سال ۹۵ چند ایرانی به کربلا رفت؟ سال ۹۵ چند ایرانی به کربلا رفت؟ سال ۹۵ چند ایرانی به کربلا رفت؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سال ۹۵ چند ایرانی به کربلا رفت؟ سال ۹۵ چند ایرانی به کربلا رفت؟ سال ۹۵ چند ایرانی به کربلا رفت؟ سال ۹۵ چند ایرانی به کربلا رفت؟ سال ۹۵ چند ایرانی به کربلا رفت؟

سال ۹۵ چند ایرانی به کربلا رفت؟

سرکنسول ایران در کربلا با اشاره به میزان عزیمت زائران ایرانی در طول سال ۹۵ گفت:‌ با احتساب حضور زائران در کاروان‌های زیارتی عتبات و حماسه ایام اربعین بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سال ۹۵ به زیارت عتبات عالیات رهسپار شدند.

ميرمسعود حسينيان در گفت‌وگو با تسنيم درباره آمار حضور زائران ايراني در سال 95 و نوروز امسال اظهار كرد: بنا بر آمار سازمان حج و زيارت و شركت شمسا حدود 120 هزار زائر ايراني در بازه زماني 25 اسفند تا 15 فروردين به عتبات عاليات سفر كردند.
وي ادامه داد: كاروان‌هاي آزاد نيز در اين ايام به عتبات عاليات سفر كردند كه بنابر تخمينها تعدادشان كمتر از آمار كاروانهاي رسمي نبوده كه بدين ترتيب شاهد حضور بيش از 250 هزار زائر ايراني در عتبات بوديم كه نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
سركنسول ايران در كربلا افزود: در طول سال 1395 نيز بيش از 19 هزار كاروان با ظرفيت بيشتر از 720 هزار نفر از طريق شركت شمسا به عتبات عاليات سفر كردند؛ البته با احتساب كاروان‌هاي آزاد و حضور سه ميليوني ايراني‌‌ها در راهپيمايي بزرگ اربعين مي‌توانيم بگوييم كه بيش از چهار ميليون و 500 هزار ايراني در سال 95 زائر عتبات عاليات بودند.
حسينيان تصريح كرد: عرفه، محرم، اربعين، رجب، شعبان و تعطيلات نوروزي ايام پُر ترافيك و شلوغ ايراني‌ها در عتبات عاليات بوده است؛ دهم فروردين امسال مصادف با اولين پنجشنبه ماه رجب يا همان ليلة الرغائب بود كه در اين شب نيز شاهد حضور ميليوني شيعيان ايراني، عراقي، كويتي، بحريني و ساير مليت‌ها در عتبات مقدسه و خيابان‌هاي اطراف بوديم.
وي در ادامه با برشمردن برخي نكات مهم براي ايمني زائران عتبات عاليات گفت: براي كودكان و كهن‌سالان از گردن‌آويز هويتي (اسم، آدرس و تلفن) استفاده شود تا در صورت مفقود شدن افراد، امكان رديابي خانواده‌هاي آنها فراهم باشد.
سركنسول ايران در كربلا تصريح كرد: لازم است تا زائران بر روي تمامي وسايل مثل ساك، چمدان، كوله پشتي،‌ گوشي تلفن همراه و ... برچسب هويتي نصب كنند تا در صورت مفقودي، اجناس به صاحبانش برگردانده شود.
به گفته حسينيان در جريان اربعين گذشته بيش از 140 ساك و چمدان مربوط به زائران ايراني يافت شد اما به‌دليل آنكه هيچ راه شناسايي وجود نداشت آنها در اختيار موسسه خيريه قرار گرفته است.
وي اظهار كرد: لازم است زائران به قوانين كشور عراق احترام بگذارند و از آنها تخطي نكنند؛ اين قوانين در حوزه‌هايي مثل ورود به عراق، اقامت، عدم همراه داشتن مواد غير مجاز و ... است؛ از مردم مي‌خواهيم در تعامل با مردم عراق و خادمان عتبات مقدسه به خوبي رفتار كنند و بدانند كه هدف آنها خدمت به زائران است.


| شناسه مطلب: 67373




عتبات نوروز



نظرات کاربران