باز حج، باز شایعه باز حج، باز شایعه باز حج، باز شایعه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
باز حج، باز شایعه باز حج، باز شایعه باز حج، باز شایعه باز حج، باز شایعه باز حج، باز شایعه

باز حج، باز شایعه

برخی با اهداف مغرضانه سعی دارند با انتشاربرخی شایعات در شبکه‌های اجتماعی دیدگاه مردم را نسبت به فریضه حج تغییر دهند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، كانال استان هاي خبرگزاري فارس در مطلبي به قلم حسن كربلايي نوشت: چندي پيش در گروه‌ها و شبكه‌هاي مختلف اجتماعي مطلبي دست به دست شد مبني بر اينكه 300 تن از زائران يزدي بيت‌الله‌الحرام در اعتراض به رژيم منحوس آل‌سعود از سفر به حج انصراف داده و پول حجشان را هم در كار خيري هزينه كرده‌اند!
اما اصل اين مطلب كه شايعه‌اي بيش نبود مربوط مي‌شد به سال 94 كه بعد از آن هم در سال 95 تكرار و اخيراً نيز با توجه به عقد تفاهمنامه ميان ايران و عربستان مبني بر اعزام حجاج ايراني به سرزمين وحي مجددا در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شد. در هر سه مورد كه اصل شايعه يكي بود توسط مسئولان ذيربط تكذيب شد و ... كه در اين خصوص نكاتي را قلمي كرده و تحت عنوان "موسم حج و شايعه" به اطلاع عموم رساندم.
باز چند روزي است كه در شبكه‌هاي اجتماعي مطلبي كذب تحت عنوان "حجاج تبريزي حجتان مقبول" دست به دست مي‌شود مبني بر اينكه 400 نفر از هموطنان تبريزي كه قرار بود امسال به حج بروند مثل زائران يزدي از سفر به حج خودداري كرده و هزينه اين سفر را به تهيه جهيزيه 50 نوعروس اختصاص داده‌اند!
دست‌اندركاران توزيع اين شايعه در ادامه از همه زائران تقاضا كرده‌اند كه براي حفظ عزت ايران و ايراني انصراف خود را از سفر به حج اعلام كنند!
اين عده كه بي‌شك عوامل پياده نظام دشمن به حساب مي‌آيند در خاتمه ضمن بيان اينكه "حجاج تبريزي حجتان مقبول" از كاربران و حاضران در شبكه‌هاي اجتماعي خواسته‌اند كه تا مي‌توانند اين پيام ـ بخوانيد شايعه ـ را منتشر كنند تا همه ايرانيان از سفر به حج خودداري كنند.
جالب است كه اين شايعه نيز توسط مسئولان مربوطه تكذيب شده است.
اين رويه نشان مي‌دهد كه بدانديشان شيطان‌صفت براي رسيدن به اهداف شومشان دست از كار نخواهند كشيد و اين موضوع را با نام شهرهاي مختلف به ويژه شهرهاي مذهبي‌تر پيگيري خواهند كرد.
آنچه به ذهن متبادر مي‌شود اين است كه برخي با اهداف مغرضانه و... سعي دارند با انتشار اينگونه شايعات در شبكه‌هاي اجتماعي ديدگاه مردم را نسبت به فريضه حج تغيير دهند و پيام‌هاي انصراف تبريزي‌ها و يزدي‌ها از سفر حج نيز در اين راستا تفسير مي‌شود.
شكي نيست كه حكام فاسد و وابسته به استكبار جهاني حاضرند هر آنچه از دستشان برمي‌آيد انجام دهند تا حجاج ايراني از سفر به حج منصرف شوند چرا كه نيك مي‌دانند حضور هر زائر ايراني به مثابه نشر ارزش‌هاي الهي و آسماني انقلاب اسلامي خواهد بود و همين حضور آگاهانه حجاج ايراني سبب شكل‌گيري وحدت و پيوند ناگسستني بين مسلمانان شده و اين مهم زمينه ايجاد امت واحده اسلامي را شكل خواهد داد.
حكام نابخرد حجاز خوب مي‌دانند كه حضور حجاج و زائران ايراني در موسم حج بستر بيداري اسلامي را فراهم آورده و زمينه‌اي خواهد بود براي از هم پاشيده شدن حكومت فاسد آل‌سعود پس به لطايف‌الحيل ولو با صرف دلارهاي نفتي درصدد خواهند برآمد تا مانع از سفر ضيوف‌الرحمان به سرزمين وحي شوند.
يكي از حيله‌هاي اين نوكران دست به سينه استكبار استفاده بهينه و فراوان از رسانه در انواع مختلف آن به ويژه فضاي مجازي است چرا كه احساس مي‌كنند مي‌توانند از اين طريق به انحاي مختلف بر روي افراد اثر گذاشته و به خواسته شيطاني خود برسند كه انتشار اينگونه پيام‌هاي كذب از جمله اين موارد است.
اما چه بايد كرد؟
هر چند عقلايي‌ترين راه براي مقابله با اينگونه جريانات برخورد قانوني از سوي مراجع ذيصلاح با منتشركنندگان اين دست از شايعات است ـ كه متاسفانه همتي از سوي مسئولان مربوطه ديده نمي‌شود ـ ولي به نظر مي‌رسد چون يقينا اينگونه اخبارغيرموثق و بدون سند به صورت هدفمند و براي ايجاد تشويش در افكار عمومي منتشر مي شوند بهترين راه اين است كه با بازنشر نكردن اينگونه پيام‌ها قطع‌كننده زنجيره انتشار شايعات باشيم تا تير دشمن بار ديگر به سنگ بخورد.
@hassan_karbalaei
كانال استان‌هاي خبرگزاري فارس


| شناسه مطلب: 67397




حج انصراف كربلايي



نظرات کاربران