خراسان جنوبی رتبه اول اهداء نذورات به عتبات خراسان جنوبی رتبه اول اهداء نذورات به عتبات خراسان جنوبی رتبه اول اهداء نذورات به عتبات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خراسان جنوبی رتبه اول اهداء نذورات به عتبات خراسان جنوبی رتبه اول اهداء نذورات به عتبات خراسان جنوبی رتبه اول اهداء نذورات به عتبات خراسان جنوبی رتبه اول اهداء نذورات به عتبات خراسان جنوبی رتبه اول اهداء نذورات به عتبات

خراسان جنوبی رتبه اول اهداء نذورات به عتبات

معاون هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: با آنکه نیمی از مردم استان خراسان جنوبی تحت پوشش سازمان‌ها و نهادهای حمایتی هستند اما رتبه اول اهداء‌ نذورات به این ستاد را به خود اختصاص داده‌اند.

يوسف افضلي در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس، درباره ميزان جذب نذورات و كمك‌هاي مردمي در استان‌هاي مختلف به ستاد بازسازي عتبات عاليات، گفت: مشاركت‌هاي مردم ايران همواره و در طول ساليان گذشته در امور خير بسيار خوب بوده و در سال 95 هم وضعيت به همين منوال بوده است كه حاكي از رشد بسيار خوبي در اين خصوص مي‌باشد.
وي افزود: تاكنون 85 درصد از تعهدات جاري ستاد بازسازي عتبات عاليات در سطح كشور تحقق پيدا كرده و اميدواريم تا پايان سال مالي اين ستاد كه 30 خرداد 96 است تحقق اين تعهدات به صورت 100 درصدي باشد.
افضلي تصريح كرد: در نشستي كه در مشهد در سال گذشته و با حضور رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات و تمامي معاونان ستاد و روساي ستاد بازسازي عتبات در ايران و عراق برگزار شد تعهدات سال 96 پيش‌بيني و به امضا رسيد كه اميدواريم در سال جاري با كمك مردم خير ايران بتوانيم تعهدات سال 96 را محقق كنيم تا همه اين اقدامات خير باقي‌الصالحاتي براي همه ما محسوب شود.
معاون هماهنگي و جذب مشاركت‌هاي مردمي ستاد بازسازي عتبات عاليات درباره بيشترين حجم كمك‌هاي مردمي با توجه به جمعيت مستقر در استان‌ها اظهار داشت: با توجه به جمعيت و محل جغرافيايي، با آنكه حدود نيمي از مردم استان خراسان جنوبي تحت پوشش نهادها و سازمان‌هاي حمايتي هستند اما ميانگين نذورات مردمي با توجه به جمعيت اين استان بين 5 تا 7 هزار تومان است.
وي خاطرنشان كرد: اگر براساس سرانه جمعيت، ميزان كمك‌هاي مردمي به ستاد بازسازي عتبات عاليات را در نظر بگيريم استان خراسان جنوبي در رده اول و ا ستان كرمان در رده دوم قرار دارد.
افضلي گفت: با آنكه جمعيت استان خراسان جنوبي 700 هزار نفر و استان تهران 12.5 ميليون نفر است اما ميزان كمك‌هاي مردمي استان خراسان جنوبي براساس سرانه جمعيت در رتبه اول قرار دارد اما با اين حال ميزان كمك‌هاي مالي جمع‌آوري شده از مردم استان تهران حدود 20 ميليارد تومان و ميزان كمك‌هاي مالي جمع‌آوري شده از مردم استان خراسان جنوبي حدود 5 ميليارد تومان است.
معاون هماهنگي و جذب مشاركت‌هاي مردمي ستاد بازسازي عتبات عاليات تصريح كرد: حدود نيمي از نذورات كمك‌هاي مردمي استان خراسان جنوبي توسط خواهران صورت مي‌گيرد اما اين ميران در استان تهران فقط 5 درصد است.
وي افزود: بخش خواهران ستاد بازسازي عتبات عاليات استان تهران از ابتداي سال 95 فعاليتش را آغاز كرده و انتظار داريم تا ميزان جذب نذورات و كمك‌هاي مردمي بانوان در اين استان افزايش چشمگيري پيدا كند و به 2 برابر ميزان فعلي برسد.
افضلي درباره طرح‌هاي جديد ستاد بازسازي عتبات عاليات براي جذب نذورات و كمك‌هاي مردمي خاطرنشان كرد: جمع‌آوري نذورات از راه‌هاي الكترونيكي و درگاه‌هاي بانكي بخشي از كارهاي ما است كه اميدواريم با تبليغات بيشتر در فضاي مجازي در اين مسير موفق‌تر از گذشته باشيم.
معاون هماهنگي و جذب مشاركت‌هاي مردمي ستاد بازسازي عتبات عاليات درباره ارائه نمونه‌اي از راه‌هاي جديد جذب نذورات و كمك‌هاي مردمي به ستاد بازسازي عتبات عاليات خاطرنشان كرد: دل نوشته‌هاي استان لرستان كه توسط آموزش و پرورش اين استان در مدارس پخش مي‌شود توانسته به افزايش نذورات و كمك‌هاي مردمي در ا ين استان كمك چشمگيري كند.
وي گفت: هيات‌ امناي ستادهاي استاني ستاد بازسازي عتبات عاليات كه در بين آنها امام جمعه، استاندار و فرمانده سپاه حضور دارند توانسته‌اند در جذب نذورات و كمك‌هاي مردمي به اين ستاد نقش بسيار والايي را ايفا كنند چرا كه آنها پس از بازديد از اقدامات مختلف ستاد بازسازي عتبات عاليات در ايران و عراق و سخنراني در مراكز و منابر مختلف توانسته‌اند در افزايش اين جذب نذورات كمك كنند.
افضلي در پايان خاطرنشان كرد: اخيرا به دنبال تشكيل اتاق فكر جهت شناسايي نخبگان، خيرين و متخصصين در كشور و راه‌اندازي بانك اطلاعاتي براي رايزني و برگزاري همايش‌هاي استاني و شهرستاني برآمده‌ايم و مي‌كوشيم با اين طرح ارتباط مستقيمي با اين افراد جذب افزايش جذب نذورات و كمك‌هاي مردمي به ستاد بازسازي عتبات عاليات داشته باشد.


| شناسه مطلب: 67371




عتبات خراسان



نظرات کاربران