برگزاری کارگاه خط معلا در سر کنسولگری ایران در کربلا برگزاری کارگاه خط معلا در سر کنسولگری ایران در کربلا برگزاری کارگاه خط معلا در سر کنسولگری ایران در کربلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری کارگاه خط معلا در سر کنسولگری ایران در کربلا برگزاری کارگاه خط معلا در سر کنسولگری ایران در کربلا برگزاری کارگاه خط معلا در سر کنسولگری ایران در کربلا برگزاری کارگاه خط معلا در سر کنسولگری ایران در کربلا برگزاری کارگاه خط معلا در سر کنسولگری ایران در کربلا

برگزاری کارگاه خط معلا در سر کنسولگری ایران در کربلا

کارگاه خط معلا با حضور جمعی از دانشجویان ایرانی در سر کنسولگری جمهوری اسلامی در کربلا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، بمناسبت ايام ولادت امام علي (ع) و الهام گيري خط معلي از نام مقدس ايشان، به همت نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در كربلا، كارگاه عملي خط معلا با حضور استاد مهدي بحريني و تعدادي از خواهران و برادران دانشجوي دانشگاه مشهد و خطاطان اين رشته و با حضور ميهماناني از دانشگاه كربلا در اين نمايندگي برگزار شد.
در اين برنامه ابتدا ميرمسعود حسينيان سركنسول جمهوري اسلامي در كربلا با تبريك ايام خجسته ميلاد امام علي (ع)، تاريخچه كوتاهي از خط معلا را بيان كرد.
همچنين استاد بحريني به تفصيل علل ابداع اين خط رابيان و جزئياتي از آن را براي حاضران تشريح كرد و سپس تعدادي از خطاطان اين رشته همراه با استاد بحريني بصورت عملي اقدام به نگارش و آفرينش متون بسيار زيبايي كردند.
تلويزيونها و رسانه هاي عراقي از جمله الاتجاه،الابا،الغدير، السلام از اين كارگاه خبر و فيلم تهيه و مصاحبه هايي انجام دادند.
هدف از برگزاري اين كارگاه تعميق روابط ميان دو ملت ايران و عراق در زمينه فرهنگي بخصوص باتوجه به الهام گرفتن اين خط از نام امام علي (ع) بوده است.




نظرات کاربران