فروردين ماه تا 31 ارديبهشت ماه 96 به عتبات عاليات اعزام خواهند شد.
اين مسوول از اعزام 2 پرواز هوائي در روزهاي پنجشنبه هر هفته خبرداد و تصريح كرد: روزهاي يكشنبه ، چهارشنبه هركدام يك پرواز و روزهاي پنجشنبه هرهفته دو پرواز مجموعا 16 كاروان بصورت اقامت 7، 10 ، 11 و 14شبه از فرودگاه شهيد صدوقي يزد به فرودگاه نجف و بالعكس از بغداد به يزد انجام مي شود.
عَتَبات عاليات يا عتبات، اصطلاحي‌ است كه شيعيان دوازه امامي از آن براي اشاره به آرامگاه‌هاي امامان خود در كشور عراق نام مي‌برند. اين آرامگاه‌ها در شهرهاي كربلا، نجف، سامرا و كاظمين قرار دارند. واژهٔ «عَـتَـبه» به معناي آستان و درگاه است.
عتبات در شهرهاي كربلا ، كاظمين، نجف و سامرا واقع شده‌اند كه در حقيقت آرامگاه‌هاي 6 تن از امامان شيعه در اين شهرها قرار دارند .
هرساله از جاي جاي ايران اسلامي علاقمندان و دوستداران به اهلبيت (ع) در قالب كاروان هاي زميني و هوايي براي عرض ارادت و زيارت قبور امامان به شهرهاي مختلف عراق از جمله كربلا ، كاظمين ، نجف و سامرا سفر مي كنند.
منبع: ايرنا


| شناسه مطلب: 67367




يزد عتبات



نظرات کاربران